Een stam met takken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 04:45 schreef Parkinson_XTC het volgende:
hoe ziet eej pindaboom eruit ?
groene of bruine zoals de pinda zelf...?quote:
hey huug... google mij eens een plaatje van een pindaboom..quote:
Zou een geweldige docu worden... 'pinda's in het wild'quote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:37 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ok, that does it... het zijn fuckin' ondergrondse peulvruchten.
nooit gedacht dat pinda's er in het wild zo uit zouden zien...
Ik ging uit dat de 'google eens een pindaboom huug' ook wel voor mij mocht gelden.. ik heet dan wel niet hugo.. maar toch he..quote:
ja maar ik trapte er niet in, niet googlen is en blijft niet googlen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:43 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik ging uit dat de 'google eens een pindaboom huug' ook wel voor mij mocht gelden.. ik heet dan wel niet hugo.. maar toch he..
Daarnaast wist ik het al...![]()
Mijn leven.. wat doe ik...
Ben ik nu een heiden, zondig en ga ik naar de hel?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:44 schreef Conflict het volgende:
[..]
ja maar ik trapte er niet in, niet googlen is en blijft niet googlen.
In een koe, en komt er aan de achterkant weer uitquote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Waar groeit dan de pindakaas in?
De ongezouten pinda groeit in het binnenland, de gezouten versie groeit aan de zeekust.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 04:41 schreef MaceNL het volgende:
gezout of ongezouten dar is wel een verschil natuurlijk
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:02 schreef Sputnik het volgende:
[..]
De ongezouten pinda groeit in het binnenland, de gezouten versie groeit aan de zeekust.
in het minder tropische Nederland worden ze ook wel aardnoten genoemd..misschien dat in die naam ook enige hints verstopt zitten.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:31 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb ooit ergens gehoord dat pindakaas in het afrikaans grondnootjesboter heet.
Sinds ik dat wist ben ik er min of meer ervanuit gegaan dat pinda's idd onder de grond vormen ipv in een boom.
quote:Op zondag 15 januari 2006 11:31 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb ooit ergens gehoord dat pindakaas in het afrikaans grondnootjesboter heet.
Sinds ik dat wist ben ik er min of meer ervanuit gegaan dat pinda's idd onder de grond vormen ipv in een boom.
Omdat wij kaaskoppen zijn en dan wordt het eerder verkocht!quote:Op zondag 15 januari 2006 12:04 schreef Jonathon het volgende:
In America heet het peanutbutter ofwel pindaboter waarom heet het hier dan pindakaas![]()
[..]
Dat klopt, onderandere op Aruba.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:17 schreef kwakveense het volgende:
en cashewnoten groeien onderaan cashewappels in een boom...serieus!
Naar mijn weten is dat omdat wij hier in Nederland al zoiets hadden dat de naam pindaboter droeg (voordat het spul dat wij nu pindakaas noemen hier geïntroduceerd werd dus). Men had er toen pindakaas van gemaakt om niet te veel verwarring te scheppen met de beschermde naam boter. Het verbaast mij ook niets als het ook nog eens waar zou zijn, typisch Nederlands oa beroemd om haar kazen.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:04 schreef Jonathon het volgende:
In America heet het peanutbutter ofwel pindaboter waarom heet het hier dan pindakaas![]()
[..]
da's omdat er vroeger (of nogsteeds?) een wet was die voorschreef dat alleen zuiver dierlijke boter het opschrift "boter" mocht krijgen. En "pindamargarine" klinkt ook weer zo stom hequote:Op zondag 15 januari 2006 12:04 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Het mocht toendertijd geen pindaboter heten omdat alleen echte boter ( roomboter ) boter mocht heten.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:37 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat omdat wij hier in Nederland al zoiets hadden dat de naam pindaboter droeg (voordat het spul dat wij nu pindakaas noemen hier geïntroduceerd werd dus). Men had er toen pindakaas van gemaakt om niet te veel verwarring te scheppen met de beschermde naam boter. Het verbaast mij ook niets als het ook nog eens waar zou zijn, typisch Nederlands oa beroemd om haar kazen.
Ahh, oke, weer wat geleerd.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Het mocht toendertijd geen pindaboter heten omdat alleen echte boter ( roomboter ) boter mocht heten.
De naam pindakaas komt uit Suriname ..daar hadden ze een soort van pindapasta in de vorm van een kaas..daar sneden ze plakken vanaf die ze op brood deden..hence..pindakaas....
bedankt voor het op een andere manier verwoorden van mijn antwoordquote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Het mocht toendertijd geen pindaboter heten omdat alleen echte boter ( roomboter ) boter mocht heten.
De naam pindakaas komt uit Suriname ..daar hadden ze een soort van pindapasta in de vorm van een kaas..daar sneden ze plakken vanaf die ze op brood deden..hence..pindakaas....
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
bedankt voor het op een andere manier verwoorden van mijn antwoord
In het nederlands heten ze ook aardnoten.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:30 schreef neo2000 het volgende:
Duits: erdnusse. Aardnoten. Ergo: in de grond. Easy.
Nietes..... dat krijg je als je saté saus destileerdquote:Op woensdag 18 januari 2006 18:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
die groeit in ondergrondse pinda-olie-raffinaderijen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |