abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 februari 2006 @ 10:58:00 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35358662
Hoe is het vandaag met Mien?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35359360
Ja...Mientje, hoe is het met jou en je opgehokte vriendjes en vriendinnerjes?
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 22:11:37 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35385083
met mien was het vanmorgen helemaal niks, ze wou niet eten en ook drinken kreeg ik er met moeite in.
vanmiddag daarintegen had ze zich kennelijk weer bij elkaar geraapt en de een na de andere hap verdween in dr keelgat en kippenmama's eigengemaakte kippenyoki ging met flinke slokken naar binnen
ze probeert alleen iedere keer te gaan staan, maar kan dat dus niet en valt dan weer om in een houding waarin het voor haar eigenlijk onmogelijk is om weer overeind te komen.
ik heb haar vandaag denk ik wel 20 keer overeind geholpen, maar ze blijft het proberen.
nu ligt ze weer lekker relaxed onder het lampje en ik geloof dat ze wil slapen.
t is natuurlijk wel zo dat de kippies buiten al vanaf 6 uur vanavond op stok zijn

en hoe het met de opgehokte verenbaaltjes is?
och ze hebben zich in hun lot geschikt ondertussen.
ze zitten dus vanaf zondagmiddag achter gaas en in het begin waren ze meer opgefokt dat opgehokt. ze liepen echt als kippen zonder kop rondjes te rennen in hun beperkte ruimte en botsten overal tegenop.
maar ach, ze hebben nu wel als voordeel dat ze niet meer in de regen zitten, dus er is altijd droog zand om een verkwikkend en relaxend zandbad in te nemen. misschien dat ze door het gebrek aan beweging nu een beetje vet kunnen kweken, want hoe goed ze hier ook te eten krijgen, dr zit geen grammetje vlees op lijkt het wel.

vriendje zijn collega heeft op dit moment een kuiken (eentje gelukkig)
ik moet er niet aan denken dat ik nu met een nest zou zitten zeg. ten eerste veel te koud en met die ophoktoestand ook veel te ingewikkeld.
hoewel het natuurlijk wel heel schattig is om kuikjes te hebben

maar goed, ik ga mien nog even voeren voor de nacht en dan valt de avond (oftewel ik doe de lamp uit )
pi_35389544
Mientje, slaap lekker

Weet je dat kippen over een week of twee inge-ent mogen/kunnen worden? Dan kunnen ze weer fijn scharrelen
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 06:51:18 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35395567
ik heb het gehoord ja.
maar ik ga eerst eens uitzoeken hoe en wat.
gelukkig zit ik bij een kippenforum. die kunnen me vast de goeie richting uit helpen.

mien is nu al wakker, maar ligt nog te sudderen in dr kartonnen verblijf. eens kijken hoe het vandaag met haar gaat. ze is gister met een goed gevulde buik gaan slapen en dat slaapt vast lekkerder dan een lege buik. kippenvoer, kitekat, komkommer, meloen, alles verdween in mijn gevederde pedaalemmertje.
drinken doet ze trouwens uit zo'n koffiemaatschepje. eerst gaf ik het op een lepel, maar dat werd zo'n kliederboel. met zo'n maatschepje drinkt ze bijna zonder te morsen.
pi_35395574
Valt Mien niet om door overvoeding?
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 07:09:57 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35395602
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 06:54 schreef sig000 het volgende:

Valt Mien niet om door overvoeding?
was het maar waar
ze is nog steeds erg mager (borstbeen steekt scherp uit)
als je je een beetje in de materie verdiept, kan je lezen dat kippen van zon'sopgang tot zonsondergang eten. zeker jonge kippen zoals mien eten de hele dag. en juist doordat de dagen in de winter korter zijn dan in de zomer, moet je opletten dat kuikens voldoende eten binnen krijgen.
het op temperatuur houden van een kippenlijfje kost een hoop energie. vooral ook doordat kippen van een maand of 3 a 4 nog geen volledig volgroeid verenpak hebben en het dus sneller koud hebben en dus meer energie nodig hebben om zich te warmen.

vandaar ook dat mien binnenzit. ze hoeft geen energie te gebruiken om op temperatuur te blijven.
pi_35396232
Je bent er maar druk mee wrb Ongelofelijk hoeveel eten je in Mien stouwt en nog zo mager
pi_35397848
Nog even een update uit het park, tis de moeite niet om een eigen topic te openen.
100 hanen en kippen zijn preventief vermoord. Er lopen er nog 3 rond die we met man en macht proberen te vangen. Als ze vrijdag nog loslopen, krijgt het park een enorme boete van de AID. Sjugt, tis stil in t park
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 15:16:09 #110
7074 moussy
kuttekop
pi_35408008
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:26 schreef Natha- het volgende:
Nog even een update uit het park, tis de moeite niet om een eigen topic te openen.
100 hanen en kippen zijn preventief vermoord. Er lopen er nog 3 rond die we met man en macht proberen te vangen. Als ze vrijdag nog loslopen, krijgt het park een enorme boete van de AID. Sjugt, tis stil in t park
hier wordt ook van alles geruimd.

Maar goed, over die enting is nog niks zeker, ze worden gewoon geruimt als de pest in de buurt komt. Wij hebben ook al besloten dat als het nodig is de pluizenbalen niet in een krat aan de straat gaan, maar netjes een prikje krijgen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 16:38:28 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35411310
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:16 schreef moussy het volgende:

[..]

hier wordt ook van alles geruimd.

Maar goed, over die enting is nog niks zeker, ze worden gewoon geruimt als de pest in de buurt komt. Wij hebben ook al besloten dat als het nodig is de pluizenbalen niet in een krat aan de straat gaan, maar netjes een prikje krijgen.
geen idee wat we gaan doen. vriendje zei dat hij ze desnoods in de werkbus naar veiliger oorder brengt, maar ja dat is nu.
dr gaat hier in elk geval geen kip in een krat
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 17:50:53 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_35413710
Wij hebben besloten niet te laten enten.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 18:42:58 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35415091
ik ben het eigenlijk ook niet van plan.
mijn reden is, dat ik het wel kan laten doen, maar dat het de status van de kippen niet verandert.
bij een besmetting zijn ze alsnog het haasje, dus enten is alleen leuk voor de fabrikant van het spul en degene die de prikken uitdeelt.

en jij mous?
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 19:51:41 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_35417599
Enten is volgens de DA idd de fabrikant en de staat spekken, doet ie niet an zei hij. En daar kon ik me wel in vinden na alle berichten. De pluizenbollen hebben plek zat in hun ren waar ze ook in lopen als ze niet opgehokt moesten worden. En sorry hoor, maar bij mij lopen ze af en toe nog wel ff los door de tuin heen. Volgens de kipjes is er niks zo lekker om een hondendrol uit elkaar te pikken Als de pest in de buurt komt dan zullen ze toch ook geruimd worden, of ze nou vast zitten of niet. Komt er controle dan geven ze toch eerst een waarschuwing.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 23:06:27 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35425455
jouw kippen hebben dus mazzel.
hier zitten ze overdekt en in hun vrijheid beperkt. ik vind het zo zielig. vooral vandaag als er zo'n lekker zonnetje schijnt dat NET niet in hun ruimte komt. ik zag ze kwijlen naar dat lekkere zandbad wat er nu stil en verlaten bijligt. en ik mis de kippetjes die mijn keuken inrennen om even snel de kattenvoerbak leeg te schuiven, om daarna hun snavels aan de keukenmat schoon te maken (of erger, mijn broekspijpen )
laten we hopen dat dit niet voor niks geweest is en ze over een tijdje weer los in de tuin kunnen bulldozeren.

ik kan ze hier niet stiekem laten loslopen. ik vertrouw mijn buren niet(niet mijn naaste trouwens).

natha: wat vreselijk van de kippen in het park
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:22:22 #116
7074 moussy
kuttekop
pi_35470448
Onze kipjes kunnen straks ook niet meer los, alleen de eerste week waarschuwen ze nog, daarna niet meer...

Met de AID op ophokcontrole
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:52:00 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35470871
tering heb je dat gelezen? 150 euro voor het inenten
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:55:18 #118
7074 moussy
kuttekop
pi_35470920
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:52 schreef lady-wrb het volgende:
tering heb je dat gelezen? 150 euro voor het inenten
ja, tussen de 100 en 150 euro, ik mag hopen dat het niet per kip is en dat alleen maar om ze los door de tuin te kunnen laten lopen
pi_35478335
Ik ben bang dat het per dier is. Maar jullie laten de kippen toch niet enten?
Ik weet niet wat ik moet doen. Pieps de gans is niet opgehokt. Het beestje heeft nog nooit van haar leven een hok van de binnenkant gezien. En ik snap het allemaal niet. Stel dat ze het virus krijgt dan kan ze geen andere vogels besmetten omdat ze nergens heen gaat.
Haar ren is van boven afgeschermd door een paar meter dik boomtakkengedoe, dat is toch veilig?

Hoe is het met Mien?
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 16:40:34 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35479787
ik heb gemengde gevoelens over inenten. ik wil alleen het beste voor mijn dieren, maar wat is nou de meerwaarde van inenten?

voordelen:
1) de dieren mogen op termijn weer vrij rondlopen, dus geen ophokplicht meer.

nadelen:
1) de kosten
2) t is best intensief: 2 x inenten en een bloedproef vind ik nogal wat voor een simpel kippetje
3) ze zijn meteen bij de dierenarts geregistreerd, dus bij vaststelling van vogelgriep is het een
kwestie van dierenartscomputer leeghalen.
4) sterker nog, zelfs geënte vogels blijven bij een uitbraak niet buiten schot bij ruiming.
5) ik zit niet in een regio met pluimveehouderijen
pi_35522737
Maar hoe is t nou met Mien???
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 februari 2006 @ 22:26:15 #122
13151 crew  Rewimo
pi_35526632
Boete voor loslopend pluimvee

Je kunt vanaf morgen een boete krijgen als je beestjes niet opgehokt zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35527229
Wij hebben besloten niet op te hokken. We wonen aan een onverhard doodlopend boerenpad, niet aan de weg en ons huis is niet zichtbaar vanaf de weg. Krijg ik controle, dan schijn ik nog drie dagen te hebben alvorens ik een boete krijg. In die tijd neem ik dan een maatregel, ik weet alleen nog niet wat.

De vorige keer hebben de toen nog twee ganzen ook gewoon buiten in de ren gelopen. Daar heeft geen haan naar gekraaid....

Hoe is het met Mien?

Rewimo, sterkte gewenst
pi_35528840
Pfff wat een ellende allemaal....... Ik zou ook niet goed weten wat te doen, en idd als je buurtbewoners niet helemaal te vertrouwen zijn..
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 08:56:54 #125
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 10:21:17 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35535500
hier dan de update

mien is er niet meer.
vanochtend om 10 over half 10 heb ik haar bij de dierenarts laten inslapen.
het was zowel voor haar als voor mij eigenlijk geen doen meer.
de verlamming is de afgelopen dagen erger geworden en ze was niet meer in staat om rechtop te zitten. ze heeft er zo tegen gevochten. iedere keer lag ze in de meest idiote houdingen op de boden van haar doosje: vaak half op dr rug met dr poten en vleugels in de war.
hoe vaak ik haar niet rechtop gezet heb, is niet meer te tellen.
ik heb haar met alle liefde en toewijding verzorgd en had dat nog weken willen volhouden, als ze maar beter had kunnen worden. maar dat zat er niet meer in.
een van mijn levensmotto's is: wat je liefhebt moet je kunnen loslaten.
ik hou zielsveel van mijn mientje en dit offer moest ik voor haar brengen.
ze is dapper over de regenboogbrug gegaan.
in de 4 maanden dat ik haar gehad heb, heb ik zoveel plezier aan haar gehad. ze was mijn knuffelkippie, mijn troeletje, mijn mientje.
ik zal haar zo missen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 februari 2006 @ 10:23:41 #127
13151 crew  Rewimo
pi_35535549
Arme Mien... Dapper van je hoor, om haar te laten gaan Heel veel sterkte!
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 10:29:49 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35535675
dat je zo overstuur kan raken van een dood kippetje he?
ik zit nu al een uur te janken.

vanmorgen had ik het er met de juf van school over. zegt ze doodleuk: als ik kippen had, zou ik ze met die vogelgriep al van tevoren een spuitje laten geven.
soms zouden ook leraren preventief moeten ruimen. wat is dit nou voor een opmerking?
misschien was het grappig bedoeld, maar daar stond vanochtend om half 9 mijn hoofd nou niet bepaald naar.
pi_35535724
Och arme Mientje...
Heel veel sterkte toegewenst en vind het enorm dapper van je!!
=^.^=
pi_35535997
Je bent een lieverd lady-wrb. Je hebt gedaan wat je kon en haar laten gaan was het laatste wat je voor haar kon doen. Heel veel sterkte gewenst
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 11:04:25 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35536428
soms vervloek ik mezelf dat ik huisdieren heb. aan dingen als dit ga ik helemaal stuk.
het hele weekend wist ik al van deze beslissing. ik heb er bewust voor gekozen om er hier niet over te schrijven omdat ik het mezelf niet moeilijer wilde maken dan noodzakelijk.
ik heb er zelfs vannacht over gedroomd. en ik heb er zo tegen op zitten kijken.
om acht uur precies heb ik de dierenarts gebeld en vanaf dat moment heb ik met een brok in mijn keel de tijd weg zien tikken, iedere keer denkende: nog XX minuten dan zit is mien er niet meer.
ik was laf, ik ben er niet bij gebleven. daar voel ik me best schuldig over. maar dat kon ik niet aan, echt niet. ik heb dr nog over haar koppie geaaid en sorry gezegd.
maar op dat moment was ik al zo kapot en in tranen, dat ik "het moment" niet meer aan durfde.
ik stond in de wachtkamer en ik heb haar nog horen krijsen
en ik voelde me zooooo laf en machteloos, terwijl de tranen over mijn wangen stroomden.

ze zullen in de wachtkamer ook wel gedacht hebben.
pi_35542705
Afscheid nemen is ook vreselijk moeilijk.....ik weet er alles van. Toch ben je moedig geweest. Jij hebt voor haar gekozen om haar verder lijden te besparen.

Hoe verwerkt Luca het? Moet ook moeilijk zijn voor zo'n knulletje.

Nogmaals, je hebt het goed gedaan, je hoeft je echt niet schuldig te voelen.

Sterkte
pi_35542823
Agossie, onvermijdelijk dit.
En jouw enorme inzet en liefde voor je beesten is ongelofelijk wrb!! En ja omdat je zo in elkaar zit, heb je ook dat enorme verdriet...

Dag mientje, kroelkippie

Ik zit hier met een brok in mijn keel door je verhaal.
pi_35543047
May I Go?

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days
and endless lonely nights?
I've lived my life and done my best,
an example tried to be.
So can I take that step beyond
and set my spirit free?
I didn't want to go at first,
I fought with all my might.
But something seems to draw me now
to a warm and living light.

I want to go
I really do.
It's difficult to stay.
But I will try as best I can
to live just one more day.
To give you time to care for me
and share your love and fears.
I know you're sad and afraid,
because I see your tears
I'll not be far,
I promise that, and hope you'll always know
that my spirit will be close to you
wherever you may go

Thank you so for loving me.
You know I love you too,
that's why it's hard to say goodbye
and end this life with you.
So hold me now just one more time
and let me hear you say,
because you care so much for me,
you'll let me go today

Schrijver is mij onbekend .................
pi_35543213
heel mooi kissa
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 15:27:43 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35543690
ik ken het liedje kissa en ik moet het vandaag even niet lezen

luca reageerde tussen de middag vrij theatraal. (als je luca kent dan weet je wat ik bedoel) geen tranen maar meer wanhopig/verdrietig.
hij wilde mien graag nog zien, maar aangezien de dierenarts mien al had verpakt, heb ik hem alleen laten voelen aan de verpakking.
toen was het goed.
hij is ervan overtuigd dat mien nu in de hemel is bij kleine hepie en opa en wimpy.
hij zegt dat ze daar groter zal worden en dat ze dan eitjes wil.
maar uit de eitjes komt niks want kuikentjes horen niet in de hemel
waar zo'n kereltje al niet over nadenkt.
pi_35544692
paar jaar terug.. toen mijn neefje nog een jaar of 7 was.. zat ik ooit met hem savonds laat in de tuin sterren te kijken
feestje.. dus neefje mocht lang opblijven

en die wees op een ster met de opmerking "kijk dat is ivo"
nahja.. dat snapte ik niet helemaal
wat bleek.. hij denkt/vindt dat als iemand dood gaat, deze niet direct naar de hemel gaat maar juist als een heldere ster aan het firmament over zijn geliefden zal waken
en de mensen die hem gekend hebben.. zullen deze ster dan extra helder zien

vond het zelf een mooi verhaal en iets waar ik graag in zou geloven
daar denk ik toch regelmatig aan als ik aan overleden dierbaren denk

(de ivo in kwestie was overigens een jongetje bij zijn broertje uit de klas (4 jaar oud) die overleden was aan een hersentumor.. gezien ik met datzelfde jochie nog had "geschaatst" was dat wel fiks slikken)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_35545987
Lady-wrb, heb je liever dat ik het gedicht verwijder? No problem....
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 18:27:03 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35549462
nee hoor kissa, ik vind het prachtig, maar ik kan het vandaag even niet zien. te emotioneel.
het hoort hier echt, dus laat het ajb staan.
pi_35550898
Is goed
  dinsdag 28 februari 2006 @ 07:55:52 #141
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35564819
heel veel sterkte Lady-wrb
patat ftw :)
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 09:12:59 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35565505
tja, t is weer even wennen hier.
uit gewoonte vanochtend met mijn slaperige hoofd meteen naar het hoekje waar mientje stond.
shit, dat is waar ook, ze is er niet meer

we gaan dan maar weer verder met de ophoksoop
we hebben sinds onze geïmproviseerde overdekte ren stond al verschillende soorten weer gehad.
stevige wind en regenbuien heeft het ding al doorstaan.
vannacht was het kennelijk tijd voor de volgende proeve van bekwaamheid: sneeuw.
om half 8 hoorde ik een flinke klap buiten.
en nee, het was niet de ophokren , het was de schutting van de buren, waar het zeil van de ren aan vastgemaakt was. door de hoeveelheid sneeuw, waren 4 planken uit de toch al aan vervanging toe zijnde schutting er totaal uitgetrokken.
gelukkig komt vriendje net binnen (waar een tandartsbezoek al niet goed voor is ) dus het wordt meteen gemaakt, dan kan het pluimvee er zo weer uit.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 10:05:19 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35566187
ik heb ondertussen de sneeuw van het zeil geprobeerd te krijgen met als resultaat dat ikzelf de volle laag kreeg van halfgesmolten sneeuw en ijswater
ik werd nog net niet uitgelachen door de kippen, die overigens wel met een verbaasde blik naar een foeterende en scheldende kippenmama zaten te kijken.
pi_35570351
Ik heb gisteren een traantje meegedaan. Afscheid is altijd ZO naar! Maar zoals in alle soops, zijn er intriges, drama, over-the-top-humor en afscheid. Het doek is nu gevallen voor Mien, maar wie weet gaat ze elders een diva-carriere tegemoet en zag ze de soop slechts als opstapje
pi_35571439
Sterkte

Ik lees nu al een poosje mee. Maar ik ben toch wel erg nieuwschierig naar foto's
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 15:33:13 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35574894
ymme, speciaal voor jou heb ik een fotoalbum van mien gemaakt

http://www.mijnalbum.nl/Album=SF7EBUGG

dat wil ik van iedere hier aanwezige kip/haan gaan doen dus binnenkort meer!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 februari 2006 @ 15:38:30 #147
13151 crew  Rewimo
pi_35575045
Mooie foto's, lady-wrb!
pi_35575304
Leuke foto's
  † In Memoriam † donderdag 2 maart 2006 @ 08:12:39 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35633098
http://img124.imageshack.us/my.php?image=sneeuw8fk.jpg

eindelijk een voordeel van onze overkapping
mijn kippen hebben een enorme hekel aan sneeuw. ze moeten er echt niets van hebben.
toen ze nog vrij waren moest ik een pad vegen naar de voerbak, want onze gevleugelde bontjasjes vertikten het op blote voeten door de sneeuw te lopen.
en geef ze eens ongelijk, dat doe ik zelf ook niet

alleen is nu het probleem: er moet regelmatig sneeuw van het zeil geschud worden, want voor je het weet staat de boel weer op instorten zoals van de week
  † In Memoriam † donderdag 2 maart 2006 @ 13:03:02 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_35639241

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')