Mijn sourcesquote:deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main
deb ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/debian/ testing main
deb-src ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/debian/ testing main
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian-non-US/ stable/non-US main contrib
#deb http://non-us.debian.org/debian-non-US testing/non-US main
#deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US testing/non-US main
Intel Xeon 2.4 gHz met 2 gram en 2x 36Gb 15.000 rpm SCSI disk in Raid 0. En Redhat 9.0. En hij is niet eens op internet aangeslotenquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:10 schreef mighty_myte het volgende:
wat voor brute server hebben jullie eigenlijk.
ik een 500mhz amd k6/2 met 390 mbram, 100mbit 3com nic en 8 gb harddick.
vreemd zaakje. kun je wel vanaf een winxp cd booten?quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:10 schreef Del_Toro het volgende:
'k heb een raar bootprobleem
ik heb in m'n bios de prioriteit vd cdrom hoogst gezet en daarna de hd, maar m'n cd met ubuntu wil maar niet booten, ie gaat telkens door naar windows, ik heb ook helaas geen diskettedrive, dus bootdisk is ook geen keuze, wat kan ik nog doen?
1 2 3 4 | deb ftp://ftp.eu.uu.net/debian/ sarge contrib deb ftp://ftp.eu.uu.net/debian/ sarge non-free deb http://security.debian.org stable/updates main contrib non-free |
Op de cdrive zitten jumpers die in een bepaalde volgorde moeten staan, anders kan de cdrom niet als bootstation worden gebruikt. Maar een beetje intelligent cmos snapt wanneer de jumpers wel en niet goed staan, en laat in het laatste geval de cdrom drive niet zien als bootable.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:10 schreef Del_Toro het volgende:
'k heb een raar bootprobleem
ik heb in m'n bios de prioriteit vd cdrom hoogst gezet en daarna de hd, maar m'n cd met ubuntu wil maar niet booten, ie gaat telkens door naar windows, ik heb ook helaas geen diskettedrive, dus bootdisk is ook geen keuze, wat kan ik nog doen?
1 |
1 |
Normale PC... ik koos ervoor om Ubuntu naast m`n normale Windows te zetten... de error die die geeft is dat of de Disk vol is (is het niet) of iets met Writing speed van cd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:45 schreef SpuitElf het volgende:
most_wanted, kan je een iets preciezere uitleg geven? Wat voor errors geeft ie? Wat voor keuzes heb je gemaakt in het installatieproces? Wat voor PC heb je?
Nee wij ook niet als je niet de volledige foutmelding geeft....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:30 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Normale PC... ik koos ervoor om Ubuntu naast m`n normale Windows te zetten... de error die die geeft is dat of de Disk vol is (is het niet) of iets met Writing speed van cd.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat laatste was het denk ik... maar 'kheb geen idee hoe ik het kan oplossen...
Ik maak gewoon een nieuwe partitie aan?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nee wij ook niet als je niet de volledige foutmelding geeft....
Hoe installeer je, partitioneer je zelf, zo ja hoe?
Hoe groot is die partitie? probeer zoveel mogelijk precieze informatie te geven, schrijf die foutmelding even over ofzo. Hoe meer we weten hoe groter de kans dat we kunnen helpenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:38 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Ik maak gewoon een nieuwe partitie aan?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hoe bedoel je, "gewoon"?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:38 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Ik maak gewoon een nieuwe partitie aan?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
'Tis alweer een tijdje geleden dat ik het heb geprobeert... maargoed... partitie is gewoon iets van 20 GB groot... die Foutmelding is dat of CD te snel Write of me disk leeg is (dit is het niet) maar ookal zou m`n CD te snel writen... weet ik nog niet hoe ik dat kan oplossen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:00 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Hoe groot is die partitie? probeer zoveel mogelijk precieze informatie te geven, schrijf die foutmelding even over ofzo. Hoe meer we weten hoe groter de kans dat we kunnen helpenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz root=/dev/sda1 ro quiet splash initrd /boot/initrd.img savedefault boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-10-amd64-generic Default (recovery mode) root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz root=/dev/sda1 ro single initrd /boot/initrd.img boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-9-amd64-generic Previous root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz.old root=/dev/sda1 ro quiet splash initrd /boot/initrd.img.old savedefault boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-9-amd64-generic Previous (recovery mode) root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz.old root=/dev/sda1 ro single initrd /boot/initrd.img.old boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-10-amd64-generic root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.12-10-amd64-generic root=/dev/sda1 ro quiet splash initrd /boot/initrd.img-2.6.12-10-amd64-generic savedefault boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-10-amd64-generic (recovery mode) root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.12-10-amd64-generic root=/dev/sda1 ro single initrd /boot/initrd.img-2.6.12-10-amd64-generic boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-9-amd64-generic root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.12-9-amd64-generic root=/dev/sda1 ro quiet splash initrd /boot/initrd.img-2.6.12-9-amd64-generic savedefault boot title Ubuntu, kernel 2.6.12-9-amd64-generic (recovery mode) root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.12-9-amd64-generic root=/dev/sda1 ro single initrd /boot/initrd.img-2.6.12-9-amd64-generic boot title Ubuntu, memtest86+ root (hd1,0) kernel /boot/memtest86+.bin boot ### END DEBIAN AUTOMAGIC KERNELS LIST # This is a divider, added to separate the menu items below from the Debian # ones. title Other operating systems: root # This entry automatically added by the Debian installer for a non-linux OS # on /dev/hda1 title Microsoft Windows XP Home Edition root (hd0,0) savedefault makeactive chainloader +1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | root (hd0,0) savedefault makeactive chainloader +1 title Ubuntu root (hd1,0) kernel /boot/vmlinuz root=/dev/sda1 ro quiet splash initrd /boot/initrd.img savedefault boot |
chainloader +1 zegt laad de eerste sector van de partitie ( de windows bootloader staat daar)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:18 schreef SkaterSam het volgende:
Kan ik er dan dit van maken?
[ code verwijderd ]
Want wat doet die 'chainloader +1' of de 'makeactive' en wat betekenen al die entries onder Ubuntu (savedefault, boot, etc...)
Welk programma zegt dat? Doe je alleen de cd erin of probeer je er ook nog iets mee te doen voordat die foutmelding optreedt?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:59 schreef CarpeNoctem het volgende:
Na een tijdje geen problemen krijg ik nu dit:
Kan "cdda:///dev/hda" niet weergeven.
Er is een fout opgetreden bij het starten van de toepassing.
Tis alleen als ik er een audio cd in doe,, data doet het wel
Waar kan dit aan liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop