Nederlands is een fatsoenlijk vak, lieverdquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:17 schreef Blik het volgende:
moet je maar een fatsoenlijk vak leren in plaats van dat soort onzin
quote:Nederlands is een fatsoenlijk van, lieverd Kan ik het helpen dat er helaas ook dikke onzin bij zit? Heb je bij elke opleiding wel
Je staat er dus niet alleen voor. Veel succes.quote:
yep. Dit is eigenlijk pas het derde vak (na drie jaar) dat echt voor de hele groep moeilijk is. Moeilijk is niet erg, maar je kunt ook een grens overschrijden. Dit is pas het eerste vak waarbij de grens overgeschreven wordtquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:22 schreef Epica het volgende:
Oh nee meer dan de helft haalt het niet. Nou dan kan je bij mijn studie wel bij 3/4 van de vakken gaan zeuren.
Anders haalt 90% bij jou de vakken of niet?
Iets mis? Ja, met jou en je medestudenten wellicht. Ik vind dat cliché zo'n zwaktebod. Accepteer dat er ook wat pittige tentamens in je studie verweven zitten. Sterker nog, waardeer het! Als de norm aangepast zou worden daar een groot deel onvoldoende resultaat geboekt heeft, devalueert je diploma alleen maar.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:13 schreef Viking84 het volgende:
De docenten moeten zich gewoon laten nakijken op hun abnormale hersenkronkels, want als meer dan de helft vd klas het niet haalt, dan is er toch iets mis lijkt mij.
ik accepteer het niet en zoals ik al zei is het ook helemaal niet erg dat er pittige tentamens tussen zitten. Die heb ik ook allemaal gehaald en ik onderken heus wel de verschillen tussen tentamens onderling. Maar als je een week lang gaat zitten blokken voor één vak, de artikelen van voor naar achteren gelezen hebt en het dan nog niet haalt, dan klopt er iets niet m.i.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:01 schreef RollTheDice het volgende:
[..]
Iets mis? Ja, met jou en je medestudenten wellicht. Ik vind dat cliché zo'n zwaktebod. Accepteer dat er ook wat pittige tentamens in je studie verweven zitten. Sterker nog, waardeer het! Als de norm aangepast zou worden daar een groot deel onvoldoende resultaat geboekt heeft, devalueert je diploma alleen maar.
Dat is overigens een proces waar het hele onderwijs in Nederland onderhevig aan is. Ik wed dat 75% van de huidige havisten serieuze moeite zou hebben met het mavo-niveau van 10-15 jaar terug.
Ik vind dit ook een rare ontwikkeling al ben ik nog maar eerstejaars ASW in Utrecht... ik had een meerkeuzetentamen Methodologie tijdje terug en ik had hard geleerd/gestudeerd whatever en had net het maximale aantal fout dat je mocht halen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:01 schreef RollTheDice het volgende:
[..]
Iets mis? Ja, met jou en je medestudenten wellicht. Ik vind dat cliché zo'n zwaktebod. Accepteer dat er ook wat pittige tentamens in je studie verweven zitten. Sterker nog, waardeer het! Als de norm aangepast zou worden daar een groot deel onvoldoende resultaat geboekt heeft, devalueert je diploma alleen maar.
Dat is overigens een proces waar het hele onderwijs in Nederland onderhevig aan is. Ik wed dat 75% van de huidige havisten serieuze moeite zou hebben met het mavo-niveau van 10-15 jaar terug.
ja het probleem in dit soort situaties is een beetje de vraag of de tentamens moeilijker zijn geworden (lijkt me onwaarschijnlijk) of dat de studenten dommer zijn geworden (lijkt me waarschijnlijker). Dit ligt echter niet aan ons, maar aan het onderwijs dat wij op de middelbare school genoten hebben. Daarbij vind ik methodologie, en zeker methodologie van de letterkunde, geen vak waar je theorie over moet lezen. Je leert pas echt wat het inhoudt als je zelf onderzoek gaat uitvoeren.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:30 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Ik vind dit ook een rare ontwikkeling al ben ik nog maar eerstejaars ASW in Utrecht... ik had een meerkeuzetentamen Methodologie tijdje terug en ik had hard geleerd/gestudeerd whatever en had net het maximale aantal fout dat je mocht halen.
Wordt er gewoon een paar dagen later besloten dat het maximale aantal fouten omhoog gaat, zodat het percentage geslaagden overeenkomt met die van voorgaande jaren. Nou gun ik het mijn medestudenten wel, maar ik vond het wel een beetje vervelend. Dat dit gebeurt op een universiteit...
Oja, dit is geen gemene uithaal naar TS, zij is immers derdejaars en heeft wat meer studeerervaring en ik ga vanuit dat haar klacht gerechtvaardigd is!
Voor jou zou het anders geen overbodige luxe zijn om Nederlands te leren hoorquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:52 schreef Maikuuul het volgende:
Zo gaarwtf hebje eraan om zoiets gaars te leren ?
Daar ben ik wel zeker van! In utrecht wordt het vak er bij de sociale wetenschappen gewoon bij in gepropt, met af en toe een college dat wordt aangekondigd op i'net. Maar goed, we worden nu wel geacht om onze kennis van methodologie toe te passen op de huidige stof... weet zeker dat mijn medestudenten dit nog niet kunnen. Heb er zelf ook moeite mee ondanks dat ik uiteindelijk beide tentamens gehaald heb.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[...]
Maar volgens mij is methodologie bij veel studies een probleemvak...
ja ráár is dat hè. Ik heb wel gezien dat er in Amsterdam (UvA) 10 ECTS aan wordt besteed bij Geesteswetenschappen (daar heet het Wetenschapsfilosofie). Je krijgt met alle studenten in de Geesteswetenschappen een gezamenlijk hoorcollege (dat zijn wel 20 opleidingen) en nog een apart vakspecifiek werkcollege waar je opdrachten maakt. Kijk, dát is nou een goede opzet!quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:47 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Daar ben ik wel zeker van! In utrecht wordt het vak er bij de sociale wetenschappen gewoon bij in gepropt, met af en toe een college dat wordt aangekondigd op i'net. Maar goed, we worden nu wel geacht om onze kennis van methodologie toe te passen op de huidige stof... weet zeker dat mijn medestudenten dit nog niet kunnen. Heb er zelf ook moeite mee ondanks dat ik uiteindelijk beide tentamens gehaald heb.
Afgezien van een aantal stijlfouten en interpunctieproblemen betreur ik het gebruik van smileys in jouw tekst. Je zou beter moeten weten als student Nederlands.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja het probleem in dit soort situaties is een beetje de vraag of de tentamens moeilijker zijn geworden (lijkt me onwaarschijnlijk) of dat de studenten dommer zijn geworden (lijkt me waarschijnlijker). Dit ligt echter niet aan ons, maar aan het onderwijs dat wij op de middelbare school genoten hebben. Daarbij vind ik methodologie, en zeker methodologie van de letterkunde, geen vak waar je theorie over moet lezen. Je leert pas echt wat het inhoudt als je zelf onderzoek gaat uitvoeren.
En inderdaad vervelend dat het puntental omhoog wordt getrokken. Dat gebeurt bij ons ook wel eens, bijvoorbeeld als de groep massaal gezakt is of als studenten de docent ervan weten te overtuigen dat een vraag niet duidelijk genoeg gesteld is. Maar als ik zelf de pineut ben, vind ik het niet erg natuurlijkzeker niet met een vak waar ik een hekel aan heb en waar ik het nut niet van inzie
Maar volgens mij is methodologie bij veel studies een probleemvak...
Als ik jouw posts zo eens gadesla, lijkt het mij niet dat jij in de uitgelezen positie verkeert om anderen op hun taalfouten te wijzen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:16 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Afgezien van een aantal stijlfouten en interpunctieproblemen betreur ik het gebruik van smileys in jouw tekst. Je zou beter moeten weten als student Nederlands.
lieve schatquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:16 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Afgezien van een aantal stijlfouten en interpunctieproblemen betreur ik het gebruik van smileys in jouw tekst. Je zou beter moeten weten als student Nederlands.
Fonetiekquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nederlands is een fatsoenlijk vak, lieverdKan ik het helpen dat er helaas ook dikke onzin bij zit? Heb je bij elke opleiding wel
Opleiding: Lerarenopleiding Engelsquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:55 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Fonetiek
Grammatic
flankerend onderwijs
Als ik voor ieder kutvak een topic moest openen kon ik beter m'n eigen forum beginnen... Niet mauwen, het is nog altijd beter dan werken.
jij durft niet eens te zeggen wat je studeertquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:57 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Opleiding: Lerarenopleiding Engels![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |