abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33955785
Wanneer ik hem in een andere ruimte zet, doet ie niks anders dan miauwen en wil hij weer gewoon bij de rest zijn. De kat besloop inderdaad dat jongetje..
Toen dat jongetje binnen kwam was hij enthousiast naar de katten toe, de kat waar het om gaat heeft toen heel erg duidelijk gemaakt, door uit te halen naar hem, dat die daar niet van gediend was.
Jongetje geschrokken en wilde ook niks meer van die kat weten. Jongetje durfde eindelijk, na een hele tijd stil zitten uit angst voor de kat, te gaan spelen. Komt even later die kat aangeslopen in aanvalshouding!! ik ben er wel op tijd tussen gesprongen, en de kat in de gang gedeponeerd!
Vervolgens deed die daar niks anders dan miauwen dat ie weer de kamer in wilde..
In overleg met dat jongetje de kat weer naar binnen gelaten, er is toen verder niks gebeurd, maar de kat hield hem wel heel nauwlettend in de gaten..
Paar maand geleden had ik meer bezoek (verjaardag), gaat die kat poeslief naast iemand zitten net alsof ie ge-aaid wil worden, op het moment dat er dan bijna ge-aaid wordt, haalt hij uit..
ik weet het niet meer! tegen mij is hij ontzettend lief en doet ie dat niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil die kat absoluut niet kwijt, maar ben erg benieuwd of ik hier nog wat tegen kan doen!
praat geen..
pi_33964343
Beest houdt gewoon niet zo van vreemden die binnen z'n personal space komen, en aan dat jongetje zal ie wel een buitengewone pesthekel hebben (kleine kinderen voelen vaak niet aan dat ze katten niet zo enthousiast moeten bejegenen). Jij vindt toch ook niet iedereen aardig?

Als je 'm apart zet, is ie logischerwijs boos. Daarvan krijgt ie waarschijnlijk een nog grotere hekel aan je bezoek omdat hij apart gezet wordt als zij er zijn, terwijl het zijn huis is.

Het bezoek moet 'm maar met rust laten.
I'm only happy when it rains
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2006 @ 10:25:37 #28
43556 miss_dynastie
pi_33966931
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:48 schreef Byte_Me het volgende:
bij mijn vriendin thuis hadden ze een vogel en een kat. [...] Het klinkt misschien hard, maar de natuur is nou eenmaal hard.
Mja, maar over het algemeen is het de natuur dat een kat op een vogel jaagt. Dus als die natuur dan hard is, dan wel voor het vogeltje en niet voor de kat. Hier kan de kat gewoon niet bij de vogel komen. En de vogel mag los wanneer de kat buiten of boven is.

TS, ik zou de kat weghouden bij je bezoek. Dat vindt hij niet leuk? Jammer dan. Je kan het moeilijk goed vinden dat hij je bezoek aanvalt. Eventueel kan je wel die bachbloesems overwegen, als je het wat vindt, maar ik zou hem totdat dat werkt toch echt gescheiden houden van anderen.
pi_33978468
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, maar over het algemeen is het de natuur dat een kat op een vogel jaagt. Dus als die natuur dan hard is, dan wel voor het vogeltje en niet voor de kat. Hier kan de kat gewoon niet bij de vogel komen. En de vogel mag los wanneer de kat buiten of boven is.
het punt was dat die kat nooit meer naar de vogel heeft omgekeken en dat de harde aanpak dus kan werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')