abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34338823
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:12 schreef MrBean het volgende:
Leefde Merel nog in tijden van dat SMSje?
Neen.
pi_34338855
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:12 schreef MrBean het volgende:
Leefde Merel nog in tijden van dat SMSje?
Nee dat is vorige week pas begonnen met die SMS'jes.
pi_34339220
Ik heb de kijkcijfers tot nu toe effe in een spreadsheetje gezet:

Dit is echt best wel armoe, zeker als je het vergelijkt met andere topseries zoals Oud Geld etc. Dit is een van de duurste series ooit, denk dat ze wel op 1,5 à 2 miljoen per week gehoopt/gerekend hadden.

Gisteren was de slechtst bekeken aflevering tot nu toe (470.000 kijkers), zelfs de aflevering op Kerstavond werd iets beter bekeken (476.000 kijkers).

De best bekeken aflevering tot nu toe is de eerste met 807.000 kijkers. Zelfs dit zal de VARA zijn tegengevallen, omdat ze deze aflevering de vrijdag erop hebben herhaald. Naar eigen zeggen was dit "op veler verzoek", in werkelijkheid zal het ook een wanhopige poging zijn geweest meer kijkers te vangen voor de serie. Die vrijdag trok aflevering 1 trouwens maar 192.000 kijkers, wat zelfs voor een herhaling bedroevend laag is, zeker gezien het feit dat het op prime-time werd uitgezonden (van 20.00 tot 21.00 als ik me niet vergis).

Heel erg jammer, en ook heel erg onterecht. Vuurzee is naar mijn mening een van de beste Nederlandse producties ooit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Genverbrander op 22-01-2006 12:38:17 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 12:40:24 #274
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_34339523
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:21 schreef Lambiekje het volgende:

De serie begon zeg maar dat Marcel achter zijn eigen PC zat te surfen en in surfgeschiedenis keek..daar stond deze site tussen. Dat was voor het feest en de verdwijning.
Ik dacht dat dat dezelfde dag was maar dan 's middags?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 22 januari 2006 @ 12:42:10 #275
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_34339569
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:29 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb de kijkcijfers tot nu toe effe in een spreadsheetje gezet:

[afbeelding]

Dit is echt best wel armoe, zeker als je het vergelijkt met andere topseries zoals Oud Geld etc. Dit is een van de duurste series ooit, denk dat ze wel op 1,5 à 2 miljoen per week gehoopt/gerekend hadden.

Gisteren was de slechtst bekeken aflevering tot nu toe (470.000 kijkers), zelfs de aflevering op Kerstavond werd iets beter bekeken (476.000 kijkers).

De best bekeken aflevering tot nu toe is de eerste met 807.000 kijkers. Zelfs dit zal de VARA zijn tegengevallen, omdat ze deze aflevering de vrijdag erop hebben herhaald. Naar eigen zeggen was dit "op veler verzoek", in werkelijkheid zal het ook een wanhopige poging zijn geweest meer kijkers te vangen voor de serie. Die vrijdag trok aflevering 1 trouwens maar 192.000 kijkers, wat zelfs voor een herhaling bedroevend laag is, zeker gezien het feit dat het op prime-time werd uitgezonden (van 20.00 tot 21.00 als ik me niet vergis).

Heel erg jammer, en ook heel erg onterecht. Vuurzee is naar mijn mening een van de beste Nederlandse producties ooit.
Ik denk dat het erg onhandig van ze is geweest om het deels gelijktijdig met Idols uit te zenden, dat is natuurlijk wel een programma waar enorm veel mensen naar kijken. Er is een overlap van een kwartier of zo, bovendien heb je ook nog Idols Backstage waar veel mensen naar kijken.

Een andere dag was misschien handiger geweest.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_34339940
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:42 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik denk dat het erg onhandig van ze is geweest om het deels gelijktijdig met Idols uit te zenden, dat is natuurlijk wel een programma waar enorm veel mensen naar kijken. Er is een overlap van een kwartier of zo, bovendien heb je ook nog Idols Backstage waar veel mensen naar kijken.

Een andere dag was misschien handiger geweest.
En Paul de Leeuw staat er niet meer voor geprogrammeerd... denk dat dat ook meespeelt.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_34340436
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:53 schreef mark_03 het volgende:

[..]

En Paul de Leeuw staat er niet meer voor geprogrammeerd... denk dat dat ook meespeelt.
Da's waar, maar deze week en vorige week was Herman Finkers en die trok evenveel kijkers als Paul toen (rond de 1,5 miljoen). Dat betekent dus dat meer dan de helft van die 1,5 miljoen die de tv al op nederland 3 heeft staan, bewust zapt naar een andere zender om wat anders te kijken.

Maar er staat inderdaad veel populaire tv tegenover op dat tijdstip:
Nederland 1: TV toppers (1 miljoen)
Nederland 2: Lama's (1 miljoen)
RTL 4: Idols (1,5 miljoen) en CSI (0,9 miljoen)
RTL 5: Idols Backstage (0,5 miljoen)
Talpa: 4400 (0,5 miljoen)

Toch is Vuurzee de onbetwiste verliezer van alle andere programma's: je ziet dat zelfs net5 en veronica met de meest debiele cheap-ass programma's nog gelijk of beter scoren op dat tijdstip.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:11:11 #278
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_34340598
Volgens mij is Vuurzee wat minder toegankelijk, het is nou eenmaal niet het type verhaallijn dat in Nederland scoort.. het zal voor de gemiddelde tv-kijker ook te traag gaan I guess. Dat merk je ook aan bijvoorbeeld Lost... de diehards die het in Amerika of via internet volgen leven zich helemaal in, terwijl de gemiddelde Nederlandse Net 5-kijker er heel oppervlakkig naar kijkt en er meer over praat alsof het een soap-serie is. Beetje jammer wel...
Seriously!?
  zondag 22 januari 2006 @ 13:11:27 #279
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_34340613
Dat is inderdaad wel jammer en ook wel onterecht, want het is inderdaad een goede serie, maar ik heb al veel kritiek gehoord van mensen die vinden dat er te weinig gebeurt in een aflevering en dat het allemaal te langzaam op gang komt enzo. Ik kan me dat nog indenken als het een serie is waarbij onduidelijk is hoe lang het gaat duren en je het idee hebt dat de makers zelf nog niet helemaal weten waar het naartoe gaat, dat je dan denkt: er mag wel wat meer gebeuren per keer.

Maar in dit geval weet je gewoon dat het een 12-delige serie is en dat binnen 12 weken alles dus wordt opgehelderd. Ik vind het op zich allemaal wel goed gedoseerd, al vind ik de ene aflevering wel spannender dan de andere.

Ik ken ook niet echt veel mensen die er naar kijken en zeker niet die het echt fanatiek volgen.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:14:22 #280
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_34340698
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:11 schreef ImPrEzA het volgende:
Volgens mij is Vuurzee wat minder toegankelijk, het is nou eenmaal niet het type verhaallijn dat in Nederland scoort.. het zal voor de gemiddelde tv-kijker ook te traag gaan I guess. Dat merk je ook aan bijvoorbeeld Lost... de diehards die het in Amerika of via internet volgen leven zich helemaal in, terwijl de gemiddelde Nederlandse Net 5-kijker er heel oppervlakkig naar kijkt en er meer over praat alsof het een soap-serie is. Beetje jammer wel...
Op zich vind ik Lost ook wel spannender, maar dat zit gewoon heel anders in elkaar... veel gecompliceerder, veel meer verhaallijnen... dat kun je eigenlijk helemaal niet vergelijken.

Zoals ik ook al zei, bij Vuurzee weet je gewoon dat het 12 weken gaat duren voor alles opgehelderd is, je leeft ook gewoon bewust naar de climax en de ontknoping toe, dan kijk je ook op een heel andere manier dan bij Lost, waarbij je geen idee hebt en waar per aflevering meer nieuwe vragen ontstaan dan dat er antwoorden worden gegeven.

Las een tijdje terug ook in het VARA TV Magazine over een moeder en dochter die op de set van Vuurzee mochten kijken en hun man/vader vond het ook een soap. Maar die moeder vond dat ook heel vooringenomen, hij had altijd zo snel zijn mening klaar over alles, zei ze. Maar zo zullen er wel meer zijn.

Ik vond het destijds ook bij Fort Alpha... ook een heel goede Nederlandse serie met heel tegenvallende kijkcijfers.
pi_34340969
Ik heb het gevoel dat het feit dat Josje denkt dat Yasmin geld heeft gestolen iets te maken heeft met de pachtachterstand. Osman keek ook wel heel ongelukkig toen Yasmin hem vroeg om haar weer zakgeld te geven.

Ik begin steeds meer te denken dat Ferdi de dader is. Hij kijkt gewoon echt heel eng. Deniz' rol is nog een beetje vaag, maar ik denk dat hij meer weet.

Wat mij trouwens ook op viel was een zwarte flits in een van de scènes in de duinen, volgens mij toen Josje alleen naar 'de stenen' ging zoeken. Het leek wel alsof er een ander beeldje uit een andere scene doorheen gemonteerd zat.

Ik vond dat echt vaag, maar het is ook een kenmerk van de serie Twin Peaks, waar Vuurzee toch wel iets van wegheeft. Beeldjes van andere (vaak donkere) scènes werden door een scene gemonteerd, zodat het beeld een fractie van een seconde zwart word. Dit werd gedaan voor het schrikeffect, maar soms zaten er ook aanwijzingen in verstopt. Ik heb geprobeerd om de flits te vinden, maar de kwaliteit van de stream op uitzendinggemist.nl is te slecht om hem te kunnen zien.

Heeft iemand misschien de uitzending in betere kwaliteit? De flits zit in een scene in de duinen, volgens mij de scene dat Josje zelf gaat zoeken naar de stenen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zondag 22 januari 2006 @ 13:28:20 #282
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_34341152
mèn wat een hoop posts in 24 uur.....

• Merel en d'r borderline: die had ik in ieder geval goed! Ik dénk overigens dat ze dit juist gebruiken om ons op het verkeerde been te zetten, dat wij nu massaal gaan denken: "oh een borderliner, die is zelf van die pier gesprongen"... Mocht Yasmin ontvoerd/vermoord/whatever zijn [dus niet vrijwillig zijn opgestapt], dan vrees ik dat Merel hetzelfde lot is ondergaan...
    overigens, voor de mensen die zich afvroegen waarom Merel niet opgenomen is na de diagnose: een bordeliner is niet per definitie bedreigend voor anderen [eerder naar zichzelf], daarnaast is ze 16+ dus als pa al op de hoogte was is gedwongen opname alleen mogelijk wanneer de situatie levensbedreigend is. Tot slot stond Merel "open voor vrijwillige hulpverlening" [ze ging tenslotte braaf naar de psychiater], gedwongen hulp wordt enkel toegepast wanneer "hulp in het vrijwillig kader niet meer toereikend is"...

• In elkaar gebeukte Sander: werd denk ik níet door Ferdi of Deniz geslagen... Deniz is een stuk kleiner en Ferdi lijkt me geen type om met een masker te lopen [trotse Turk enzo]... Ook ik dacht een meisjesstem te horen [Yasmin?], kan het niet zijn dat het pssst niet van dezelfde persoon afkomstig was als diegene met die knuppel, ofwel: stonden er niet twéé mensen in dat steegje???

• Het sms-je aan Deniz: "Sander heeft het niet gedaan" en Deniz die hier zijn mond over houdt... in al die posts heb ik geen één keer de theorie gelezen dat Deniz het zélf gedaan heeft! Toch is dit niet onmogelijk: de inhoud kan vertaald worden naar iets als "wij weten best dat jíj het gedaan hebt" en zou zelfs nog altijd van Yasmin afkomstig kunnen zijn. Het zou óók verklaren waarom Deniz er zijn mond over houdt en zo zenuwachtig wordt: iemand heeft hem door.....

• Het truitje van Yasmin: hoe lang het er ook al ligt, hier gaan ze vast sporen op vinden [dna?? van Peer??]

• De preview: volgens mij krijgt Sander last van wanen, waardoor hij denkt dat hij het gedaan heeft. Die beelden van Yasmin onder water zijn dan slechts zijn eigen hersenspinsels...
  •   zondag 22 januari 2006 @ 13:30:49 #283
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34341227
    vergeet ik bijna te zeggen dat het 'n prima aflevering was:
    meer vaart en meer inhoud dan vorige week
    pi_34341446
    Ik dacht ook een meisjes/vrouwenstem te horen .. Misschien was het Josje wel, of is dat heel raar gedacht?
      zondag 22 januari 2006 @ 13:41:13 #285
    14934 Angeles
    Verliefd!!
    pi_34341534
    Dat Josje en Ferdi samen waren gegaan of zo? Of dat het alleen Josje was, die ook die bivakmuts op had?

Op zich zou het nog kunnen, Josje is behoorlijk doorgedraaid en zij kon ook opgevangen hebben dat Deniz en Sander in het botenhuis hadden afgesproken.
      zondag 22 januari 2006 @ 13:43:16 #286
    14934 Angeles
    Verliefd!!
    pi_34341613
    Wie ik trouwens ook een raar type vind is die vent met wie Kristel vreemdgaat... ik kan even niet op z'n naam komen.

Het hele dorp is in rep en roer en hij is alleen maar met andere dingen bezig, met geld voor die festiviteit, met de pacht van die strandtent (als ze al een half jaar achterlopen had hij er toch ook iets eerder mee kunnen komen), met Kristel.

Hij had ook wel iets dwingends, vond ik, toen hij Kristel belde of ze nog eens konden afspreken.
    Aan de andere kant heeft hij in vergelijking met een hoop anderen wel bar weinig binding met Yasmin. Maar het is wel een rare vent.
    pi_34341652
    Inderdaad kan het heel goed Ferdi zijn met die bivakmuts!! Toen Deniz de afspraak maakte met Sander om naar het boothuis te komen, zat hij toch op de achtergrond te luisteren???
      zondag 22 januari 2006 @ 13:48:31 #288
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34341827
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 13:43 schreef Angeles het volgende:
    Wie ik trouwens ook een raar type vind is die vent met wie Kristel vreemdgaat... ik kan even niet op z'n naam komen. [..] Maar het is wel een rare vent.
    Rinus... die vind ik dus totaal níet verdacht...
    Volgens mij zit hij er gewoon in om met Kristel aan de haal te gaan, soort van bliksemafleider.
    Ik vind 'm ook niet raar, maar gewoon ja... joviaal. Echt zo'n Amsterdammer.
    Dat hij er redelijk nuchter onder blijft is logisch, hij heeft verder niks met die meiden...
      zondag 22 januari 2006 @ 13:55:32 #289
    14934 Angeles
    Verliefd!!
    pi_34342081
    Nee da's waar... hij gedraagt zich ook niet verdacht, daar heb je wel gelijk in.
    Maar op de een of andere manier lijkt hij zo'n overbodige personage tussen al die mensen die er, op z'n minst zijdelings, wel iets mee te maken hebben. Hij is echt de enige met een aardig grote rol die niks met de verdwijning te maken heeft en dat maakt het zo raar. Normaal zou je denken, of je hebt er een paar die er niks mee te maken hebben en er gewoon bij rondlopen om het verhaal op te vullen, of ze hebben er allemaal wel wat mee te maken.

Maar goed, ik denk ook niet dat hij achter de verdwijning zit. Vroeg me wel af of hij Kristel zou gaan lastigvallen of zoiets dergelijks, maar het lijkt me wat laat in de serie om nog een dergelijke verhaallijn op te starten.
    Hoewel,
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 22 januari 2006 @ 13:59:47 #290
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34342199
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 13:30 schreef babette21 het volgende:
    vergeet ik bijna te zeggen dat het 'n prima aflevering was:
    meer vaart en meer inhoud dan vorige week
    Het was een spannende aflevering.
    Mooiere aflevering dan vorige week
    pi_34342749
    Oei ... ik heb zin om die spoilers uit Vuurzee #2 te lezen ...

Maar ik doe het niet ...
      zondag 22 januari 2006 @ 14:20:46 #292
    14934 Angeles
    Verliefd!!
    pi_34342897
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 14:17 schreef MrBean het volgende:

Maar ik doe het niet ...
    Heb ik allang gedaan, ik kan me dan echt niet bedwingen. Sterker nog, ik heb al een keer heel internet afgespeurd naar spoilers uit Lost.

Ook maar goed dat niet een of andere insider hier alles neerspoilert.
      zondag 22 januari 2006 @ 14:21:09 #293
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34342914
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 14:17 schreef MrBean het volgende:

Maar ik doe het niet ...
    * Haaibaaike doet het ook niet, dat is jammer
    pi_34344042
    Maar wat denken jullie over deze mogelijkheid:

Misschien moest ze onder dwang van wie-dan-ook naar die bunker komen op dat tijdstip, anders zou er iets gebeuren, en dat ze daarom moest huilen van angst, onder de douche. Dat ze daarom 's avonds het feest verliet en toen Sander ook bij de bunker kwam, zij zei dat ze even alleen wilde zijn... Misschien is dat het wel!
    pi_34344084
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 14:55 schreef FireSea het volgende:

Misschien moest ze onder dwang van wie-dan-ook naar die bunker komen op dat tijdstip, anders zou er iets gebeuren, en dat ze daarom moest huilen van angst, onder de douche. Dat ze daarom 's avonds het feest verliet en toen Sander ook bij de bunker kwam, zij zei dat ze even alleen wilde zijn... Misschien is dat het wel!
    Hmmmm .. .dat zou ook kunnen!
      zondag 22 januari 2006 @ 15:00:41 #296
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34344216
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 14:55 schreef FireSea het volgende:
    kan heel goed
    misschien werd ze gechanteerd of iets [met dat filmpje, of bijv. dat eventuele linkje naar Peer]
    pi_34345250
    Of ze zit in een sekte.
      zondag 22 januari 2006 @ 15:39:46 #298
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34345382
    Volgende topic staat klaar, dus deze kan vol [hulp is welkom, want ik moet weg...]
      zondag 22 januari 2006 @ 15:40:56 #299
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34345404
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 15:35 schreef MrBean het volgende:
    Of ze zit in een sekte.
    de Vuurtoren Sekte
    pi_34345509
    Toch moet de titel ook nog wat meer met de serie te maken hebben. Er moet dus nog een brand uitbreken. Een vuurzee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')