abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 13:50:29 #26
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45557714
quote:
Op zondag 21 januari 2007 04:55 schreef spooky1234 het volgende:

[..]
Enige wat ik raar bij Twinner vond is dat ze mn creditcard ingevoerd hadden als borg. (meestal wordt borg verrekend via reisorganisatie, 1 borg voor appartement en materiaalhuur)
Maar als je met een creditcard te maken hebt dan krijg je normaal na afloop een bonnetje waarop staat dat je niets verschuldigd bent maar deze keer zei hij alleen: "Ok, het is goed, je hoeft niets te betalen" -"krijg ik nog een bonnetje ofzo?" -"Nee hebben we niet.."
Nu maar hopen dat er niet ineens over een tijdje x euro van mn creditcard afgeschreven is.
Heb slechte ervaringen met dat soort shit al moet ik zeggen dat het toen in een derde-wereld land was en niet Frankrijk.
Die stuff schoenen zijn wel goed ja.
Je creditcard gegevens deden wij ook altijd vragen en in het systeem zetten inderdaad. Dat is wel beveiligd overigens, het personeel kan er niet bij. Maar dat is niet verplicht, gewoon zeggen dat je geen creditcard hebt. Het wordt geprobeerd omdat dan de schade aan een board te innen is. Vooral nl-ers staan er erg om bekend alles te mollen en als je dan je board terug brengt zeggen `Dat heb ik niet gedaan, dat was al zo ! ` (splinternieuw board gekregen.. )
Eerlijk gezegd vond ik nldse toeristen ook erg irritant en betrapte ze regelmatig op snowboarden over de weg, als het dan een huurboard van twinner was dan hing je
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_45584879
Volgens valthorens.com is het er op het moment flink aan het sneeuwen en valt er morgen ook een hoop! Hopelijk klopt het, een metertje extra zou natuurlijk wel lekker zijn!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:19:34 #28
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45606341
Het wordt eindelijk ook een stuk kouder en sneeuw.. ziet er goed uit !!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:55:04 #29
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45607911
@dikkiedik:
hm ok an zal dat wel goed zijn.
Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon bij uitgifte een goeie 10 megapixel foto nemen van de board met huurder ernaast, en dan heb je geen gezeik achteraf. Ik maak zelf altijd foto als ik materiaal in ontvangs neem juist om te voorkomen dat verhuurder strax gaat zeiken dat ik krasen gemaakt heb die er al waren
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:10:04 #30
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_45635396
inmiddels ben ik alweer een week terug uit valtho.
yorin is tegenwoordig caz geworden. voor de rest exact hetzelfde wazige tentje.

en owh mijn god, wat zijn er veel engelsen. zo typisch herkenbaar... 's nachts komen ze uit de kroeg rollen op hoge hakken, met minirok en topje en nee, geen jas en dat terwijl het toch wel een graadje of 5 onder 0 was.

de temperaturen die overal vermeld worden zijn lichtelijk overdreven. wij gingen er naartoe met het vooruitzicht dat de gevoelstemperatuur ongeveer -30 celsius zou zijn. de hele week hebben we geen lagere gevoels temperaturen dan -10 meegemaakt.

sneeuwcondities zuigen zwaar. in les menuires lag redelijk sneeuw toen we aankwamen maar was er weinig meer toen we vertrokken.

de pistes in valtho waren redelijk ijzig en aan het eind van de dag kwamen de stenen en rotsen er regelmatig door.

en dan de grootste ergernis en tegelijkertijd de reden dat dit na 5 jaar ook de laatste keer is geweest dat ik in valtho ben geweest... wat is dat uitgaan stervensduur geworden zeg. met zijn vieren een avondje stappen kostte bijna 700 euro
Neerkomen wel!
pi_45635891
700 euro... dan heb je je behoorlijk klemgezopen of niet? Beste met wintersport is om in een dorp in de buurt een hoop bier in te slaan (die bekende kleine flesjes ) en na het skien 1/2 biertjes in de apres ski, tijdens eten veel bier en rond 22u weer uitgaan. Scheelt een hoop! . Maja is gezelliger met grote groep, ben paar keer met 10-15 studneten geweest, hele apartement was 1 groot feest en savonds naar de kroeg rollen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:31:00 #32
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45639838
@freeflyer, jammer man, je bent echt net 2 weken te vroeg gegaan. Het sneeuwt nu als een tierelier in de alpen!

@spooky1234: digitale foto maken is inderdaad een heel goed idee
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:43:47 #33
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_45640317
@ Sport_Life waren we maar lam, dan hadden we er nog plezier van gehad
Natuurlijk dronken we voor in ons prachtige appartementje
@ Dikkiedik_2003 tsja.. das mooi kut, maar dat weet je niet he als je begin december boekt..
Neerkomen wel!
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:47:14 #34
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45642773
700 euro? holy shit man dat moet gewoon overdreven zijn.. ik wil wel eens weten wat je dan allemaal gekocht heb...

enne wat betreft sneeuw, ik snap niet dat mensen zomaar een wintersport reis ruim van te voren boeken en maar hopen dat de condities goed zijn. Zeker nu met de veranderende klimaat enzo kan je nergens op rekenen. Ik hou een periode vrij in mn agenda en dan hou ik weer goed in de gaten, als het 90% zeker is dat er voldoende sneeuw ligt en dat er kans is op zonnige dagen, dan pas boek ik mijn reis definitief en dat is hooguit een paar dagen voor vertrek.

wat betreft die engelsen, idd.. wazig volk, jammer alleen dat die chicks meestal lelijk/dik zijn.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45647932
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:43 schreef Freeflyer het volgende:
@ Sport_Life waren we maar lam, dan hadden we er nog plezier van gehad
Natuurlijk dronken we voor in ons prachtige appartementje
dan ben ik heel benieuwd waar die ¤700 dan naarheen is gegaan..
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:48:23 #36
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_46294983
Nog 2 dagen en dan vertrek ik naar Val Thorens de 10e x alweer

Super uitgaan daar en lekkere pistes Cime caron, heerlijk lange afdaling.

Nu maar bidden dat de weergoden beetje gunstig zijn, vorig jaar laatste paar dagen niet kunnen skien door slechte weer.
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:50:58 #37
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_46296892
@ spooky 1234 en Sport_Life

gewoon een avondje stappen in Valtho waarbij we begonnen zijn in de Ierse pub en vandaaruit naar Caz gegaan en uiteindelijk in die ondergrondse tent geëindigd waar ik de naam maar nooit van kan onthouden

Qua drank hebben we in de Ierse pub bier gedronken, in Caz een paar shooters en op het einde geëindigd met baco's. Vrij normaal avondje stappen en wanneer we dat in NL zouden doen had het max 100 pp gekost.

en wat betreft de condities.. 5 weken van tevoren reserveren was voor ons het enig haalbare ivm werk. ben met je eens dat er dan een risico aan vast zit alleen kies je natuurlijk niet voor niets voor Valtho als hoogste Europese skigebied
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')