Klopt. Geweldige muziek, maar niet meer modern genoeg voor 3FM/Kink (en zeker niet voor Yorin/538 etc.), en niet oud genoeg voor de ouwe lullenzenders.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ahum.. je eerste zin spreekt je tweede een beetje tegen
Verder hoor ik niet zoveel meer over the simple minds, smiths, talking heads, the stranglers, etc.. hoor, niet op radio/ tv in ieder geval
Als ze toendertijd volledig aan je voorbij zijn gegaan, waarom en via welk kanaal zou je er dan nu zoveel over horenquote:
Klopt, er moet altijd een aparte rubriek worden aangemaakt om dit soort pareltjes weer ns terug te horen.. Maar op de "gewone" ouwelullezenders zoals arrow of 2 fm blijft het toch disco of ouwe hardrock wat de klok slaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt. Geweldige muziek, maar niet meer modern genoeg voor 3FM/Kink (en zeker niet voor Yorin/538 etc.), en niet oud genoeg voor de ouwe lullenzenders.
Hoewel radio 2 in het Theater van het sentiment dit soort bands juist meestal wél draait als het over de jaren 80 gaat..
Verder moeten we het maar met CD's (of LP's) doen
Toendertijd, we spreken begin jaren 80 tot halverwege ongeveer hield ik me enkel bezig met wat er in de top 40 stond en dat had ook met mijn leeftijd te maken..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als ze toendertijd volledig aan je voorbij zijn gegaan, waarom en via welk kanaal zou je er dan nu zoveel over horen
Toendertijd was ik nog niet eens 15...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef cafca het volgende:
Toendertijd had je de verukkelijke 15
Die bestond met name uit dit soort muziek
`quote:Op zondag 15 januari 2006 13:07 schreef spacemangraig het volgende:
De stem van Morrissey is echt fantastisch, alleen jammer dat hij het af en toe nodig vind om heel hoog te zingen, dacht eerst dat het een vrouw was die meezong.
Werd dat soort muziek ook niet in de wilde wereld gedraaid? En je had nog the peel sessions natuurlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef cafca het volgende:
Toendertijd had je de verukkelijke 15
Die bestond met name uit dit soort muziek
De Wilde Wereld was IIRC nog wel iets compromislozer dan De Verukkelijke 15. Met artiesten als Foetus en Swans en zoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Werd dat soort muziek ook niet in de wilde wereld gedraaid? En je had nog the peel sessions natuurlijk![]()
Dat vertelde je er allemaal niet bij, dat je een michael jackson/ wham fan wasquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toendertijd, we spreken begin jaren 80 tot halverwege ongeveer hield ik me enkel bezig met wat er in de top 40 stond en dat had ook met mijn leeftijd te maken..
Later ben ik me meer gaan verdiepen in muziek en heb ik betere muziek leren kennen en dat is via diverse kanalen gebeurd. Zo ook met The Smiths, dus ik zie niet in waarom ik mezelf tegensprak.
ja, klopt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Werd dat soort muziek ook niet in de wilde wereld gedraaid? En je had nog the peel sessions natuurlijk![]()
Ah!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
De Wilde Wereld was IIRC nog wel iets compromislozer dan De Verukkelijke 15. Met artiesten als Foetus en Swans en zo
Ben er ook niet trots opquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat vertelde je er allemaal niet bij, dat je een michael jackson/ wham fan was![]()
o.a. 3fm en internet natuurlijk. Kink weet ik eerlijk gezegd niet en Donna ook niet...quote:Maar ik doelde meer op de kanalen waar je nu blijkbaar wél die muziek kunt vinden, terwijl het toen blijkbaar weinig langskwam (ik weet eigenlijk niet eens of the smiths zo weinig/veel werd gedraaid indertijd). Is dat kink? Of radio Donna?
Op StuBru hoor je ze ook nog wel eensquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat vertelde je er allemaal niet bij, dat je een michael jackson/ wham fan was![]()
Maar ik doelde meer op de kanalen waar je nu blijkbaar wél die muziek kunt vinden, terwijl het toen blijkbaar weinig langskwam (ik weet eigenlijk niet eens of the smiths zo weinig/veel werd gedraaid indertijd). Is dat kink? Of radio Donna?
Dat is ook kwaliteitsradio inderdaad!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Op StuBru hoor je ze ook nog wel eens![]()
De jaren 80 zijn voorbij, get over it!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ahum.. je eerste zin spreekt je tweede een beetje tegen
Verder hoor ik niet zoveel meer over the simple minds, smiths, talking heads, the stranglers, etc.. hoor, niet op radio/ tv in ieder geval
Wat moet jij dan met je signature van Sonic Youth uit '88?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:12 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
De jaren 80 zijn voorbij, get over it!![]()
Tja, ik kan wel een heel verhaal gaan typen, maar ik ben van mening dat degene die dit topic heeft geopend daar verantwoordelijk voor is. Een goede discografie zou al heel wat zijn en dat lijkt me toch niet zo lastig, Beathoven?quote:
flexibele OP, ik heb er eentje ingezetquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Tja, ik kan wel een heel verhaal gaan typen, maar ik ben van mening dat degene die dit topic heeft geopend daar verantwoordelijk voor is. Een goede discografie zou al heel wat zijn en dat lijkt me toch niet zo lastig, Beathoven?
Ah. Dat is al een heel stuk beter. Goed werk!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
flexibele OP, ik heb er eentje ingezet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |