abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34113049
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:25 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

het blijft heel moeilijk om normaal tegen zo'n idioot als jou te blijven paten.
met die opmerking insuneer je weer dat de joden zichzelf hebben vernietigd, of doelmatig daar op hebben aangesteund, omdat ze dan hoopten dat de geallieerden ze een eigen land zouden geven
Dat hoeft natuurlijk niet de gevolgtrekking te zijn.
Het is heel goed mogelijk dat de joden zich uit alle macht verzet hebben tegen de holocaust; maar dat ze ondanks dat grotendeels uitgeroeid zijn. En dat ze daarná het momentum hebben gebruikt om extra steun te verwerven voor het streven naar een eigen staat.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat dat zeker heeft meegespeeld. De internationale steun voor de stichting van Israel is zeker deels te danken aan het schuldgevoel over de gruwelijke schande die met name Europa over zich had laten komen. In die zin heeft de násleep van de holocaust wel degelijk bijgedragen aan het 'eigen land voor de joden'.

Ik denk dat er weinig joden zijn die die holocaust er ook wel voor over hebben gehad, eigenlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34115629
Mag ik er terzijde nog even op wijzen dat niet alleen de VN ontkenning van de holocaust niet verbiedt, maar ook Nederland niet. Het Verbeeke arrest is veel specifieker dan dat.

"Uitspraak
Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te 's-Gravenhage van 16 maart 1995 - de verdachte ter zake van 1. "het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd"

Deze uitspraak is dus gebaseerd op dat vermaledijde art.137 WvB, wat het CDA nog verder wil optuigen. Zie hier mijn uitvoerig betoog van eerder deze morgen waarom dat kreng juist weg moet

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 16-01-2006 13:25:40 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_34118473
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
als ze zo doorgaan kunnen wij straks miljoenen dode iraniërs in twijfel trekken.
Haha, idd.
pi_34118698
quote:
Op maandag 16 januari 2006 06:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Aangezien Iran niemand het land inlaat die de Israëlische nationaliteit heeft of ooit in Israël is geweest hebben de tegenstanders van Holocaust-ontkenning een licht nadeel bij deze o zo eerlijke democratische bijeenkomst.
Is dat niet hetzelfde in Europa? Men mag de kernonderwerpen van de holocaust niet ontkennen. Volgens de wet zijn de gaskamers en de 6 miljoen gestorven Joden een feit. Iedereen weet overigens van Iran dat het niet democratisch is, maar van Europa zou je dit soort smiechterige regels toch niet verwachten. Zo zie je maar, ook hier is de vrijheid van meningsuiting maar een schijnvertoning.
  maandag 16 januari 2006 @ 13:20:27 #280
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34118766
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:25 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

het blijft heel moeilijk om normaal tegen zo'n idioot als jou te blijven paten.
met die opmerking insuneer je weer dat de joden zichzelf hebben vernietigd, of doelmatig daar op hebben aangesteund, omdat ze dan hoopten dat de geallieerden ze een eigen land zouden geven
Dat zeg ik dus absoluut niet. Ik vraag me alleen af waarom ze zoveel energie in het documentatieproces hebben gestoken. Is dit een strategische zet van ze geweest?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34118883
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:18 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde in Europa? Men mag de kernonderwerpen van de holocaust niet ontkennen. Volgens de wet zijn de gaskamers en de 6 miljoen gestorven Joden een feit. Iedereen weet overigens van Iran dat het niet democratisch is, maar van Europa zou je dit soort smiechterige regels toch niet verwachten. Zo zie je maar, ook hier is de vrijheid van meningsuiting maar een schijnvertoning.
En hoe rijm je jouw veronderstelde verbod hiermee:
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:02 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Overigens hier wat feitjes over gebeurtenissen rondom de holocaust die zijn erkent door politiek-correcte historici:

In tegenstelling tot vroeger worden nu vergassingen uitsluitend in Poolse kampen gesitueerd en niet meer in Duitsland.
-Het aantal omgekomenen in Auschwitz (gedaald met 2,5 miljoen van 4 miljoen naar 1,5 miljoen. (zie ook de Auschwitz-bordjes)
-Van de talloze veronderstelde moordmethoden vielen in de loop der jaren af: electrocuteren, levend koken, ongebluste kalk, levend verbranden, machinaal de hersens inslaan (‘om kogels te sparen’), enz.
- Gruwelverhalen zoals bijvoorbeeld zeep uit jodenvet en lampenkappen van menselijke huid zijn ontmaskerd als pure verzinsels.
-De beruchte massamoord in Katyn, aan de Duitsers toegeschreven maar door de Soviets gepleegd.

enz.
Zijn de politiek-correcte historici die deze bijstellingen hebben gedaan / onderschreven in het gevang gegooid?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34119147
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus absoluut niet. Ik vraag me alleen af waarom ze zoveel energie in het documentatieproces hebben gestoken. Is dit een strategische zet van ze geweest?

²
Welke 'ze' bedoel je, BSB? Joden? Historici? Nog een andere 'ze'?

Voor de overlevenden van de horror uit WOII lijkt me de motivatie nogal voor de hand liggen; het was eigenlijk het enige dat men alsnog kon doen om de doden een fatsoenlijke plaats in de herinnering en de geschiedenis te geven. Uitzoeken wie precies waarnaartoe is gegaan, hoe waar en wanneer is gestorven.

Voor historici lijkt het me ook een open deur, het is zéér fascinerende geschiedenis, die WOII. Juist omdat het kort geleden is, en er zo ontzettend veel materiaal beschikbaar is.

Voor sociologen is het natuurlijk ook geweldig studiemateriaal, dat hele nazi-Duitsland is een sociologisch experiment op ongekende schaal.
pi_34119340
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
omdat ze winst maakte op elke doode jood de ss berekende ook precies wat een jood gemiddeld opbracht aan gouden tanden etc.
verder was het ook noodzakelijk voor het regelen van het transport etc.

en het zijn duitsers die doen alles zeer precies
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34119520
"Sinds de Tweede Wereldoorlog, zijn de Joden behandeld met zijden handschoenen. Zonder Auschwitz, zou er geen Israël zijn"

Door Nathan Goldmann, de Stichter van Israël zoals die van Paris Match wordt geciteerd, 29 December 1979
pi_34119657
quote:
Op maandag 16 januari 2006 03:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gelukkig denken echte wetenschappers niet zo simpel. Als ze dat wel deden waren we nooit veel verder gekomen want ja, alles wat we nu weten is een feit tenslotte.

Als historicus-in-opleiding zie ik er totaal geen probleem in dat Iran dit wil organiseren. Waar ik wel problemen zie is in hoeverre dit echt een conferentie wordt waar geen controle wordt uitgeoefend door de staat. Laat voor- en tegenstanders maar lekker debatteren en (controleerbare) feiten aanvoeren en laat de historici daar maar conclusies uit trekken, dat is hun vak tenslotte. Vind niet dat dit meteen veroordeeld moet worden omdat het vanuit Iran komt. Pas als blijkt dat een onpartijdige discussie niet mogelijk is kan je dat doen.

En tja, als de holocaust-ontkenners werkelijk vinden dat ze substantieel bewijs hebben om dat te beweren moeten ze dat maar publiceren. Genoeg historici die daar dan wel weer tegenin gaan.
Wie heeft het over alles? Zwaartekracht is een feit, de holocaust is een feit, evolutie is een feit.
Wat de oorzaken, de aanleidingen, de gevolgen etc, ervan zijn is een ander verhaal, die aan de feitelijkheid van bv de holocaust niets afdoen. Er zijn tijdens WO2 rond de 5 miljoen Joden afgeslacht, punt.
  maandag 16 januari 2006 @ 13:50:54 #286
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_34119819
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:26 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

studiejaar is net begonnen, je kunt nu nog switchen van opleiding, ik zou er maar eens goed over nadenken!
Omdat ik geen problemen zie in een conferentie over de holocaust? Van mij mag Iran best publiceren waarom zij denken dat het niet zo is. Als het onzin is wordt het wel weer onderuitgehaald. De vrijheid van wetenschappers om te publiceren wat ze willen (wel gebouwd op een degelijke wetenschappelijke methode natuurlijk) staat voor mij hoger dan het schijnbare verbod om een andere versie van de holocaust te publiceren (waar ik echt verbaasd over sta dat de Vn dat heeft aangenomen). Ik ben niet zo gevoelig voor zulke sentimenten om dan maar alle discussie erover af te kappen en alleen de politiek correcte versie toe te staan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_34120189
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:42 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
"Sinds de Tweede Wereldoorlog, zijn de Joden behandeld met zijden handschoenen. Zonder Auschwitz, zou er geen Israël zijn"

Door Nathan Goldmann, de Stichter van Israël zoals die van Paris Match wordt geciteerd, 29 December 1979
Er wordt anders een hoop drukte gemaakt om die Palestijnen. In tegenstelling tot bv. de genocide in Dafur. En zo zijn er wel meer rampen die vrijwel volledig genegeerd worden, of waarover men z'n schouders over ophaalt. Behalve dus dat onbenullige conflictje rond Israel.
pi_34120417
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

omdat ze winst maakte op elke doode jood de ss berekende ook precies wat een jood gemiddeld opbracht aan gouden tanden etc.
verder was het ook noodzakelijk voor het regelen van het transport etc.

en het zijn duitsers die doen alles zeer precies
Zet Schindlers list nog maar een keer op..
pi_34120666
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:09 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

Zet Schindlers list nog maar een keer op..
dit is geen grap er zijn duitse documenten waar dat haar fijn wordt beschreven.

verder ik hou niet van zwart wit films.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34120881
http://www.nu.nl/news/657(...)ie_uit_Isra%EBl.html

word volgens mij een zeer eenzijdige conferentie.......

kan iemand mij aub inlichten over wat israel in het verleden (heden) deed tegen iran ?
pi_34121000
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:42 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

Jaja, een verstandig mens ontkent dat ook helemaal niet.

Hoewel het een versimpeling is, as is verbrande turf..
Zonder Auschwitz zouden misschien voldoende Zionistische joden naar Israel gekomen zijn om daar op andere wijze dan nu gebeurd is een staat te stichten.

Ga je nog even in op mijn post? Iran: Holocaust Conference Soon In Tehran
pi_34121331
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:22 schreef salutem het volgende:
http://www.nu.nl/news/657(...)ie_uit_Isra%EBl.html

word volgens mij een zeer eenzijdige conferentie.......

kan iemand mij aub inlichten over wat israel in het verleden (heden) deed tegen iran ?
Tja, dat hele Midden Oosten is één grote reactionaire ongure berenbende, maar als iedereen zich nu concentreert op Israel valt dat wat minder op.
Die rotte tronie van Ahmehuppeldepup is de onvermijdelijke personificatie van het Midden Oosten:

'One Ugly Motherfucker'
pi_34121560
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tja, dat hele Midden Oosten is één grote reactionaire ongure berenbende, maar als iedereen zich nu concentreert op Israel valt dat wat minder op.
Die rotte tronie van Ahmehuppeldepup is de onvermijdelijke personificatie van het Midden Oosten:

[afbeelding]

'One Ugly Motherfucker'
Die Ahme-nog-wat lijkt op die hoofdrolspeler uit "Life goes on"
Hopladie, hoplada....
pi_34121620
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:24 schreef sigme het volgende:
Zijn de politiek-correcte historici die deze bijstellingen hebben gedaan / onderschreven in het gevang gegooid?
Zij niet uiteraard, zij konden niet onder de feiten uitkomen en moesten onder wetenschappelijke druk ermee instemmen dat de revionisten op die punten gelijk hadden. Wel is het zo dat voordat zij hun stem gaven mensen vervolgd konden worden die deze punten aanhaalde. Revisionistische argumenten welke onbewezen verhalen weerspraken waren "fascistisch", "racistisch", "neo-nazistisch" en/of "antisemitisch"en derhalve strafbaar.
pi_34121955
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:45 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

Zij niet uiteraard, zij konden niet onder de feiten uitkomen en moesten onder wetenschappelijke druk ermee instemmen dat de revionisten op die punten gelijk hadden. Wel is het zo dat voordat zij hun stem gaven mensen vervolgd konden worden die deze punten aanhaalde. Revisionistische argumenten welke onbewezen verhalen weerspraken waren "fascistisch", "racistisch", "neo-nazistisch" en/of "antisemitisch"en derhalve strafbaar.
Nou zit ik niet best in buitenland recht, maar is er in Nederland ooit één persoon die op basis van verondersteld "fascistisch", "racistisch", "neo-nazistisch" en/of "antisemitisch" revisionisme veroordeeld?

Is er überhaubt een Nederlands wetsartikel dat "fascistisme", "neo-nazisisme" en/of "antisemitisme" verbiedt, specifiek bedoel ik; racisme is algemeen verboden, daar vallen sommige acties / uitspraken die bij genoemde verschijnselen horen in sommige gevallen onder dunkt me.
pi_34122055
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:43 schreef Rasje het volgende:

[..]

Die Ahme-nog-wat lijkt op die hoofdrolspeler uit "Life goes on"
Hopladie, hoplada....
Mmm, die serie kan ik me niet herinneren. Maar als ik zo wat foto's bekijk van deze viespeuk krijg ik toch sterk de indruk dat deze man geestelijk gehandicapt is. (serieus gemeend). Ik ben wel benieuwd naar zijn medische geschiedenis.
pi_34122183
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:58 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mmm, die serie kan ik me niet herinneren. Maar als ik zo wat foto's bekijk van deze viespeuk krijg ik toch sterk de indruk dat deze man geestelijk gehandicapt is. (serieus gemeend). Ik ben wel benieuwd naar zijn medische geschiedenis.
Kun je niet beter in een ander topic sympathie gaan zoeken voor jou Anti-Iran houding?
pi_34122290
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:45 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

''To our Dear Friends and Faithful Supporters,

No words can adequately express how grateful we are to every one of you who fought so valiantly to help us try to save the life of our dear daughter and sister, Terri. ..... ''
http://www.terrisfight.org

(hee, een .org !!!! )

Die wetgeving op het ontkennen van de holocaust is om de gemeenschap te beschermen tegen dit soort mensen. Als ze met een jachtgeweer de hersenen uit Terry's hoofd geknald hadden was ze niet méér dood geweest dan ze al was. De wetgeving op de ontkenning van de holocaust is het gevolg van het praktisch inzicht van bestuurders en juristen die donders goed begrijpen dat een deel van de bevolking geestelijk niet volwaardig is. Jammer dat het nodig is, maar het is niet anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 16-01-2006 15:17:51 ]
  maandag 16 januari 2006 @ 15:06:24 #299
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34122292
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:17 schreef BansheeBoy het volgende:
En waarom is dit zo denk je? Is dit voor het trekken van voordeel? Immers: Auswitch gaf ze Israël.
²
Om de doden te eren natuurlijk. Er zijn miljoenen mensen op gruwelijke wijze vermoord, en jij verbaast je dat er mensen zijn die ze niet allemaal willen vergeten en het documenteren?

Ik ben zelf afgelopen zomer in Yad Vashem geweest en je kan me niet vertellen dat alles wat je daar ziet bullshit is, en dat alle doden die daar gedocumenteerd zijn verzonnen zijn.
pi_34122631
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:02 schreef mijnlandnietmeer het volgende:

[..]

Kun je niet beter in een ander topic sympathie gaan zoeken voor jou Anti-Iran houding?
M'n respect voor het Midden Oosten is inderdaad helemaal vervlogen. Maar verder kunnen ze daar wat mij betreft lekker hun gang gaan, zolang wij er maar geen last van hebben.
Wat me meer verontrust is dat blijkbaar ook een goed ontwikkeld onderwijsstelsel niet iedereen in Nederland bereikt, en van voldoende inzicht en kennis kan voorzien. Het is onthutsend om te zien hoe in een paar jaar de deksel van de beerput weer is open gegaan en hoe we wat betreft de houding van sommigen (?) jegens Joden weer zo'n beetje terug bij start zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')