abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77477584
TVP'tje
Ga waarschijnlijk januari 2011 - juli 2011 in Stellenbosch studeren
Nog meer mensen die daar hebben gestudeerd?
  zondag 31 januari 2010 @ 14:49:51 #252
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77477888
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:20 schreef F04 het volgende:

[..]

Dan is het toch geen township meer?
Een Township is niet per definitie een krottenwijk. Het is het gebied waar vroeger de zwarte bevolking gedwongen was om te wonen.
Let the beat control your body!
  zondag 31 januari 2010 @ 22:07:29 #253
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_77493155
Het is ondertussen al weer 4 jaar geleden dat ik er was, maar ik interviewde laaggeletterden in de township Atteridgeville (Pretoria). Wat ik toen zo triest vond, is dat er van de 40 geïnterviewden er 38 werkloos waren, en de andere twee hadden maar parttime een baan... Tsja, dan is het niet gek dat er veel armoede is. Maar idd bestaat het grootste gedeelte van de townships uit dit soort kleine huisjes, en maar een klein deel uit echte krotten...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_77501956
Lijkt mij redelijke krotten, maar wie ben ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77503974
quote:
Op maandag 1 februari 2010 02:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt mij redelijke krotten, maar wie ben ik
Valt zo mee. Heel veel van die huisjes hebben een of meer aanbouwen gekregen en sommigen zijn zelfs echte villa's geworden. Het huis van mijn familie begon als zo'n huisje, maar daar zijn 3 slaapkamers aan gebouwd. In de tuin zijn er nog 4 kamers gebouwd. Het heeft voor mij nooit aangevoeld als krot. Het enige wat een beetje vervelend was, was dat er buiten een nogal vernacheld toiletblok was, en geen warm water en geen douche.
Wij staan daar 's morgens heel vroeg op en zetten een enorme pan water op het vuur (gas is er wel, en als dat niet werkt, dan is er nog een oude kolenstoof die ook als verwarming kan dienen) waar iedereen die gaat badderen een deel van in de teil gooit en dat aanvult met koud water. Daarna maak je je nat, je zeept je in en spoelt je weer af. Ach.... je wordt er schoon van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77522083
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:36 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Valt zo mee. Heel veel van die huisjes hebben een of meer aanbouwen gekregen en sommigen zijn zelfs echte villa's geworden. Het huis van mijn familie begon als zo'n huisje, maar daar zijn 3 slaapkamers aan gebouwd. In de tuin zijn er nog 4 kamers gebouwd. Het heeft voor mij nooit aangevoeld als krot. Het enige wat een beetje vervelend was, was dat er buiten een nogal vernacheld toiletblok was, en geen warm water en geen douche.
Wij staan daar 's morgens heel vroeg op en zetten een enorme pan water op het vuur (gas is er wel, en als dat niet werkt, dan is er nog een oude kolenstoof die ook als verwarming kan dienen) waar iedereen die gaat badderen een deel van in de teil gooit en dat aanvult met koud water. Daarna maak je je nat, je zeept je in en spoelt je weer af. Ach.... je wordt er schoon van.
Klinkt inderdaad als een hoge levensstandaard

Sws kan er nooit sprake zijn van een middenklasse wijk als je geen stromend water, verwarming/airco en verharde wegen hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 februari 2010 @ 20:06:50 #257
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77526060
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sws kan er nooit sprake zijn van een middenklasse wijk als je geen stromend water, verwarming/airco en verharde wegen hebt
Je moet het ook niet met Nederland vergelijken. Airco is een luxe en niet noodzakelijk en vreet bovendien stroom als een gek. Een ventilator is ook al aangenaam.

Verharde wegen tot aan je deur zijn ook niet noodzakelijk. Gravel kan goed zijn en is goedkoop in onderhoud.

Dingen als stromend water, verwarming, electriciteit en riolering dan weer wel.
The best firms advertise the least...
pi_77536779
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misschien niet, maar ik ken wel het verschil met krotten. En dat zijn geen krotten.
Maar de huizen zoals de foto lieten zien zou ik ook geen middenklasse noemen.
Ik kan morgen of zo kijken of ik wat foto's kan scannen om je te laten zien wat ik in Zuid Afrika versta onder middenklasse, en wat onder jan modaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77536935
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:06 schreef edcetera het volgende:

[..]

Je moet het ook niet met Nederland vergelijken. Airco is een luxe en niet noodzakelijk en vreet bovendien stroom als een gek. Een ventilator is ook al aangenaam.

Verharde wegen tot aan je deur zijn ook niet noodzakelijk. Gravel kan goed zijn en is goedkoop in onderhoud.

Dingen als stromend water, verwarming, electriciteit en riolering dan weer wel.
Ach ik leef al 5 jaar in een land dat vergelijkbaar is met ZA, denk dat ik wel een idee heb wat een krottenwijk is
  maandag 1 februari 2010 @ 23:55:49 #260
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77537366
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach ik leef al 5 jaar in een land dat vergelijkbaar is met ZA, denk dat ik wel een idee heb wat een krottenwijk is
Maar wellicht heeft dat land geen periode gehad waarin de grootste bevolkingsgroep van het land gedwongen werd om in bepaalde gebieden te wonen? Waarbij bovendien de grootte van de huizen wettelijk gereguleerd was?
Let the beat control your body!
pi_77633685
Afgelopen april naar het Marloth Park geweest, naast het Krugerpark.

We hebben echt een geweldige vakantie gehad. We zijn vanaf Johannesburg naar het park gereden (5uur) en dat was ons verblijf gedurende 2 weken. Verder zijn we naar Nelspruit, Pelgrims Rest, Hoofdplaat en Swaziland geweest.

In het Marlothpark liepen de wilde dieren gewoon rond. Er zouden zelfs leeuwen lopen, maar die hebben we niet gezien.

Het huis:

Zebra's in de tuin:

Neushoorns in het Krugerpark:

Olifanten aan de rivier:

Olifant een meter of 2 van de auto vandaan:

Neushoorn op de weg (we moesten achteruit omdat hij steeds dichterbij kwam):

Welpjes op de weg:

Zebra in de deuropening:

Er lag een giraffe in het veldje naast ons huis. Ik had nog nooit een liggende giraffe gezien:

Een bergweg richting Swaziland:

pi_78755748
Mooie foto, die zebra in de deuropening!

Hier een filmpje over golfen middenin een zuidafrikaans wildlife reservaat:
http://player.video.news.(...)tVxmIgL5avLKxht_D97H

De apen gaan met de bal aan de haal en je moet dan verdergolfen waar ze 'm achterlaten.
 FR
pi_78755883
Wat voor een planning zou je maken voor 3 weken Zuid Afrika?
pi_78756881
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een planning zou je maken voor 3 weken Zuid Afrika?
Hangt er heel erg vanaf wat je wilt zien natuurlijk en ook hoe je je door zuid afrika gaat bewegen. Als je met de auto gaat van kaapstad naar kruger park ben je bijv. al aardig wat tijd kwijt
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_78756978
Kaapstad en Kruger park wil ik sws doen en met auto
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:03:12 #266
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78761056
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onze 21-dagen trip:
Jo'burg > Blyde River Canyon NP > Krugerpark > Swaziland > St. Lucia / Hluhluwie > Drakensbergen
Port Elisabeth > Garden Route > (en dan bijv Swartberg Pass > Route 62 > Hermanus > Fransch Hoek) > Kaapstad & Cape Peninsula.

Drakensbergen naar Port Elisabeth kun je in 2 (lange) dagen rijden via de noordgrens van Lesotho (door Golden Gate Park, vond ik erg mooi) of via het zuiden, óf via Durban en daar het vliegtuig pakken (en dan in PE een nieuwe huurauto halen).

Je zit hierbij we zo'n beetje elke dag in de auto, (maar dan heb je ook wat)....
pi_78762947
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er wel vanuit gaan dat de afstanden daar echt veel groter zijn dan je zou denken. Wij zaten op 1 vaste plek wat erg leuk was, maar zonde qua reistijd. Je hebt namelijk op veel plaatsen geen verlichting langs de wegen en er lopen zo nu en dan dieren op de weg.

Wij waren er in April en dan is het dus om 06:00 licht, maar om 18:00 ook weer pikkedonker. Dus als je lange stukken gaat rijden moet je er vroeg uit gaan. Swaziland was voor ons ruim 4 uur rijden, Johannesburg was 5 uur rijden, etc.

En dat is dan alleen nog heen :-) Als je dan ook nog terug moet ben je toch wel even onderweg. De volgende keer gaan we dan ook zeker gewoon van plaats naar plaats trekken.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:09 #268
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78766276
Autorijden in Zuid-Afrika is leuk! Onderweg maak je vanalles mee en er is heel veel te zien. Je ziet het landschap om je heen continu veranderen. Soms kom je ineens een gigantische sloppenwijk tegen, of zie je wilde dieren langs de weg, en je ligt in een scheur van het lachen om al die gekke verkeers-/naamborden. Zelf ga je met 140 per uur over de provinciewegen terwijl andere nog geen 40 per uur rijden of juist met 180 per uur jou voorbij scheuren. Bedanken dat een vrachtwagen je voorbij laat doe je met de alarmlichten. En vergeet niet om hier en daar te stoppen bij fruitkraampjes e.d.!
Funk Gezond, Soul een Appel
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:34:33 #269
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78771786
Je moet sowieso zorgen dat je vóór het donker bij de plaats van bestemming bent, het wordt ernstig afgeraden in het donker te rijden.
Met 130 over de B-wegen (incl potholes) waar je geen kip tegen komt is inderdaad heerijk (veel prettiger dan de snelwegen vol vrachtverkeer!!)
pi_78772116
Het is inderdaad tof rijden, maar wij verkeken ons ook wel op afstanden en aantal uren in de auto enzo.

Op de grote snelwegen, zoals de M1 van Johannesburg naar Kaapstad, kun je ook in het donker nog wel rijden, maar op binnenwegen met potholes en zonder vangrail langs ravijn-achtige hellingen... Nee Wij hebben 't een keer uit noodzaak gedaan, en dat was seriously uncool!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:24:28 #271
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78773950
Ik reed een keer 's nachts over de snelweg. Het was echt pikke-pikke-donker, zelfs met groot licht aan zag ik amper iets omdat de lampen verkeerd afgesteld stonden. Omdat er een tegenligger aan kwam moest ik het groot licht even uitzetten. Roept ineens een vriend van me, die achterin de auto zat: 'Zet je groot licht nog eens aan, volgens mij zag ik iets!'
Dus ik zet mijn grootlicht weer aan, zie ik daar voor me een neger op krukken de snelweg oversteken terwijl ik er met 120 per uur op af reed!!
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_78774074
Hoe is het aan de andere kant rijden?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:56:31 #273
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78775335
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het aan de andere kant rijden?
Da's een eitje, je gooit alleen af en toe je ruitenwissers aan ipv je knippertje!
pi_78775647
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef babette21 het volgende:

[..]

Da's een eitje, je gooit alleen af en toe je ruitenwissers aan ipv je knippertje!
Je flikkers, op z'n Afrikaans

Hou er trouwens rekening mee dat niet alleen auto's aan de andere kant rijden, er is veel meer gespiegeld. Op- en neergaane roltrappen bijvoorbeeld, heel gek
pi_78776250
In Argentinie alles behalve de auto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')