quote:Hoe besmettelijk is de ziekte?
De kans dat men met het virus besmet wordt is groot. Bij mensen die de infectie hebben doorgemaakt en daardoor beschermd zijn tegen de ziekte, wordt het virus levenslang aangetroffen in de keel. Als men het virus eenmaal heeft, gaat het nooit meer weg. Iemand kan dan een ander besmetten zonder ziek te zijn en zonder het zelf te weten. Er zijn geen maatregelen voorhanden om verspreiding van de infectie te voorkomen
bron: http://pfeiffer.clarich-design.nl/quote:Wie loopt risico de ziekte te krijgen?
De helft van de kinderen onder de tien jaar heeft een besmetting met het virus van de ziekte van Pfeiffer doorgemaakt. De meeste krijgen het virus zonder er ziek van te worden. Na een vermoeiende of inspannende tijd is men vatbaarder voor het EBV-virus. De ziekte komt even vaak voor bij jongens als bij meisjes hoewel meisjes de ziekte eerder in hun leven lijken te ontwikkelen. Na de tien jarige leeftijd, in het bijzonder in de puberteit en de adolescentie, worden bij de helft van de mensen die besmet raken ziekteverschijnselen waargenomen. Meer dan 97% van alle mensen boven de dertig jaar heeft een infectie doorgemaakt en is daardoor beschermd tegen de ziekte. In gebieden met goede hygiëne en betere socio-economische omstandigheden komt de ziekte van Pfeiffer aanzienlijk vaker voor. Niet alleen leeftijd heeft invloed op het wel of niet ontwikkelen van de ziekte, ook factoren zoals stress en prestatiedruk kunnen bevorderen dat iemand de ziekte ontwikkelt.
Een infectie tijdens de zwangerschap kan ook de baby ziek maken, waardoor het kindje aangeboren afwijkingen kan krijgen. Als er geen antistoffen bij moeder zijn, dan is het gevaarlijk voor moeder om in intiem contact te zijn met degene die Pfeiffer heeft.
ik heb geen contact met haar ofzo.. hoor alleen via via dat zei pfeiffer heeft gehadquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:44 schreef KieWie het volgende:
Vraag het dat meisje anders... vaak weten die wel of ze nog besmettelijk zijn...
Ah, dan heb ik de ziekte van Pfeiffer dus ook al gehad... Scheelt ook weer een zorgquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:45 schreef Nembrionic het volgende:
Is Google weer stuk? Gut...
[..]
[..]
bron: http://pfeiffer.clarich-design.nl/
Het antwoord is dus: ja
owja btw de roddel dat je maar 1 keer Pfeiffer kunt krijgen is niet waar.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:49 schreef KieWie het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik de ziekte van Pfeiffer dus ook al gehad... Scheelt ook weer een zorg
Nou, als je helemaal geen ziekteverschijnselen hebt waarschijnlijk niet. Dan heeft het ook weinig zin.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:51 schreef master_X het volgende:
kan je bij dokter zo maar bloed voor laten prikken dan ?
Als jij wilt weten of je iets hebt bijv pfeiffer oid. kun je gewoon bloed laten prikken hoor?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, als je helemaal geen ziekteverschijnselen hebt waarschijnlijk niet. Dan heeft het ook weinig zin.
Nou, het is geen 'u vraagt, wij draaien' hoor. Dat zou wat zijn!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als jij wilt weten of je iets hebt bijv pfeiffer oid. kun je gewoon bloed laten prikken hoor?
Waar baseer je dat dan op?? vraag ik me dan afquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:02 schreef ErikT het volgende:
Nee je bent alleen besmettelijk tijdens je ziekte. Niet tijdens de naweeën.
Bronquote:Hoe lang ben je besmettelijk als je Pfeiffer hebt (gehad)?
Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).
dat is zelfs met hiv het gevalquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:38 schreef _dirkjan_ het volgende:
oke bedankt mensenmja zolang ik niet ziek word is er niks om zorgen over te maken
1. Huisartsquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:37 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Waar baseer je dat dan op?? vraag ik me dan af... terwijl er in het gegoogle -de stukje hierboven duidelijk staat van wel.
Niet alles wat je huisarst zegt is waar....quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:53 schreef ErikT het volgende:
[..]
1. Huisarts
2. Niet alles dat op internet staat is waar.
Dikke bull, tijdens je naweeën ben je steeds een paar dagen besmettelijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:02 schreef ErikT het volgende:
Nee je bent alleen besmettelijk tijdens je ziekte. Niet tijdens de naweeën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |