Ge moet nu niet gaan denken, omdat ik af en toe eens 'op de kap' zit van de vrachtwagenchauffeurs, dat ik persoonlijk iets tegen die gasten heb...helemaal niet, want de werkomstandigheden zijn zwaar en als er dan nog een werkgever een beetje staat te porren in de rug, kan ik er best inkomen dat sommigen, op het criminele af, serieus in de fout gaan.
Maar ik ga in ieder geval uit de weg voor die mastodonten en als ik er eentje zie die een manoeuver moet uitvoeren, laat ik hem gerust zijn gang gaan, want wanneer je sommigen achterwaarts in een gaatje ziet kruipen waar ze amper 10 cm aan weerszijden overhebben...ik weet niet hoe het moet maar ge moet het maar eens proberen, zeg ik maar. Respect.
Maar waar ik niet kan inkomen is, dat die gasten ofwel zelfmoord willen plegen ofwel een collega de das om willen doen of hem op zijn minst op een boete tracteren.
De regel van 50meter-afstand tussen twee vrachtwagens wordt amper nageleefd : ofwel blijft de tweede (en soms derde en vierde achterkomer) in het 'gat' van zijn/hun voorligger hangen (schijnt dat door de zuigkracht de tweede dan minder verbruikt...) en zijn ze dan verwondert dat ze verpletterd geraken in hun cabine als de voorligger plots op de remmen gaat staan. Dat is gewoon zelfmoord plegen.
Ofwel voegt degene die inhaalt veel te vroeg in en brengt daardoor het leven van zijne maat toch wel degelijk in gevaar. Deze praktijk is ook niet heel eerlijk tegenover 'collega's' want op die manier zorgt hij er wel voor dat hij de tweede vrachtwagen aan een serieuze boete helpt als dat konvooi dan toevallig gemeten en geflitst wordt vanaf een brug.
EN GA ALS AUTOBESTUURDER NOOIT TUSSEN TWEE VRACHTWAGENS IN RIJDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!