Ja voroal dat haar is erg goed vind ik, het oor trouwens ook. Veel grijswaarden en detail. Zelf kom ik meestal zo ver niet omdat ik het haar maar wat vlugger en schetsmatiger doe om er vaaf te zijn. (En ik teken meestal alleen maar met één tekenpotlood gewoon HB ofzo op A4tjes uit de printer.)quote:
quote:Op maandag 30 januari 2006 17:04 schreef Bupatih het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik trouwens ooit een keer getekend toen ik 13 was.
quote:Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef Maisnon het volgende:
Maar science, lemmegetthisstraight, je tekent alleen na? niet dat dat zo erg is
, maar ik denk dat je met zo veel ervaring ook wel zelf wat verzonnen moet hebben.
Je leert er weliswaar een hoop van, maar een afbeelding letterlijk overnemen heeft minder met jezelf uitdrukken door tekenen te maken, naar mijn mening. Als ik teken zet ik mijn eigen fantasien en gedachten en verzinsels op papier, en dit is natuurlijk vrijwel nooit hetzelfde als op een afbeelding die iemand anders al gemaakt heeft.. eh.. snap jequote:Op maandag 30 januari 2006 18:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind trouwens dat natekenen een nogal negatieve connotatie lijkt te hebben. Netalsof "echte" kunstenaars niets natekenen(den). Die werken meestal ook met een model. Alleen is het natuurlijk wel zo dat als je van bijv. een foto werkt je al werkt vanaf een bestaande (goede) compositie.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Nog een voor de lol
Eindelijk!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Nou... de laatste dan... heb de vrouwen op Fok! ook nog wat om naar te kijken
WTF, is dat getekend?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Altijd H2 t/m B6 en dik 180 grams (of zwaarder) papier met een lekkere structuur.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:26 schreef Twisted_fok het volgende:
Wat voor papier gebruik(te) je SF?
Ik vind je tekeningen echt te frustrerend mooi.
Het lijkt inderdaad net een zwart-witfoto.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Ik heb vandaag een tekenblok, potloden en gum gekocht!quote:Op maandag 30 januari 2006 14:56 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gewoon thuisHet is gewoon veel oefenen en ik tekende als klein jochie al enorm veel. En goed kijken naar wat anderen doen. Er is niet mis met technieken kopiëren. Je hoeft niet steeds opnieuw het wil uit te vinden. En je moet een stijl vinden die bij je past.
Ik kan bijvoorbeeld niet protrettekenen met levende mensen. Ik kan de vertaling van 3D naar 2D moeilijk maken. Bovendien kan ik mensen moeilijk vragen om een paar weken stil te blijven zitten.
Pak bijvoorbeeld eens een oude Neckermanngids of zo en ga de lijnen van de gezichten overtrekken om zo het gevoel van de verhoudingen te krijgen.
Nou, ik ben benieuwd...quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een tekenblok, potloden en gum gekocht!![]()
Ja. Als je zo kan tekenen is het echt briljant.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:32 schreef Quarks het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad net een zwart-witfoto.![]()
nee joh, als je het leuk vind om te tekenen dan doe je dat toch gewoon en post je het lekker tochquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben wel een beetje ontmoedigd om hier nog iets te posten, tussen al deze kunstenaars.
Ziek. Ookal ziet het bij de nek en het haar aan de achterkant van haar hoofd te uitgeknipt uit.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Een tijdje geleden gemaakt met mijn tekentablet (wel een Trust tekentablet) Een papier texture er overheen gedaan voor een mooier effect. (Eventjes het plaatje wat kleiner gemaakt)
Het is een soort blinddoek die uitmondt in een halve helm zeg maar... En die zijn wat gedefinieerder dan de rest zeg maar (is overigens ook de stijl van de brush die gebruik.... weinig feathering en harde lijnen, terwijl ik voor andere stukken juist weer een zachte brush gebruik voor een wat meer aquarel-effect)quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ziek. Ookal ziet het bij de nek en het haar aan de achterkant van haar hoofd te uitgeknipt uit.
Die vind ik echt tof gedaan!quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
OK, een redelijk ouwe, maar hij spreekt me wel aan.
[afbeelding]
Lekker mondriaanistischquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
ik zag een swastikaquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
En we spelen door voor de magnetronquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik zie er "gewoon" een gezicht in
Zit ik warm, dan?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En we spelen door voor de magnetron.
Niet bewust gedaan, en eigenlijk zie ik 'm ook niet. Maar als die er in zit, dan is het nog niet erg, aangezien het eigenlijk een positief teken is totdat Hitler het als handelsmerk ging gebruiken.quote:
Het uitgangspunt was een gezicht ja.quote:
verrek ja, hij mist alleen een snorretjequote:Op donderdag 2 februari 2006 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik zie er "gewoon" een gezicht in
Die laatste ken ik ergens van. staat die niet in een tekenboek toevallig?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
Fucking hell ScienceFriction, dat is echt heel erg mooi.
Ik tekende vroeger heel veel, de laaste jaren veel minder.
[afbeelding]
Olieverf is kut
[afbeelding]
En nog een schets.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |