YebCar | dinsdag 10 januari 2006 @ 22:50 |
Wie weet hoe duur het zal zijn om de bodemplaat van een auto te lassen / vervangen? bij de vorige apk had hij net onder de adviespunt bij 1,5-2 geven ze je een adviespunt boven de 2 keuren ze hem af..... en hoe snel kan een bodemplaat verder gaan roesten........komt hij dit jaar al boven de 2? of gebeurt dit pas op een langere termijn? | |
PNG | dinsdag 10 januari 2006 @ 22:58 |
Wat voor auto ? | |
patje74 | dinsdag 10 januari 2006 @ 22:58 |
De prijzen kunnen nogal uiteen lopen, afhankelijk van de construktie. En of het snel verder rot of niet, is volledig afhankelijk van het gebruik, de plaats waar het rot (blijft er veel modder hangen) en de kwaliteit van het metaal. Heb je b.v. een oude Citroën, dan kan je je borst wel nat maken... | |
YebCar | dinsdag 10 januari 2006 @ 23:41 |
tis een alfa 145 96 alfa ook niet een van de beste merken ![]() | |
Metro2005 | woensdag 11 januari 2006 @ 08:51 |
quote:Ik wil het er niet over hebben ![]() | |
zerotolerance | woensdag 11 januari 2006 @ 10:10 |
Is het niet handiger om een ander 145 te kopen? Ze zijn niet echt verschrikkelijk duur en het lassen van je bodem lijkt me ook niet echt goedkoop. | |
Dracar | woensdag 11 januari 2006 @ 10:23 |
* Edit: ff beter doorgelezen ![]() Om het roesten verder tegen te gaan zou ik hem z.s.m. dectyleren maar smijt hem anders voor een ANWB keuring om te kijken hoe de auto nu is. Kost je om en nabij 75 euri's maar dan weet je wel hoever je bent! Als hij er nog onder zit met 0,5 of 1 zou ik hem gewoon dectyleren en fingers crossed houden of voorzichtig de occasion krant er al bij pakken Het lassen is namelijk prijzig mits je een adresje weet ![]() btw beviel de 145 wel? Ik ben wel geneigd om een aan te schaffen puur omdat ik niet een ''golf'' type ben en de 145 een erg stoer wagentje vindt ![]() [ Bericht 59% gewijzigd door Dracar op 11-01-2006 11:27:36 ] | |
patje74 | woensdag 11 januari 2006 @ 13:40 |
Ik zou er zeker niet direct tectyl op spuiten/smeren! Het gevolg is dat het onder de tectyl lekker door roest zonder dat het opvalt. Beter is goed schoon maken, behandelen met een roest-stopper zoals b.v. owatrol en dan tectiel er op. En op zich hoeft lassen niet duur te zijn hoor, ook zonder mannetje. | |
Gisje | woensdag 11 januari 2006 @ 17:14 |
quote:Wat een kutopmerking over alfa's (ookal rij je er zelf een) Een Alfa 145 hoort niet zomaar te roesten, heeft deze auto vroeger schade gehad? | |
YebCar | donderdag 12 januari 2006 @ 00:48 |
quote:haahaaa , maar ja .. :p vind het wel een fijne auto hoor ![]() maar auto heeft geen schade gehad...daarom vond ik het vreemd...auto is wel verlaagd maarja..lassen moet niet boven de 500 euro uitkomen | |
yup | donderdag 12 januari 2006 @ 01:06 |
quote:1996 is dat ding gebouwt. Dat ding is nu al 10 jaar oud. Het kan best, alhoewel ik het ook beetje vreemd vind... 33/155 etc. hebben nooit last gehad van bodem rot of wel ? Hoort een 145 helemaal niet te hebben dan... | |
YebCar | donderdag 12 januari 2006 @ 17:44 |
quote:33 had wel degelijk last van roest ![]() maar goed....ik ben vanmiddag naar een garage geweest (turks) daar de auto op een brug laten zetten ..inspecteren en toen kwam het goede nieuws voor 100 euro ben ik klaar met lassen .... ![]() ![]() ![]() |