Wat beschouw je precies onder realiteit? Gevoelens zijn sowieso vaak net anders dan wat iets feitelijk is.. Maar soms is het goed om ook naar de gevoelskant te kijken, en niet alleen naar de feitenkant.. Je kunt imo niet zonder gevoel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:56 schreef lpg het volgende:
Ik denk dat ik op het moment heel sterk met mijn eigen gevoelens meega ja. Alleen kloppen die gevoelens dan niet met de realiteit. Soms zie ik dingen heel positief en soms heel negatief.
Hoe komt het dat je het verkeerd inschat? Komt het omdat je te snel beslist, komt het omdat je achteraf bepaalde dingen niet bleek te weten, komt het omdat je bepaalde feiten genegeerd hebt?quote:En relativeren lukt me niet echt momenteel.
Het komt gewoon vaak voor dat ik zaken volledig verkeerd inschat en dat het dan achteraf wel meevalt of juist tegen.
Haha ja achteraf weet iedereen dat altijd.quote:En van mensen om me heen hoor ik dan dat zij wel wisten hoe het zou lopen.
Kun je misschien een concreet voorbeeld geven?quote:maar misschien blijft mijn verhaal zo nog steeds een beetje vaag.
Hier ga ik eerst even 10 minuutjes over nadenken, misschien kan ik het dan duidelijker onder woorden brengen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat beschouw je precies onder realiteit? Gevoelens zijn sowieso vaak net anders dan wat iets feitelijk is.. Maar soms is het goed om ook naar de gevoelskant te kijken, en niet alleen naar de feitenkant.. Je kunt imo niet zonder gevoel.
[..]
Hoe komt het dat je het verkeerd inschat? Komt het omdat je te snel beslist, komt het omdat je achteraf bepaalde dingen niet bleek te weten, komt het omdat je bepaalde feiten genegeerd hebt?
[..]
Haha ja achteraf weet iedereen dat altijd.
[..]
Kun je misschien een concreet voorbeeld geven?
Zou je in dat eerste geval ook direct stoppen met je studie? Denk je een paar dagen na zoiets er nog wel eens over hoe het precies met je studie zit?quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef lpg het volgende:
concrete voorbeelden.
Ik ben bezig met een practicum 10 minuten lukt het niet om vragen te beantwoorden, met als gevolg dat ik meteen denk dat het hele vak te moeilijk is, en mijn studie misschien niks voor mij is. Als ik dan wat hulp krijg en ik werk lekker verder heb ik meteen het gevoel dat alles helemaal perfekt gaat.
Daar hebben meer rokers last van.quote:Ik besluit ik stop met roken. Ik heb het gevoel ik sta er helemaal achter. Roken is een slechte gewoonte. Ik gooi mijn sigaretten weg. Een uur later ga ik naar de supermarkt om nieuwe te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |