Uiteraard kan dat, rechtsklik op je 'Panel', dan 'Add to panel' -> 'Special Button' -> 'Desktop Access'.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan ik aan KDE in de balk beneden een 'show desktop' knop toevoegen, net zoals bijv. in windows en gnome?
Gok: Niet. Wellicht dat je UT wel in een venster kunt draaien, maar daar houdt het denk ik mee op. Wellicht dat XNest als oplossing werkt als je niet direct in een venster kunt draaien.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef Schorpioen het volgende:
Zeg, weet iemand hoe je onder linux vanuit een full screen game (bijv UT2004) terug kan gaan naar je desktop zonder de game af te hoeven sluiten? Onder windows is dat alt-enter maar onder linux heb ik het nog niet gevonden...
Als die distro geen Gnome draait, maar XFCE, dan denk ik dat Gnome-pictogrammen en themes niet zo'n zin hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:00 schreef CarpeNoctem het volgende:
Nou dan straks toch maar Xubuntu installeren, ik had gehoopt dat ik handmatig het voor elkaar kreeg om de niet nodige bestanden eruit te mikken. Maar helaas. Vind het zo simpel om de makkelijkste weg te kiezen, maar die kies ik dan toch maar met Xubuntu.
Heb nog wel 2 vraagjes:
* Nu kun je Gnome-Pictogrammen downloaden en Themes, kan dat straks ook nog?
* Het is een minimale installatie, betekent het dan ook dat ik zwaardere programma's
er niet op kan installeren? Of is dit wel gewoon mogelijk... ?
Hmmz vind het wel leuk om beetje gekke pictogrammen te hebben, niet dat standaart spul, maar dat is dus dan straks niet meer mogelijk... De vraag was dus eigenlijk meer of er de mogelijk bestaat om Pictogrammen endergelijke te veranderen.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:04 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Als die distro geen Gnome draait, maar XFCE, dan denk ik dat Gnome-pictogrammen en themes niet zo'n zin hebben.
Uiteraard kun je er zwaardere programma's wel op installeren. De vraag is echter waarom wil je dat als je een minimale distributie kiest? tenzij je daarmee databases e.d. bedoelt, maar dat vermoed ik niet. Maar als je toch KDE gaat installeren (of Gnome t.z.t.) dan zie ik 't nut niet van die minimale installatie.
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat xubuntu exact dezelfde ubuntu is alleen dan met een ietwat andere package selectie, en dat je dus xubuntu of kubuntu gewoon vanuit apt kan installeren? Bekijk de packages xubuntu-desktop en kubuntu-desktop eens.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:00 schreef CarpeNoctem het volgende:
Vind het zo simpel om de makkelijkste weg te kiezen, maar die kies ik dan toch maar met Xubuntu.
Precies, of je nu Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu of Edubuntu neemt, het is allemaal afgeleid en praktisch hetzelfde als Ubuntu. Dus de problemen die je nu in Kubuntu en Ubuntu hebt, die heb je straks in Xubuntu ook.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:11 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat xubuntu exact dezelfde ubuntu is alleen dan met een ietwat andere package selectie,
1 2 3 4 5 6 | 126751a2dc5528c2f9044d9e4ee36d61 ubuntu-5.10-install-i386.iso 8886a26a1da1daa3669ed6e1253bd93b ubuntu-5.10-install-powerpc.iso 8523ee4b5490c9b77ac4ec5e5a12b2f5 ubuntu-5.10-live-amd64.iso 49f36f8aef009d6403360de23b5a47d4 ubuntu-5.10-live-i386.iso 752c8d641ca486955c7747cac1c8a305 ubuntu-5.10-live-powerpc.iso |
"md5 check sums are the same"quote:Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Iets is niet goed met Grub op jouw cd, begin ik te vermoeden.
Kijk voor de zekerheid eens of de ISO die je gedownload hebt wel goed is. Dit kan met door een MD5sum te controleren. De juiste staat bij de downloads, die van jouw ISO kun je met een programma controleren, moet je maar even googlen naar een geschikt programma voor Windows.
[ code verwijderd ]
Die dus. Vermoedelijk de tweede in het rijtje, of anders die bij de juiste iso staat.
ah, zo simpel nog. had ik zelf moeten kunnen vindenquote:Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef whoops het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat, rechtsklik op je 'Panel', dan 'Add to panel' -> 'Special Button' -> 'Desktop Access'.
Er zou met branden een fout opgetreden kunnen zijn. Je zou kunnen proberen de cd nog eens te branden, op lage snelheid bij voorkeur, om ook dat uit te sluiten. Anders zou ik het snel ook even niet meer weten.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:17 schreef marc1982 het volgende:
en als m'n grub van m'n cd corrupt zou zijn,
dan zou ie het in vmware toch ook niet mogen doen?
want dat deed ie wel namelijk..
niet via cd, maar iso gemount..
maar toch..
Dit boek ben ik erg over te spreken. Het is al wel wat verouderd, maar er is een hoop uit te leren. Wel specifieke Unix-informatie, er worden geen packagemanagers behandeld bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ah, zo simpel nog. had ik zelf moeten kunnen vinden. Maar bedankt!
Wat is eigenlijk een goed boek over linux? Ik ben er nu al eventjes mee bezig en simpele dingen lukken me allemaal, als ik tutorials stap voor stap volg.
Maar ik wil ook weten wat het allemaal doet, al die commando's. Al die packetmanagers enzo, die terminal commando's. Is er een goed boek dat helemaal bij het begin begint, maar ook de ingewikkeldere dingen behandelt?
Al doende leert men, en het lukt al aardig, en als het fout gaat is dat alleen een goede reden om het de volgende keer beter te doenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat kun je leuk vinden. Zou het niet leuker zijn als je weet wat je doet, en het dus ook lukt? Dus wat ervaring opdoen, veel lezen en dan succesvol het systeem ontdoen van alles dat je niet nodig hebt?
Mij lijkt dat in ieder geval leuker dan elke keer op fora te moeten vragen wat je verkeerd doet.
En zoals gezegd levert XFCE4 installeren ipv Gnome niet veel voordeel op. Het voordeel van XFCE4 is dat het vrij licht is, dus op oudere systemen draait. Dat wil niet zeggen dat er minder programma's geinstalleerd worden
Daarbij is voor de mensen die op dat forum reageren ook leuker als de vraagsteller zelf iets meer van de materie af weet, in plaats van dat hij telkens aannames doet die voor geen meter kloppen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mij lijkt dat in ieder geval leuker dan elke keer op fora te moeten vragen wat je verkeerd doet.
Ook. En de manier van vragen is vaak stukken gerichter als mensen wat meer een idee hebben we ze aan het doen zijn. De relevante informatie wordt er dan immers vaak gelijk bij gegeven.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:30 schreef whoops het volgende:
[..]
Daarbij is voor de mensen die op dat forum reageren ook leuker als de vraagsteller zelf iets meer van de materie af weet, in plaats van dat hij telkens aannames doet die voor geen meter kloppen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |