Dag medestudenten, collega's, geïnteresseerden!
Allereerst:
Deze topic is bedoeld voor iedereen die in het onderwijs werkt, ervoor studeert/ een opleiding volgt en/of die ermee te maken heeft.
Hier kun je je vragen, opmerkingen kwijt. Of je kunt er je ervaringen delen.
Ik ga niet vragen of er geen loze opmerkingen geplaatst kunnen worden, want dat is vragen om regen. Maar ik zou graag gezelligheid zien. Hoe ík in het onderwijs geraakt ben?
Ik zit op het ID-College, doe SPW3 BO (BasisOnderwijs) en ik zit in mijn examenjaar, ik krijg nu niveau 4 erbij zodat ik kan doorstromen naar de Pabo. En dat zal ik dan ook met plezier doen! Ik loop nu stage op Het Kompas in Voorschoten bij de kleuters. En 'k heb het daar erg naar mijn zin.
Ik zal meteen een discussie trachten te starten:
Wie van jullie heeft ook de spw gedaan of zit er nu op of heeft bij mensen van de spw in de klas gezeten op de Pabo? En wat is jullie algehele indruk van de spw?
Persoonlijk vind ik de opleiding erg naadje. Op mijn school is het geregeld een zooitje en er worden afspraken niet nagekomen. Veel is onduidelijk en is ook nooit uitgelegd. Er wordt mij verteld dat ik zó een baan zou kunnen vinden in het basisonderwijs. Maar in de praktijk hoor ik wel anders. De meeste basisschool hebben geen geld voor onderwijsassistenten. Waar je wel aan de bak zou kunnen komen, is op het speciaal onderwijs. Maar vaak ook slechts één per school. En elk jaar studeren er hier in Leiden alleen al zo'n 80 onderwijsassistenten af. Waar moeten die terecht?
Ik weet wel dat de meesten het als opstapje zien naar de Pabo of een andere hbo, maar toch.
Eén van de dingen die wel positief zijn is dat je hier wel je eigen boontjes leert doppen!!
Maar toch ga ik graag naar de Pabo om eens écht over het onderwijs te leren!
Reacties, positief of negatief, zijn welkom!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.