abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33970846
Pff wordt echt helemaal gek van mijn school
Doe MBO ICT opleiding in schagen, de leraren zijn echt zo slecht. Enigste echte vak dat ik heb nu is Cisco de rest is allemaal onzin zoals werkstukken maken over 2 websites vergelijken met elkaar qua kleur enz, om onze tijd te vullen ofzo

Voorbeeld Opdracht:

Opdracht 5: Processors

Achtergrond: Uiteraard dien je om een webwinkel te runnen te bezitten over een zware server.
Onderzoek van deze processors de samenhang met bovengenoemde programmeertalen die geschikt zijn om een website te bouwen. Doe dit in een tabel.

• Intel/AMD processors (zowel 32 als 64 bit)
• Sun Niagara
• PowerPc/Risc
• AS/400

Onderzoek ook aspecten zoals ondersteuning van 32 en 64 bit, kloksnelheid van de processors, prijs van de proc, leverancier, schaalbaarheid (clustering) en energieverbruik.

Beschrijf het begrip “hyperthreading” en hoe je dit kunt gebruiken om efficiënt een webwinkel te runnen. Beschrijf tevens de Opteron dual core en het voordeel wat deze chip biedt.

Beschrijf de niagara kern van Sun Sparc processorsen hoe je deze kunt gebruiken om efficiënt een webwinkel te runnen.

Noem enkele verschillen tussen Intel en RISC processoren. Welke van bovenstaande proc’s zijn RISC’s? (Overigens; waarom heeft de marslander een Risc processor en niet een Intel?)

Conclusie en advisering: Geef duidelijk aan waarom jij een bepaalde processor beter geschikt vindt om een webwinkel te “runnen”. Adviseer een processor aan.

Snap jij m, of snap ik m?
Wat vinden jullie? ALLE opdrachten zijn zoiets als dit
Als je het mij vraagt, deze leraren verdienen het salaris niet voor dit soort les geven, opdrachtje en hele les zitten ze te stinken achter hun laptop. En over de opdrachten is echt niet nagedacht

Moest t ff kwijt wordt stront ziek hier
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:55:12 #2
136155 peterh
Ik bel je! Of bel je naar mij?
pi_33970891
ja hier in Ede ook al bagger... TCE
Nee, ik ben geen fiets bellert! Maar ik bel wel als het nodig is! Als ik er langs wil bijvoorbeeld..
- Recente studies wijzen uit dat 100% van alle rokers sterft.
- Niet moeilijk doen als het makkelijk kan!
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:56:41 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_33970928
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:55 schreef peterh het volgende:
ja hier in Ede ook al bagger... TCE
was dat vroeger het CST ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:57:51 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33970954
Tof man, het ROC in Schagen. Puike school.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33970955
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:53 schreef mausie het volgende:
-zeikverhaal + opdracht-
niet zeiken, wees blij dat je stufi krijgt voor zo'n pauperopleiding
pi_33971096
Lijkt erop alsof de docent een servertje wil gaan runnen, maar er zelf geen zin in heeft om uit te zoeken wat hij het beste kan gebruiken daarvoor
pi_33971116
Voorbeeld volgende opdracht:

Opdracht 6: Hosting

Achtergrond: Eventueel kun je besluiten om je server bij een zogenaamde hosting company onder te brengen. Deze bedrijven bieden een aantal diensten. Noem een aantal diensten die je nog nodig hebt om een webwinkel uit te rollen.

Noem tevens de kosten die bepaalde hoge snelheid verbinding (T1) met het internet meebrengen.

Noem een aantal grote Hosting bedrijven in Nederland en prijsvergelijk deze.

Conclusie en advies: Geef duidelijk aan waarom je hebt gekozen voor een bepaald hosting bedrijf.

Verslageis: 1250 woorden

1250 woorden??
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:05:37 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33971154
Ach joh, die zesde opdracht zou ik zelfs nog kunnen doen. Daar heb je echt totaal geen ICT-kennis voor nodig, een beetje googlen en er een verhaaltje van maken.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:06:42 #9
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_33971191
Wat zeur je nou, je hebt tenminste wat te doen. Ik zit op stage, en er is echt geen ruk te doen. Ik moet mijn stage-verslag gaan maken, terwijl dat pas over 1,5 maand klaar moet zijn ofzo.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
pi_33971214
Doe er met witte letters een onzin verhaaltje bij, Word telt deze woorden wel, maar je ziet het niet ! !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:10:26 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33971283
quote:
Adviseer een processor aan.
damn, die docenten kunnen ook geen Nederlands... vandaar
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33971284
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:07 schreef ForumGek het volgende:
Doe er met witte letters een onzin verhaaltje bij, Word telt deze woorden wel, maar je ziet het niet ! !
Ja maar dat is het probleem niet...
Ik betaal bakken geld en dan krijg ik dit soort les Misschien geen bakken geld voor HBO'ers onder ons of anderen. Maar sorry.... Ik verwacht wel iets beters en een hoger niveau dan dit.
na 2 jaar nog steeds niks geleerd.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:11:55 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33971337
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef mausie het volgende:
Ik verwacht wel iets beters en een hoger niveau dan dit.
Ga ook Hbo doen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:13:36 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33971390
Over Hbo gesproken. Ik ga nu echt tentamens leren. Ik ben er nog lekker op tijd voor opgestaan en nu zit ik het alweer ruim 2 uur uit te stellen. En maar beginnen met het saaiste, 250 pagina's bestuurlijke informatievoorziening, mocht ik nu maar een simpel verhaaltje schrijven over webhosting.
pi_33971518
quote:
Achtergrond: Uiteraard dien je om een webwinkel te runnen te bezitten over een zware server.
Huh? Verwachten ze dat je net zoveel bezoekers als Amazon.com krijgt per dag?
quote:
Geef duidelijk aan waarom jij een bepaalde processor beter geschikt vindt om een webwinkel te “runnen”. Adviseer een processor aan.[/i]
Een VIA cpu met een goedkope 40 gig ata schijf, linux, apache en php en je bent al een heel eind op weg. Stukken goedkoper en als je meer nodig hebt poot je er eentje naast. Investeer in een 19"rack met VIA Blade's en je kunt er een paar honderd kwijt.

Beetje rare vragen idd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_33971551
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef Flurry het volgende:

[..]

damn, die docenten kunnen ook geen Nederlands... vandaar
Ook iets, altijd zeuren dat wij onze opdrachten door een spelling check moeten doen.
Één opdracht van de leraar waar deze opdrachten vandaan komen, van 4 regeltjes ofzo bevatte iets van 6 spelling fouten als ik het goed herinner.
Ben blaadje kwijt helaas.
Fouten zoals: 'kwa'

Gewoon om te janken soms, en niet in de zin dat het zo grappig is...
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Over Hbo gesproken. Ik ga nu echt tentamens leren. Ik ben er nog lekker op tijd voor opgestaan en nu zit ik het alweer ruim 2 uur uit te stellen. En maar beginnen met het saaiste, 250 pagina's bestuurlijke informatievoorziening, mocht ik nu maar een simpel verhaaltje schrijven over webhosting.
Ik kan geen HBO doen, omdat ik eerst MBO moet afronden aangezien ik hiervoor VMBO TL heb gedaan op Middelbare school.
Ja maar ik wil iets 'leren' van mijn opleiding. Daar betaal ik toch voor of niet?
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:21:11 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33971626
Je betaalt om het onderwijs te volgen. Net per se om er iets van te leren.
pi_33971666
Wat is er nu aan de hand dan?

zijn de opdrachten te moeilijk of zo?
pi_33971798
Misschien gaan ze nergens over? Alleen al de uitleg waar de opdracht over moet gaan. Eerst je tijd voldoen aan het ontcijferen en snappen wat hij nou precies wil.
Bijvoorbeeld 'bovenstaande programmeer talen' in die Opdracht 5. De vorige opdrachten gingen niet over programmeer talen...

M'n moeder zou het zelfs kunnen maken met google Als ze de opdracht snapt…
pi_33972016
Schrijf een pagina's lang essay over de nutteloosheid van deze opdrachten, beargumenteer alles goed en helder en stuur het naar je docent en de leiding of hoe dat bij jullie heet!

Serieus!
pi_33976522
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:04 schreef mausie het volgende:
i]

1250 woorden??
Das zo vol ja, echt veel ist niet heur
pi_34235366
Inspectie wees uit dat we hier te maken hebben met een L.A.M lazy ass motherfucker
een leech van de maatschappij dus... onder zoek afgerond
Ik inspecteer alles waar haar op groeit
pi_34236326
MBO
pi_34236636
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:26 schreef 2DStylish het volgende:
MBO
jij bent beter?

Maargoed ik heb ook ICT op MBO gedaan, is erg herkenbaar...
Ook wij hadden Cisco als enig echt intressant vak en laatste jaar een beetje netwerkbeheer, maja kheb NT4 gekregen, heb je nu ook vrij weinig meer aan aangezien vanaf 2000 alles veranderd is mbt acvtive dir. enz...
pi_34236787
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:04 schreef mausie het volgende:

1250 woorden??
Opdrachten met als eis een minimum aantal woorden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')