Heb hem al eens eerder gepost op FOK! Ik wilde hem namelijk via photoshop inkleuren, misschien dat je hem daar eerder hebt gezien.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die laatste ken ik ergens van. staat die niet in een tekenboek toevallig?
Ik zie nu trouwens 3 gezichten duidelijk in terug, was dat ook je bedoeling?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het uitgangspunt was een gezicht ja.
Eh, eigenlijk niet opzettelijk, nee. Maar soms komen er vreemde dingen uit als je een paar lijnen zet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:03 schreef foktastic het volgende:
[..]
Ik zie er nu trouwens 3 gezichten duidelijk in terug, was dat ook je bedoeling?
Iedereen kan schilderen; althans, volgens:quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:06 schreef Gwendolyn het volgende:
Er zitten echt heeelleee mooie werken tussen! Ik wilde dat ik het zo mooi kon!
Tekenen doe ik ook graag, net als schilderen, maar dan moet het wel binnen een uur af zijn, anders heb ik geen zin meer![]()
Ik zal binnenkort eens een tekening plaatsen.
Iedereen kán ook schilderen/tekenen enz.. zij het dat de een het beter kan dan de anderquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:17 schreef Quarks het volgende:
[..]
Iedereen kan schilderen; althans, volgens:
En dan nog, wat is beter? Wat voor de een krabbels of schetsen zijn, is voor voor de andere pure kunst en expressie.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:15 schreef Gwendolyn het volgende:
[..]
Iedereen kán ook schilderen/tekenen enz.. zij het dat de een het beter kan dan de ander![]()
Daarnaast valt er over te zeggen dat Ross een optimistisch en guitig typje was.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bob Ross kan schilderen. Daar is alles mee gezegd.
Ik heb Bob Ross nooit wat gevonden eigenlijk...quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Pauline het volgende:
[..]
Daarnaast valt er over te zeggen dat Ross een optimistisch en guitig typje was.
Die zijn niet echt te vergelijken denk ik. :')quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:56 schreef ScienceFriction het volgende:
Bob Ross = mwoa...
Alex Ross = Top!!!
Ik vind dat je alles kunt vergelijken. De een schildert, de ander tekent en schildert. Andere technieken? Ja, maar dat maakt ze niet onvergelijkbaar. Ik vind de dingen die Bob Ross maakt gewoon niet zo mooi, en wat Alex Ross maakt... wow!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:16 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Die zijn niet echt te vergelijken denk ik. :\')
Nu je het zegt!quote:
Niet nodig, ik denk dat ik een nieuwe tekening ga maken maar dan van Galadriel. Volgens mij is zij heel tof om te tekenen.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:17 schreef DeHovenier het volgende:
Misschien moet je er een Galadriel-versie van maken
Dan moeten wel de lippen smaller en de mond breder denk ik.
Ik wist niet dat je kon tekenen, mooi hoor. Is het Angelina Jolie?quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef innepin het volgende:
Zo. Ik vond dat ik ook maar eens een portret moest proberen. Niet zo goed als die van SF natuurlijk, maar ik ben er best trots op
[afbeelding]
Hij is vet.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef innepin het volgende:
Zo. Ik vond dat ik ook maar eens een portret moest proberen. Niet zo goed als die van SF natuurlijk, maar ik ben er best trots op
[afbeelding]
Eerste tekening.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:22 schreef innepin het volgende:
Dank![]()
Ja, Kroep, het is Angelina Jolie. Zie hier het origineel. De neus is niet helemaal goed gelukt, etc, etc. Maar goed. 't is wel goed zo; bij een eerste keer kan je ook niet verwachten dat het perfect gaat eh?
En @ Maisnon - Contrast is eng! Dan moet je dikke lijnen neerzetten enzo! En dan gaat het fout!
Ik heb net even je overbelichtingstechiek op een portret geprobeerd enquote:Op zondag 29 januari 2006 16:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Sarah Michelle Gellar. Ook weer van een paar jaar geleden (ik teken nauwelijks meer). Ik gebruikte vaak de "overbelichtingstechniek". Het voordeel ervan is dat je minder hoeft te tekenen, omdat je hersenen het ontbrekende gedeelte zelf invullen. Het is een beetje het abstraheren van een foto zoals in de wereldberoemde tekening van Che Guevarra.
Nee, het plaatje hierboven is idd ook al een beetje door PS heen gehaald, het gebrek aan contrast ziet er stukken beter uit gewoon op papier. Maar kopieren lijkt me niet echt lekker werken, ik probeer maar gewoon, op hoop van zegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:33 schreef foktastic het volgende:
haar neus valt best mee hoor. Ik vind dat zelfs een van de moelijkste gezichtsdelen om te tekenen, maar Angelina heeft al een rare neus van nature. Verder inderdaad wat spelen met contrast, en als je originele tekening niet wilt verknoeien kun je evt. een kopie printen en daarmee werken. Of in photoshop met brightnes en contrast, maar dat geeft niet altijd een goed resultaat.
ja laat zien danquote:Ik heb net even je overbelichtingstechiek op een portret geprobeerd en![]()
Het scheelt heel wat tijd doordat je inderdaad minder hoeft te tekenen, en m'n potrettekening is toch nog herkenbaar gebleven ondanks er geen schaduwen in voorkomen.
Oei Mohammed... plaats em es in de krantquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Weer een oudere teruggevonden. Ik wasvergeten dat ik deze op mijn pc had staan.
Ik ben er wel trots op, nooit goed geweest met plooien enzo. Én ik heb altijd problemen met neuzen, dus die is hier ook mooi weggemoffeld.
-edit-
Niet nagetekend, hehe. Gewoon uit de losse pols... nou ja, ongeveer dan.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oei Mohammed... plaats em es in de krant![]()
:p
Doet me denken aan het logo van de Dakar racesquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
Ik had er meer een soort nomade bij in gedachte.
![]()
daar dacht ik ook meteen aanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oei Mohammed... plaats em es in de krant![]()
:p
Hier nog 1..quote:Op zondag 15 januari 2006 16:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik weet het, ik ben een beetje HP nerd.... nouja, whatever
Ja op de computer ingekleurdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:05 schreef foktastic het volgende:
[..]
daar dacht ik ook meteen aan![]()
[edit]
volgens mij heb ik het eerder ergens anders voorbij zien komen, heb je hem toevallig ook in kleur?
Mag ik hier opbiechten dat ik graag naar Bob Ross kijk..quote:Op zondag 5 februari 2006 02:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bob Ross kan schilderen. Daar is alles mee gezegd.
ooh ik ook! Alleen heb ik m al meer dan 6 jaar niet gezien! Ik vond het altijd zo heerlijk om er bij in slaap te vallenquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mag ik hier opbiechten dat ik graag naar Bob Ross kijk..![]()
Nee, dat mag niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mag ik hier opbiechten dat ik graag naar Bob Ross kijk..![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:57 schreef nein het volgende:
[..]
ooh ik ook! Alleen heb ik m al meer dan 6 jaar niet gezien! Ik vond het altijd zo heerlijk om er bij in slaap te vallen
Ik vond je vorige avatar leuker...quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:58 schreef Pauline het volgende:
[..]Ik hoop voor hem dat hij in zijn leven grotere complimenten heeft mogen ontvangen!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |