abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2257939
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:29 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Hierbij nomineer ik Forumpi in de categorie 'toch_posten_zelfs_als_je_het_niet_boeit_en_dan_nog_zeuren_ook'

* Forumpi accepteert de nominatie glimlachend.
  donderdag 22 november 2001 @ 11:43:04 #27
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2258010
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:35 schreef Forumpi het volgende:

[..]

Het gegeven op zich niet, maar de discussie die er op volgt. Weinig denderend. Het maakt verder niet uit. Ik constateer dat je vaak copy-paste uit nieuwssites en ik vraag me af of alles je nou wel boeit of dat je het gewoon doet om wat te posten te hebben.

Dit soort zaken boeien me wel. Vooral wegens de tegenstelling: Een VVD'er die belastingcenten, opgebracht door de brave, hardwerkende werkman in een potentieel bodemloze put keilt, terwijl GL daar vragen over stelt.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 22 november 2001 @ 11:44:06 #28
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_2258025
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Nah, je kunt overal een telefoon nemen. Ik heb zowel zakelijk als prive amper wat met KPN te maken. Op mijn werk is alleen de lastmile nog KPN, maar dat gaat ook om

Nah, zonder KPN geen telecom. Alle andere aanbieders hebben niet voldoende infrastructuur. Die bedrijven bestaan louter bij de gratie van de NMA.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_2258142
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:44 schreef clarify het volgende:

[..]

Nah, zonder KPN geen telecom. Alle andere aanbieders hebben niet voldoende infrastructuur. Die bedrijven bestaan louter bij de gratie van de NMA.

Die infrastructuur verdwijnt niet uit de grond als KPN failliet gaat of zich uit de vaste telefonie terugtrekt. Dat hoeft helemaal niet zo rampzalig te zijn: in Finland bijvoorbeeld heeft Sonera (de Finse KPN) zich ook van het vaste net teruggetrokken. Elke regio of grotere stad heeft nu zijn eigen telefoonmaatschappij en dat schijnt nog tamelijk goed te werken ook.
  donderdag 22 november 2001 @ 11:56:14 #30
10188 links234
pi_2258173
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:44 schreef clarify het volgende:

[..]

Die kabels blijven wel liggen hoor. Die worden gewoon voor een prikkie verkocht aan een andere telco. Echt niet dat de curator die gaat uitgraven.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2258268
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:43 schreef links234 het volgende:
Dit soort zaken boeien me wel. Vooral wegens de tegenstelling: Een VVD'er die belastingcenten, opgebracht door de brave, hardwerkende werkman in een potentieel bodemloze put keilt, terwijl GL daar vragen over stelt.
Inderdaad. En als het tegen zit loopt het net zo af als met Fokker en de eerder genoemde RSV.
Het begint in Nederland steeds meer op de oude Sovjet Unie te lijken. Hoge inflatie, logge staatsbedrijven waar steeds meer geld in wordt gepompt, en een enorm apparaat van ambtenaren en regels. Als mijn overgrootvader nog leefde, vluchtte hij weer terug.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 22 november 2001 @ 12:07:32 #32
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2258319
Wie hier heeft er zin om straks de telefoon op te pakken en dan niet te kunnen bellen?

Laten we KPN maar heel houden, het overeind houden met geld kost veel minder dan een ander het over laten nemen (want KPN omvangt veel meer dan Telfort, Libertel of Dutchtone).

Down[br]Under
  donderdag 22 november 2001 @ 12:16:48 #33
10188 links234
pi_2258433
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:07 schreef MacBeth het volgende:
Wie hier heeft er zin om straks de telefoon op te pakken en dan niet te kunnen bellen?
Ik niet, maar je kunt toch naar een andere telco? De kabelmijen, het energiebedrijf, andere vastelijnnetwerken (hej, ze moeten alleen wat investeren. Da's goed voor de economie.)

Leuk hoor, zo'n vrije markt. Maar zodra een bedrijf failliet dreigt te gaan mag de overheid weer bijspringen?

pi_2258468
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:07 schreef MacBeth het volgende:

Laten we KPN maar heel houden, het overeind houden met geld kost veel minder dan een ander het over laten nemen (want KPN omvangt veel meer dan Telfort, Libertel of Dutchtone).

Waarom moet zo'n klaarblijkelijk erg belangrijk bedrijf dan geprivatiseerd worden? Dat doe je toch juist alleen met bedrijven die ook failliet MOGEN gaan?
Wittgenstein
pi_2258625
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:20 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Waarom moet zo'n klaarblijkelijk erg belangrijk bedrijf dan geprivatiseerd worden? Dat doe je toch juist alleen met bedrijven die ook failliet MOGEN gaan?

Een hele goede opmerking.
Als een bedrijf geprivatiseerd wordt, moet het geen semi-staatsbedrijf worden met wel de lusten (inclusief de hoge salarissen voor de bedrijfsleiding), maar niet de lasten. Als de KPN niet op eigen kracht het hoofd boven water kan houden, dan moeten de gevolgen hetzelfde zijn als voor een willekeurig ander bedrijf.
  donderdag 22 november 2001 @ 12:38:03 #36
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_2258689
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:16 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik niet, maar je kunt toch naar een andere telco? De kabelmijen, het energiebedrijf, andere vastelijnnetwerken (hej, ze moeten alleen wat investeren. Da's goed voor de economie.)

Leuk hoor, zo'n vrije markt. Maar zodra een bedrijf failliet dreigt te gaan mag de overheid weer bijspringen?

Het bedrijf is al voor 35 procent van de overheid. Logisch dat ze bijspringen.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_2259877
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:28 schreef links234 het volgende:

[..]

Als dat lukt. Maar als dat niet lukt, hebben we dan niet weer een RSV affaire?

Lijkt me niet, want RSV was zo'n schandaal omdat er stiekum met overheidsgeld werd geschoven. Dit gaat en plein public.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')