Ik weet gewoon niet hoe het komt, ik heb wel vaak last van zenuwen.
ook vaak totaal geen last, maar vandaag is het echt erg
Vannacht zoals vaker wakker geworden door een nachtmerrie, 's nachts het raam opengezet voor frisse lucht en het licht niet meer durven uitdoen (ik weet het klinkt zo belachelijk
![]()
) en net als ik weer had kunnen slapen was het weer tijd om op te staan.
Dan zit ik in de trein, zit ik voortdurend in mezelf te denken van "nog ongeveer zoveel minuten". Ondertussen voel k zo n spanning rond m'n keel, kan ik niet stilzitten met mijn handen. Als er dan geen krant of zo ligt om me bezig te houden en ik zit dan nog rechtover iemand die me op de vingers zit te kijken dan wordt het helemaal erg. "Kijk gewoon ergens uit het raam of zo, zeg ik dan tegen mijzelf. Doe zoals de andere reizigers, die er zelfs ietwat versuft bijzitten. Nee, ik kan niet doen alsof. Ik kan niet verstoppen hoe gespannen ik me voel, iedereen heeft het al in de gaten. Nou ja even m'n gsm nemen en wat op die knopjes duwen. Voor ik het besef kan ik weer uitstappen"
Dan zit ik in de les, een geluk de eerste tijd was het voortdurend heel snel noteerwerk.
Daarna was het gewoon luisteren, zonder dingen te noteren of zo, ik begin terug zenuwachtig te worden. Ik vang niet zo bijster veel op van wat er gezegd wordt, mijn hoofd staat onder druk en ik zit maar wat te kriebelen.
Daarna wacht ik terug op de trein, voel me zo slap, mn maag trekt samen en mijn hoofd tolt ik dacht gewoon dat ik niet meer thuis ging raken.
Dan kom ik thuis en ga ik naar de kamer het vliegenraam inzetten.
Ik doe de deur open en kijk direct of er geen eng figuur ligt. Daarna sta ik min of meer in het halfduister met mijn rug naar alles gekeerd en werp zo snel mogelijk terug een blik achter me, mn fantasie slaat op hol en ik denk aan alle mogelijke britse griezelscènes en zo en voel k n soort statische elektriciteit door mijn haar hoofd en rug gaan.
Ik snap helemaal niet waarom ik last heb van zulke dingen, ik heb er totaal geen reden toe.
Ik ben heel blij met wie ik ben, heb fantastisch goede ouders...
Het ligt aan mezelf, ik ben op sommige momenten gewoon zo'n zenuwpees
[ Bericht 0% gewijzigd door Taproot op 11-01-2006 16:55:51 ]