abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34047389
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

Eensch, daarom zou een vakantie voor mij ook niet bestaan uit alleen maar overnachten bij 'wildvreemden'. Aan de andere kant, die wildvreemden laten je wel de stad zien en van wat ik lees uit de commentaren is dat altijd leuk en gezellig, vaak in combinatie met de nodige alcohol, dus zo'n probleem lijkt me dat nou ook weer niet.

Maar goed... On-topic maar weer eens? Anders openen we wel een apart topic hierover
Wildvreemden laten je zeker wel de stad zien, maar wildvreemden ontmoet ik ook altijd wel zonder dat ik bij ze blijf overnachten. Ik vind het geweldig om steeds nieuwe mensen te ontmoeten en daar mee op te trekken, maar ik zou d'r niet hoeven te overnachten eigenlijk.

Je eigen hotelkamer of appartement geeft toch bepaalde vrijheden waar ik waarde aan hecht. Ik kan bijvoorbeeld opstaan wanneer ik dat wil, eten wanneer ik wil, thuiskomen wanneer ik wil, ik hoef niet bang te zijn dat ik niet op kan schieten met degene bij wie ik ga overnachten en ik kan per dag bepalen met wie ik die dag optrek...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34047555
Als je geen ruk geeft om privacy of alleen bent en een 1 persoonskamer te duur vind, dan is een slaapzaal perfect. Ik heb ook in NYC op een slaapzaal geslapen. Perfect en niks dan lof.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34047597
Ik heb in Amsterdam weleens in een slaapzaal geslapen, maar dat was meer omdat er niets anders voor handen was. Het was aardig voor één nacht, maar ik zou d'r geen weken moeten zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:53:30 #4
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_34048015
Ik ben 2 keer op vakantie geweest in Nederland (in mijn eentje, op de fiets), en beide keren overnachtte ik in hostels. De reden: goedkoop, minder bagage nodig dan bij een camping, en ik heb niks tegen vreemden op een kamer.

Ik heb met diverse nationaliteiten op een kamer gelegen: van belgen, fransen, duitsers en scandinaviers, tot canadezen, amerikanen en australiers. Zolang je niks waardevols openlijk laat liggen is het ook een redelijk veilige manier van vakantie vieren. Bij mij is er in ieder geval nog nooit wat gejat.

Dus het kan prima, je moet alleen niet te zwaar aan je privacy wegen idd.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_34048368
Ik heb in Frankrijk (Nice) een paar nachten in een Youth Hostel overnacht, we (vriend en ik) sliepen op een kamer met 6 wildvreemden . Was een erg leuke ervaring! Waar ze allemaal vandaan kwamen weet ik niet (meer), weinig uit NL iig.
pi_34051184
Ieder zijn meug, maar voor mij niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34051611
Zo'n organisatie als waar Flipsen lid van is heb ik zelf jaren geleden eens met wat vrienden proberen op te zetten. Het idee was 'Sleepless in the City' en richtte zich op studenten van gelijke of aanverwante studies in Europa en de VS.
In de loop der jaren een aardig netwerk opgebouwd, waar ook nog af en toe wat nieuwe mensen zich tussen wagen. Zo had ik zelf een paar weken terug 4 personen op bezoek, waarvan ik er 3 nog niet eerder gezien had. Maar met gemeenschappelijke interesses kom je dan een heel eind. Ik heb ze ook gewoon de sleutel gegeven en gezegd dat ze zelf maar moesten weten wat ze gingen doen, waardoor ze mij ook niet teveel tot last waren. Uiteraard wel even uitgelegd wat ze zoal konden doen en een dagje met ze meegelopen door de stad.

Zelf merk ik wel dat ik nu de privacy en rust van een hotel kan waarderen, in de afgelopen jaren heb ik genoeg bij iemand op de bank geslapen....
Opvallend wel dat overal waar ik kom het zo is je gewoon van iemand de sleutel krijgt en het allemaal wel OK is wat je doet.

Mooiste belevenis was denk ik in NYC, waar ik een paar dagen op Columbia University moest zijn en iemand mij de sleutel van een vriend kwam brengen met het adres erbij met de mededeling dat er toch niemand thuis zou zijn de komende dagen, dus ik wel van zijn appartement gebruik kon maken. Ik heb de eigenaar dus nooit gezien of ontmoet, maar had wel vijf dagen een appartement in NYC
pi_34059388
TT aangepast
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34060451
Hostels, homestays en aanverwante dingen heb ik vaak genoeg gedaan. Vaak erg lachen. Om het gebrek aan privacy geef ik niet veel. Maar wel om de gezelligheid die ik via hostels/homestays heb.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:32:06 #10
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_34062625
Ik vind hostels geweldig. Afgelopen vakantie 4 weken van hostel naar hostel getrokken. Je komt de leukste mensen tegen, iedereen is altijd in voor een praatje en gezellig een biertje drinken 's avonds zit er meestal ook wel in. Het enige nadeel wat ik vond is op de slaapzalen dat snachts de mensen langzaam binnendruppelen als jij aan het slapen bent. Ook snurkende mensen zijn niet altijd even leuk, maar daar zijn de oordopjes voor uitgevonden.
Gelukkig heb ik ook niet veel privacy nodig, ik heb meestal niet veel problemen met omkleden enzo in publieke ruimtes. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_34063525
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:32 schreef AKnynke het volgende:
Ik vind hostels geweldig. Afgelopen vakantie 4 weken van hostel naar hostel getrokken. Je komt de leukste mensen tegen, iedereen is altijd in voor een praatje en gezellig een biertje drinken 's avonds zit er meestal ook wel in. Het enige nadeel wat ik vond is op de slaapzalen dat snachts de mensen langzaam binnendruppelen als jij aan het slapen bent. Ook snurkende mensen zijn niet altijd even leuk, maar daar zijn de oordopjes voor uitgevonden.
Gelukkig heb ik ook niet veel privacy nodig, ik heb meestal niet veel problemen met omkleden enzo in publieke ruimtes. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
Meeste Hostels zijn toch aparte zalen? Die waar ik was vorig jaar wel iig. Maar aangezien de vrouwenkamer vol was sliepen er bij ons ook een keer dames.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:03:57 #12
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_34064012
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:53 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Meeste Hostels zijn toch aparte zalen? Die waar ik was vorig jaar wel iig. Maar aangezien de vrouwenkamer vol was sliepen er bij ons ook een keer dames.
Ik heb geen aparta zalen gemerkt, in elk hostel waren de kamers gemengd. Geen probleem vind ik.
pi_34065186
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik heb geen aparta zalen gemerkt, in elk hostel waren de kamers gemengd. Geen probleem vind ik.
Hebben sporters meestal minder problemen mee
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:57:15 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_34065982
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hebben sporters meestal minder problemen mee
Ik speel geen korfbal hoor!

Nee, inderdaad. Ik douche al sinds dat ik zes ben in de openbare kleedkamer, dus wat dat betreft..
pi_34066005
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Oh ik vond ook geen probleem hoor . Maar ik ken zat preutse dames die zoiets nooit zouden doen
pi_34066166
Wij kregen in een 10-male-dorm-room ook ineens 4 Brazilliaanse meiden op de kamer...
pi_34067343
Hostels waren ook altijd wel leuk... achteraf dan vaak. Want ook al ben je met precies voldoende personen om de slaapzaal te vullen, dan zul je net zien dat één van je reisgenoten wel slaapt, iedereen eigenlijk pas twee uur na jou op wil staan (en je dus iedereen onbedoeld wakker maakt) of dat het raam wel dan wel niet open moet.

Maar alle hostel belevenissen zijn me veel beter bijgebleven dan de standaardhotels.
pi_34067855
Ik moet nog een hostel uitzoeken in Korea, om de een of andere reden neig ik naar een single room in plaats van een dorm room.
pi_34075491
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Jaguarized het volgende:
Wij kregen in een 10-male-dorm-room ook ineens 4 Brazilliaanse meiden op de kamer...
In Amsterdam lag ik met Roemeense en Engelse meiden op de kamer.

Ik zou overigens niet meer zo snel een hostel boeken. Zit alles vol en moet je één nacht overbruggen, dan zou ik het doen, anders niet...
  zondag 15 januari 2006 @ 09:59:36 #20
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_34076376
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:32 schreef DutchTrain het volgende:

Maar alle hostel belevenissen zijn me veel beter bijgebleven dan de standaardhotels.
Ik ben een keer 's morgens om zes uur uit het raam van een hostel geklommen! We moesten om 10 over zes de bus hebben naar het station, en we hadden de avond ervoor aangegeven dat we dus vroeg weg wouden. Het meisje achter de balie sprak helaas niet zo goed engels, maar had aangegeven dat dat goed was. Onze verbazing was dus groot toen 's morgens de hele boel nog dicht zat, en er geen mens te bekennen was. Gelukkig kwamen we een amerikaans echtpaar tegen, die een kamer voor zichzelf, aan de voorkant van het hostel hadden, met een groot raam. Kwam er wel achter dat het nog best lastig is om met een rokje aan, en een rugzak op uit een raam te klimmen, maar het is gelukt!

Of die keer dat we nederlanders tegenkwamen. Voor ons allemaal was het fijn om weer eens nederlands te spreken. We gingen dus ook samen eten, iedereen schraapte wat ie nog had bij elkaar. Uiteindelijk kwam daar uit Pasta, een blikje tonijn, een hele bol knoflook, 2 uien, en iets wat in de winkel voor pesto aangezien was, maar een of andere vloeibare mosterdkaas was. Dit samen voor 4 personen is niet te eten, aangezien iemand zo slim was om de ui en de knoflook rauw door de pasta heen te gooien....
pi_34077063
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:59 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben een keer 's morgens om zes uur uit het raam van een hostel geklommen!
Hmm ja, bekend fenomeen is het dat deuren in hostels altijd gesloten zijn op het moment dat je er in of er uit wil. En soms - zoals ik mij kan herinneren in Kopenhagen - is het gewoon de snelste weg naar buiten; Vanaf het bovenste stapelbed kwam je daar zo op straat terecht, scheelde weer omlopen door het hele hotel.

Ook leuk is het als het Poolse hostel een nachtklok heeft, maar ze toch zo vriendelijk zijn om je een sleutel mee te geven. Minder leuk is het dan als degene met de sleutel al terug is in het hostel en is gaan slapen. Op dat soort momenten ben je blij dat er veel sneeuw ligt en je door wat gerichte sneeuwballen tegen wat ramen iemand wakker kan krijgen (die vervolgens het raam opendoet en vol getroffen wordt door een sneeuwbal )
pi_34080051
Meeste hosels hebben voor een euro of wat meer een privekamer (ben meestal met z'n 2en of 4en onderweg) dus doe ik liever dat
In Polen had je voor 6 euro een slaapzaal maar voor 8,50 een 2 persoons kamer.
Zelfde in alle andere oostbloklanden waar ik geweest ben afgelopen jaren.
Tip: www.hostelworld.com
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_34080910
quote:
Op zondag 15 januari 2006 04:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In Amsterdam lag ik met Roemeense en Engelse meiden op de kamer.

Ik zou overigens niet meer zo snel een hostel boeken. Zit alles vol en moet je één nacht overbruggen, dan zou ik het doen, anders niet...
Ik vind jou ook echt een type die heel erg van z'n privacy houdt.
pi_34081096
Een slaapzaal is minder rustig dan een eigen kamer (voor je groepje), maar ik heb nog nooit echt last gehad van de medeslapers. Doorgaans is iedereen 's avonds en 's ochtends vrij zachtjes als er al/nog iemand ligt te slapen.

Zelfs in het laatste hostel waar ik zat, waar iedereen behalve wij blijkbaar de hele nacht uitging
pi_34081207
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')