abonnement Unibet Coolblue
pi_34048369
quote:
De zelfstandige raadsleden Sjef Siemons en Gerard Dorsman sluiten zich per direct aan bij Rotterdam Transparant. Zij zullen ook bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen kandidaat zijn op de lijst van Rotterdam Transparant.

De zittende raadsleden Sjef Siemons en mr. Gerard Dorsman hebben zich per direct aangesloten bij de nieuwe partij Rotterdam Transparant (waar het raadslid de heer drs. Joop van Heijgen zich reeds in april 2005 bij had aangesloten). De twee hebben de afgelopen jaren met veel inzet de inwoners en de stad Rotterdam gediend. Zij hebben de belangen van alle Rotterdammers gediend en willen daar ook de komende raadsperiode mee doorgaan.
Bron: http://www.rotterdamtransparant.nl/

Dit zet Rotterdam Transparant op 3 zetels, hoewel men daar niet veel mee kan doen aangezien het nog maar enkele maanden is voor de verkiezingen. Maken ze kans? Of niet?

Joop van Heijgen word beschouwd als extreem rechts, echter gezien het programma vind ik dat moeilijk te plaatsen.
quote:
Streven naar renovatie i.p.v. sloop van vele woningen in o.a. Crooswijk en andere deelgemeenten zodat wonen voor velen betaalbaar blijft;
Het creëren en stimuleren van werkgelegenheid en werkbehoud en het ondersteunen van vestigingsmogelijkheden van (nieuwe) bedrijven in Rotterdam en omgeving;
Streven naar gratis openbaar vervoer binnen de gemeente Rotterdam;
De naam van Rotterdam als sportstad en evenementenstad handhaven en vooral ervoor zorgen dat zij dit ook blijft;
Het stimuleren van vrijwilligerswerk;
Het stimuleren van sportgelegenheden, recreatie, evenementen en andere activiteiten;
Wat kunnen we van ze verwachten? Gaat het iets worden? Is het wraak op leefbaar?
pi_34048564
Streven naar renovatie i.p.v. sloop van vele woningen in o.a. Crooswijk en andere deelgemeenten zodat wonen voor velen betaalbaar blijft;
Het creëren en stimuleren van werkgelegenheid en werkbehoud en het ondersteunen van vestigingsmogelijkheden van (nieuwe) bedrijven in Rotterdam en omgeving;
Streven naar gratis openbaar vervoer binnen de gemeente Rotterdam;
De naam van Rotterdam als sportstad en evenementenstad handhaven en vooral ervoor zorgen dat zij dit ook blijft;
Het stimuleren van vrijwilligerswerk;
Het stimuleren van sportgelegenheden, recreatie, evenementen en andere activiteiten

Dit zijn wel een hele hoop open deuren. Dit wil denk ik iedere partij wel. Het zou leuk zijn als ze gingen vertellen HOE ze dat willen bereiken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34048947
quote:
[b]Op zaterdag 14 januari 2006 15:15
Dit zijn wel een hele hoop open deuren. Dit wil denk ik iedere partij wel. Het zou leuk zijn als ze gingen vertellen HOE ze dat willen bereiken.
Inderdaad, maar dat is normaal. Ik zie andere partijen ook geen duidelijkheid geven.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:33:43 #4
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34049061
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:29 schreef Kikkel het volgende:

Inderdaad, maar dat is normaal. Ik zie andere partijen ook geen duidelijkheid geven.
Dan moet je beter kijken.
pi_34049172
Het lijkt me vooral een kleur- en kansloze kloon van Leefbaar Rotterdam. Neem nu zo'n Van Heijgen, die heeft sinds zijn afscheid van LR toch weinig van zich laten horen in de Rotterdamse raad. Zou dat onder de vlag van een nieuwe partij opeens anders zijn?
pi_34049238
Het klinkt eerder als een linkse partij dan een rechtse of liberale. 'Gratis' openbaar vervoer en allerlei andere clichés zonder inhoud of onderbouwing, die neerkomen op allerlei extra taken voor de lokale overheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34049345
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:37 schreef Kozzmic het volgende:
Het lijkt me vooral een kleur- en kansloze kloon van Leefbaar Rotterdam. Neem nu zo'n Van Heijgen, die heeft sinds zijn afscheid van LR toch weinig van zich laten horen in de Rotterdamse raad. Zou dat onder de vlag van een nieuwe partij opeens anders zijn?
Ben ik niet met je eens. Wel eens dat je weinig van hem hebt gehoord maar dat hoeft niet zijn schuld te zijn. Als ik zo de site bekijk zit hij niet stil.

Tevens veel te vinden op de pvda site: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22joop+van+heijgen%22+site%3Apvdarotterdam.nl&meta=

Dat pvda en sp veel vingers in de pap hebben bij (lokale) media lijkt me bekend, ik vraag me ook af waarom er zo weinig over te horen is geweest.
pi_34049808
quote:
Ja, ik las daar een grappige reactie n.a.v. een reactie van hem. Nota bene van een collega-raadslid:
quote:
wie staat achter Transparant?
Gepost op: vrijdag 13 januari '06 - 00:48
Wie schrijft de bijdragen van Joop van Heijgen eigenlijk. Hij heeft al veel meer op deze site geschreven dan hij ooit in de hele raadsperiode heeft gesproken!
Iemand anders schrijft dit. Maar wie?

George van Gent VVD

http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/2245
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:17:41 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34050433
"... Transparant" wordt zo langzamerhand de opvolger van "Leefbaar ...". .

Met alleen wat open deuren lijken de zetels binnen te stromen.
pi_34050943
Van Gent?

Ik wist niet dat hij er ook was, maar na wat zoeken blijkt dat hij waarschijnlijk meer heeft gezegd, maar of dat zinnige praat was....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')