Ja, ik kon hem ook niet laten liggen. Maar The Smiths blijven me erg facineren, ik blijf genieten van de simpelheid terwijl het meteen weer zo ingenieus, het bijtende cynisme, geweldig. The Smithsquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:40 schreef JelleS het volgende:
Net Uncut gekocht (met the smiths op de cover). Leuk interview met Marr, Rourke en Joyce.
Tekstueel gezien kunnen er zeer weinig songwriters aan Morrissey tippen. Laten we er maar geen doekjes om winden trouwens:quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:21 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ja, ik kon hem ook niet laten liggen. Maar The Smiths blijven me erg facineren, ik blijf genieten van de simpelheid terwijl het meteen weer zo ingenieus, het bijtende cynisme, geweldig. The Smiths![]()
quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Tekstueel gezien kunnen er zeer weinig songwriters aan Morrissey tippen. Laten we er maar geen doekjes om winden trouwens:
Morrissey is de beste songwriter die de muziek ooit gekend heeft.
Zo.![]()
Och. Ik ben wat The Smiths betreft gewoon totaal niet objectief. Het is met afstand mijn favoriete band, ik heb al hun nummers al tig keer gedraaid en ze vervelen nooit. Nadat ik ze ontdekte heb ik in zeer rap tempo al hun muziek gekocht. Deze band is gewoon echt mijn band. Er is niks beters onder de zon.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:28 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu wel wat extra posts zullen gaan krijgen
![]()
Maar ik doe liever geen uitspraken over de beste en slechtste etc, puur ook omdat ik het altijd moeilijk vind wat iets beter of minder maakt![]()
Morrissey is voor mij in ieder geval eredivisie!!
ja, amenquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Tekstueel gezien kunnen er zeer weinig songwriters aan Morrissey tippen. Laten we er maar geen doekjes om winden trouwens:
In het Kane-topic is men niet goed snik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:04 schreef Beathoven het volgende:
In het Kane topic beweren ze ook zoiets over Dinand.
En hier zijn we dat welquote:Op woensdag 18 januari 2006 01:06 schreef nozem het volgende:
[..]
In het Kane-topic is men niet goed snik.![]()
Wij hebben verstand van kwaliteit. Mensen die beweren dat Dinand tekstueel beter is dan Morrissey (want dat doen ze impliciet) zijn stapelmesjokke. Daar hoeft niet eens over gediscussieerd te worden.quote:
Zover ging het nu ook weer nietquote:Op woensdag 18 januari 2006 01:10 schreef nozem het volgende:
[..]
Wij hebben verstand van kwaliteit. Mensen die beweren dat Dinand tekstueel beter is dan Morrissey (want dat doen ze impliciet) zijn stapelmesjokke. Daar hoeft niet eens over gediscussieerd te worden.
Ik zeg: Dylan. Maar Morrissey is voor mij een goede tweede.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Zo.![]()
quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ja, amen
In het Kane topic beweren ze ook zoiets over Dinand.
Ik neem aan dat je de albums bedoelt en niet de songsquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:24 schreef cafca het volgende:
Meat is Murder en The Queen is Dead zijn toch wel echte must-haves
Hatful of Hollow is wat mij betreft essentieel, vanwege de fantastische non-album singles en B-sides en vanwege de veel betere (imho) versies van een aantal nummers van het eerste album. Hoogtepunt is en blijft How Soon is now, wat ook op sommige versies van Meat is Murder staat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de albums bedoelt en niet de songs
Meat is murder is immers niet bepaald hun beste nummer, althans, ze hebben veel betere gemaakt.
Op de oorspronkelijke LP stond How Soon Is Now niet. Ik vind Meat is Murder wel goed, ondanks het titelnummer dat wij mij betreft een gevalletje 'Hammering the point home' is. The Headmaster Ritual en Rusholme Ruffians zijn wel geweldig, zowel tekstueel als muzikaal.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sommige versies van Meat is Murder? How Soon is Now is het prijsnummer van die cd naar mijn mening. Zonder dat nummer was die plaat de minste denk ik.
Ik heb momenteel "Well I Wonder" van Meat is Murder al een paar dagen vast in mijn hoofd zitten. Vind 't niet erg; het is een schitterend nummer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:24 schreef cafca het volgende:
Meat is Murder en The Queen is Dead zijn toch wel echte must-haves
Ik kan me niet zo vinden in het merendeel van de tekst van dit nummer, maar het geeft wel de indruk dat Morrissey een enorm zachtaardig persoon is. Dat merk je sowieso aan zijn hele uitstraling.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:42 schreef Frollo het volgende:
Meat is murder is immers niet bepaald hun beste nummer, althans, ze hebben veel betere gemaakt.
Suffer Little Children is huiveringwekkend, maar net als de rest van de debuutplaat vind ik het op de een of andere manier net niet. De nummers zijn stuk voor stuk prachtig (behalve Miserable Lie, wat ik echt niet trek), maar toch zet ik veel vaker Hatful Of Hollow, The World Won't Listen of The Queen Is Dead op dan het debuut. Het is net allemaal iets te grijzig, alsof het beter had gekund. Maar toch zijn This Charming Man, Pretty Girls Make Graves, Reel Around The Fountain en Suffer Little Children wondermooie nummers. Het geheel is echter minder dan de som der delen. Vreemd, eigenlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:46 schreef Bombie het volgende:
[..]
Muzikaal vind ik het terugkerende thema echter heel erg meeslepend en een beetje spookachtig/mysterieus. Het was de ideale muziek geweest voor Suffer Little Children, waarvan de huidige muziek de tekst, achterliggende tragedie en het griezelige ervan juist wat tekort doet.
Daar stond ie niet op? Vage shit. Wordt nu wel benieuwd naar die verzamelaar.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:44 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Op de oorspronkelijke LP stond How Soon Is Now niet. Ik vind Meat is Murder wel goed, ondanks het titelnummer dat wij mij betreft een gevalletje 'Hammering the point home' is. The Headmaster Ritual en Rusholme Ruffians zijn wel geweldig, zowel tekstueel als muzikaal.
Zie het nu op allmusic staan. Goede zet om m erop te zetten. Maar betekent dat dat de cd versie (aangenomen dat ie destijds alleen op vinyl uitgebracht werd) de Amerikaanse versie is?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Daar stond ie niet op? Vage shit. Wordt nu wel benieuwd naar die verzamelaar.
Volgens mij staat How Soon Is Now op alle cd-versies van Meat Is Murder, net zoals This Charming Man wel op de debuut CD staat, waar het niet op de debuut LP stond (maar alleen bij de eerste oplage als los bonussingletje was bijgeleverd)quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zie het nu op allmusic staan. Goede zet om m erop te zetten. Maar betekent dat dat de cd versie (aangenomen dat ie destijds alleen op vinyl uitgebracht werd) de Amerikaanse versie is?
Argh! Hoe kun je Hand in Glove als 'net niet' bestempelen!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:53 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Suffer Little Children is huiveringwekkend, maar net als de rest van de debuutplaat vind ik het op de een of andere manier net niet. De nummers zijn stuk voor stuk prachtig (behalve Miserable Lie, wat ik echt niet trek), maar toch zet ik veel vaker Hatful Of Hollow, The World Won't Listen of The Queen Is Dead op dan het debuut. Het is net allemaal iets te grijzig, alsof het beter had gekund. Maar toch zijn This Charming Man, Pretty Girls Make Graves, Reel Around The Fountain en Suffer Little Children wondermooie nummers. Het geheel is echter minder dan de som der delen. Vreemd, eigenlijk.
Mee eens; afgezien van Miserable Lie zijn alle nummers prachtig. Maar toch draai ik de plaat niet zo vaak. PPPLMGWIW (de titel is langer dan het nummer...) is inderdaad wondermooi. Behalve in Ferris Bueller heeft regisseur Hughes het ook in Pretty In Pink gebruikt. Waar je ook nog wel eens een Smiths nummer voorbij hoort komen is in The Gilmore Girls. Dat gebruikt sowieso verrassend goede muziek (The Jesus and Mary Chain, Belle and Sebastian, etc)quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef Bombie het volgende:
[..]
Argh! Hoe kun je Hand in Glove als 'net niet' bestempelen!
Dat is ook weer die klassieke Smiths-sound. Ik zou niet weten waar ik die elders moest vinden...
Een prachtig, eenvoudig nummer waar je meestal niet zoveel over hoort trouwens, is Please Please Please Let Me Get What I Want. Misschien omdat het zo fucking kort is?![]()
Een leuk alternatief is overigens de instrumentale versie in Ferris Bueller's Day Off (museum-scene).
PPPLMGWIW werd ook gebruikt in de high school prom scene uit Never Been Kissedquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:13 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Mee eens; afgezien van Miserable Lie zijn alle nummers prachtig. Maar toch draai ik de plaat niet zo vaak. PPPLMGWIW (de titel is langer dan het nummer...) is inderdaad wondermooi. Behalve in Ferris Bueller heeft regisseur Hughes het ook in Pretty In Pink gebruikt. Waar je ook nog wel eens een Smiths nummer voorbij hoort komen is in The Gilmore Girls. Dat gebruikt sowieso verrassend goede muziek.
Andere pareltjes zijn Girl Afraid, Half A Person en Sweet And Tender Hooligan, de eerste van Hatful of Hollow, de laatste twee van The World Won't Listen.
Dat wist ik dan weer niet. Hier zal het dan toch zeker wel de non-instrumentale versie zijn? Het enige nummer dat ik me van die film kon herinneren was "Bring on the Dancing Horses" van Echo & The Bunnymen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:13 schreef Brahimov het volgende:
[..]
[quote]Behalve in Ferris Bueller heeft regisseur Hughes het ook in Pretty In Pink gebruikt.
Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar volgens mij heb ik er nog nooit een Smiths-nummer in langs horen komen.quote:Waar je ook nog wel eens een Smiths nummer voorbij hoort komen is in The Gilmore Girls. Dat gebruikt sowieso verrassend goede muziek.
Ik heb een beetje geGoogled, en ben -maar- 1 nummer tegengekomen, namelijk in de aflevering 'The Fundamental Things Apply':quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:25 schreef Bombie het volgende:
(...)
Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar volgens mij heb ik er nog nooit een Smiths-nummer in langs horen komen.
Dat leek me ook het meest logisch.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:04 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Volgens mij staat How Soon Is Now op alle cd-versies van Meat Is Murder, net zoals This Charming Man wel op de debuut CD staat, waar het niet op de debuut LP stond (maar alleen bij de eerste oplage als los bonussingletje was bijgeleverd)
Kan zijn, maar op mijn Maxell XL-90 bandje (i know, i know) van het debuut had ik 'This Charming Man' wel opgenomen, ook daar als was het het eerste nummer van kant B. Ik vond het te goed om te missen. De 12" 'disco' versie, die ik bij de VARA een keer had opgenomen, vond ik daarentegen weer minder.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat leek me ook het meest logisch.
Hahaha toen zat ik nog mn pampers te bevuilen...quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:29 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Kan zijn, maar op mijn Maxell XL-90 bandje (i know, i know) van het debuut had ik 'This Charming Man' wel opgenomen, ook daar als was het het eerste nummer van kant B. Ik vond het te goed om te missen. De 12" 'disco' versie, die ik bij de VARA een keer had opgenomen, vond ik daarentegen weer minder.
neee ik bedoel het nummer, daar moet ik altijd een beetje van huilen (van binnen).quote:
Where do his intentions lay?quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:51 schreef Juan Zueco het volgende:
Op Louder Than Bombs staat overigens een juweeltje : Girl Afraid.![]()
Nee!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sommige versies van Meat is Murder? How Soon is Now is het prijsnummer van die cd naar mijn mening. Zonder dat nummer was die plaat de minste denk ik.
En op mijn crematie natuurlijk "Asleep"quote:In a river the color of lead
Immerse the baby's head
Wrap her up in the news of the world
Dump her on a doorstep, Girl
This night has opened my eyes
And I will never sleep again
You kicked and cried like a bullied child
A grown man of 25,
Oh, he said he'd cure your ills
But he didn't and he never will
Oh, save your life
Because you've only got one
The dream has gone but the baby is real
Oh, you did a good thing
She could have been a poet or she could have been a fool
Oh, you did a bad thing
And I'm not happy and I'm not sad
A shoeless child on a swing
Reminds you of your own again
She took away your troubles
Oh, but then again she left pain
Oh, please save your life
Because you've only got one
The dream has gone but the baby is real
Oh, you did a good thing
She could have been a poet or she could have been a fool
Oh, you did a bad thing
And I'm not happy and I'm not sad
Ik ben er nog niet uit of ik begraven of gecremeerd wil worden, maar een vaststaand feit is wel dat men dan 'There is a light that never goes out' draait.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:20 schreef Tup het volgende:
Eén van de mooiste teksten imho:
[..]
En op mijn crematie natuurlijk "Asleep"
Om het maar weer eens even naar boven te halen. Wist jij dat hij begin jaren '90 beticht werd van onverbloemd nationalisme?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:46 schreef Bombie het volgende:
Ik kan me niet zo vinden in het merendeel van de tekst van dit nummer, maar het geeft wel de indruk dat Morrissey een enorm zachtaardig persoon is. Dat merk je sowieso aan zijn hele uitstraling.
Dan ga je pas swingend de grond in. Moet je natuurlijk van te voren wel met je wagen tegen een dubbeldekker zijn aangereden. Zie die hier in Nederland maar eens te vindenquote:Op woensdag 18 januari 2006 23:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of ik begraven of gecremeerd wil worden, maar een vaststaand feit is wel dat men dan 'There is a light that never goes out' draait.
Voor mijn part 10 keer achter elkaar.
Zeker doen! zie bovenquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:59 schreef cafca het volgende:
* cafca kent Please Please Please Let Me Get What I Want alleen in de coverversie van Dream Academy
Ik heb alleen de originele LP's en The World won't listen op CD.
Hatful of Hollow ook maar aanschaffen, dan?
I Know It's Over is ook een waarheen-waarvoor-kandidaat:quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:20 schreef Tup het volgende:
Eén van de mooiste teksten imho:
[..]
En op mijn crematie natuurlijk "Asleep"
Inderdaad! Als iedereen dit nou als levensmotto zou hebben. Het is imo ook makkelijker om te haten en te lachen. Je attent en kwetsbaar opstellen, dat is pas moeilijk, maar o zo lonend.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef Brahimov het volgende:
'It's so easy to laugh, it's so easy to hate,
it take guts to be gentle and kind'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |