abonnement Unibet Coolblue
pi_34676065
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 07:07 schreef zoalshetis het volgende:
>F A C T U U R
<knip>
>Hartelijk dank voor de opdracht.

Waarvoor dank.

Als de vooraf afgesproken vergoeding ¤200,= is, is het dan te billijken om een factuur op te sturen waarbij je BTW rekent over die 200 euro heen, of is dat niet netjes; had ik daar vooraf duidelijkheid over moeten vragen?
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:38:26 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34676445
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:24 schreef Capa het volgende:

[..]

Waarvoor dank.

Als de vooraf afgesproken vergoeding ¤200,= is, is het dan te billijken om een factuur op te sturen waarbij je BTW rekent over die 200 euro heen, of is dat niet netjes; had ik daar vooraf duidelijkheid over moeten vragen?
B2B is het gebruikelijk om prijsafspraken exclusief BTW te maken. Ik zou een factuur sturen voor 238,= (200 * 19% BTW).

Zodra ze het er neit mee eens zijn dan krijg je hem vanzelf terug.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:00:00 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34678986
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:38 schreef sanger het volgende:
B2B is het gebruikelijk om prijsafspraken exclusief BTW te maken. Ik zou een factuur sturen voor 238,= (200 * 19% BTW).

Zodra ze het er neit mee eens zijn dan krijg je hem vanzelf terug.
En zo leer je wéér wat. Thx.

edit: het wordt tijd dat ik mijn kloons ga mergen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ringo op 01-02-2006 14:18:59 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:26:51 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34679879
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

En zo leer je wéér wat. Thx.

edit: het wordt tijd dat ik mijn kloons ga mergen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:27:42 #30
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34687775
Kunt ge niet wat opdrachtjes naar mij delegeren zoalshet is?
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:05:54 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34701291
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:27 schreef PLAE@ het volgende:


Kunt ge niet wat opdrachtjes naar mij delegeren zoalshet is?
wat kan je? heb je een fijne portfolio?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:15:23 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34701594
Dat freelance-schrijven lijkt mij ook wel wat. Zeker omdat ik toch met een studie over schrijven bezig ben.
Wat houd het precies in? Hoe kun je opdrachten krijgen? ZIjn er nog bijzondere eisen gesteld?
En met betrekking tot een portofolio, wat wordt daar onder verstaan? Ik neem aan dat vorige opdrachten bedoeld worden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:37:01 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34702225
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
Dat freelance-schrijven lijkt mij ook wel wat. Zeker omdat ik toch met een studie over schrijven bezig ben.
Wat houd het precies in? Hoe kun je opdrachten krijgen? ZIjn er nog bijzondere eisen gesteld?
En met betrekking tot een portofolio, wat wordt daar onder verstaan? Ik neem aan dat vorige opdrachten bedoeld worden?
je eerste vraag is niet te beantwoorden zonder het te doen.
je tweede vraag is afhankelijk van je vierde vraag.
je derde vraag is een directe verwijzing naar je vijfde vraag.
je vierde vraag beantwoordt (voor dit soort zaken heb je een correctrice) precies je vijfde vraag.

maw gewoon doen, kijken en de boer op. kleine bekende winkeltjes in je omgeving afstruinen voor website content, of met alle moed een goed reclamebureau instappen. maar voor dat laatste heb je veel uit je vijfde vraag nodig.

en anders boor je alle bronnen aan die in je vrienden/zakelijk bestand hebt zitten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34702860
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
maw gewoon doen, kijken en de boer op. kleine bekende winkeltjes in je omgeving afstruinen voor website content, of met alle moed een goed reclamebureau instappen. maar voor dat laatste heb je veel uit je vijfde vraag nodig.

en anders boor je alle bronnen aan die in je vrienden/zakelijk bestand hebt zitten.
Wil je écht je brood ermee verdienen, dan is laatstgenoemde opmerking misschien nog het belangrijkst.

Maar ja, hoe kom je aan een goed netwerk?

1. kwaliteit leveren (zonder kwaliteit kom je nergens)
2. onderscheid maken (waarom ben je anders [=beter] dan de anderen)
3. ken je knooppunten (netwerken is samenwerken. weet met WIE je babbelt)
4. onderhoud je contacten (zelfs de stoerste cactus is na een jaar uitgedroogd)

(Bofbofbof, tips van iemand die net is begonnen.)
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_34732301
een btwnummer is genoeg voor het schrijven van teksten. Je biedt je immers niet aan als bedrijf, dus een inschrijving bij de kamer van koophandel is niet nodig. weggegooid geld

aanvragen btwnummer kan wel een tijdje duren, 8 week is normaal las ik in de brochure.
you and I ain't done Zeke!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:32:23 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34732372
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:29 schreef Johnns het volgende:

aanvragen btwnummer kan wel een tijdje duren, 8 week is normaal las ik in de brochure.
Maar gelukkig kun je in dit geval al wel je BTW nr in aanvraag op je factuur vermelden. Dat is namelijk gewoon je sofinummer.
Zo heb ik het op aanraden van mijn accountant iig gedaan, in afwachting van mijn aanvraag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34751120
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:32 schreef Copycat het volgende:
Maar gelukkig kun je in dit geval al wel je BTW nr in aanvraag op je factuur vermelden. Dat is namelijk gewoon je sofinummer.
Zo heb ik het op aanraden van mijn accountant iig gedaan, in afwachting van mijn aanvraag.
En weer een uitermate handige tip. Nog even en ik heb geen accountant meer nodig.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  zondag 5 februari 2006 @ 04:02:05 #38
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34751180
Laat ik hier ook maar eens even een zogenoemde 'terugvindpost' plaatsen.
  zondag 5 februari 2006 @ 04:03:25 #39
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_34751185
Overigens werk ik zelf met een uurtarief. Per woord schrijven doe ik niet, want zo werkt het niet, volgens mij. Zoals Copycat al zei: dan ben je met short copy wel héél ongelukkig af...
pi_35877719
Lastig, zakelijk zijn. Moet dat echt nog leren.

Heb een opdracht, voor een advertorial van 700 à 800 woorden, en daarvoor krijg ik 100 euro. Niet bijster veel, volgens mij; zo'n 12,5 eurocent per woord.
Ik had natuurlijk mijn eigen prijs kunnen vragen, die misschien hoger was uitgevallen (maar misschien ook niet); het punt is dat mijn opdrachtgever de vergoeding noemde en ik vrijwel automatisch akkoord ging.

Of is het alleszins redelijk, deze vergoeding? Is het normaal/verstandig om, bij meer opdrachten, evt een hogere vergoeding te vragen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Capa op 09-03-2006 14:37:22 ]
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_35887631
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:16 schreef Capa het volgende:
Lastig, zakelijk zijn. Moet dat echt nog leren.

Heb een opdracht, voor een advertorial van 700 à 800 woorden, en daarvoor krijg ik 100 euro. Niet bijster veel, volgens mij; zo'n 12,5 eurocent per woord.
Ik had natuurlijk mijn eigen prijs kunnen vragen, die misschien hoger was uitgevallen (maar misschien ook niet); het punt is dat mijn opdrachtgever de vergoeding noemde en ik vrijwel automatisch akkoord ging.

Of is het alleszins redelijk, deze vergoeding? Is het normaal/verstandig om, bij meer opdrachten, evt een hogere vergoeding te vragen?
Als het je eerste opdracht is zou ik haar gebruiken om te laten zien hoe goed je bent. Wanneer ze dan hebben kunnen zien dat je goed werk levert kun je meer vragen.
Geen halve maatregelen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:18:14 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35887903
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:16 schreef Capa het volgende:
Lastig, zakelijk zijn. Moet dat echt nog leren.

Heb een opdracht, voor een advertorial van 700 à 800 woorden, en daarvoor krijg ik 100 euro. Niet bijster veel, volgens mij; zo'n 12,5 eurocent per woord.
Ik had natuurlijk mijn eigen prijs kunnen vragen, die misschien hoger was uitgevallen (maar misschien ook niet); het punt is dat mijn opdrachtgever de vergoeding noemde en ik vrijwel automatisch akkoord ging.

Of is het alleszins redelijk, deze vergoeding? Is het normaal/verstandig om, bij meer opdrachten, evt een hogere vergoeding te vragen?
ga voor jezelf na hoeveel tijd je kwijt was hieraan. in het begin langer, later korter. ik heb zo vaak minder geschreven dan ik er mee bezig was, maar wel met prijswinnende reclame. anders niet natuurlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')