@aquadigio. Staat OV voor jou gelijk aan individualisering? Ik begrijp wel waar je op doelt overigens.
Zaterdag 1 april 2006Ik ging een kameraad ophalen in Luik, Belgie. Hij kwam met de sneltrein vanuit Parijs. In mijn dorp stak ik mijn duim uit. Na een minuut of zeven was ik op weg naar Maastricht. Ik reed met mijn achterburen - zo bleek - mee tot aan het Oranjeplein. Daar wandelde ik richting de A2 oprit aan het knooppunt Europaplein (Sint Gerardusweg x A2/N278). Onderweg haalde ik mijn bordjes "LUIK" en LIEGE" uit mijn tas. Liege, dat was wel toepasselijk op 1 April! Voor ik op de liftplek aankwam stopten drie wandelmannen, die in hun weekendmobiel op weg gingen naar de Ardennen, en door Luik zouden gaan. Gezellige rit, mooi weer.
's Middags liftten wij na onze wandeling door de mooie industriele, maar bij tijd en wijle ook moderne stad Luik, terug naar Maastricht, vanaf de voor liften geeigende plek op de snelwegoprit bij de Pont de l'Atlas (aanbevolen door Daan Toner - auteur van Autostopguide to Europe -
www.autostopguide.com). Toen we er net waren kwam er politie op de hoek van de straat staan. Er was een criminele case. Terwijl we daar stonden kwamen er zeker tien politieauto's langs. Dat was allemaal voor die criminele case. Ik vond het wel passen bij de altijd nog als grauw bekend staande stad Luik. Na een half uur stopte er eindelijk een automobilist. Maar, een beetje ver op de oprit, en een politieagent kwam toegesneld toen de chauffeur achteruit ging rijden op de vluchtstrook aan de oprit. Die misten wij dus. Evenwel zei de politie niets tegen ons. Het duurde al bij al een uur voor we op weg waren voor de rit van 25 km. We hadden zon, bewolking en wat regen gezien. Het is best een mooie plek. Typisch. Grote flatgebouwen. Een rivier tussen zware kades. Heel anders dan in Maastricht.
Maar goed, uiteindelijk hadden wij onze lift met Francoise, waarmee we daarna nog een paar uur in een cafe hebben gezeten in de Brusselsestraat in Maastricht. "Nice spontaneous coincidental experience...
" schreef ik gisteravond in een e-mail aan een vriendin.
Nieuw.
Lifters.startpagina.nlEn ik ben de beheerder!
Teken ook - graag voor 10 april.
Behoudt liftersplaats Maastricht![ Bericht 4% gewijzigd door Frank__NL op 02-04-2006 15:05:40 ]