Het woord 'rof' is geen bestaand woord, maar toch wordt het in bepaalde kringen al veel gebruikt.
'Rof' wordt uitgesproken als 'tof' enkel dan met een R vooraan.
Heel even iets over de geschiedenis van het woord voor zover deze bij mij bekend is:
In Zuid-Afrika gebruiken ze het woord met de betekenis: cool, gaaf, puik, mieters enz. Er zijn ook mensen die insinueren dat 'rof' van het Engelse 'rough' komt en dus gebruikt hoort te worden bij stoedere zaken.
'Rof' is geen nieuw woord, in hiphopkringen wordt het al jaren gebruikt en kent een ieder de betekenis. Echter een grote populariteit zoals de woorden: 'dope' en 'wack' heeft het woord ook in die kringen nooit gekend.
ik vind 'rof' een leuk woord omdat het vlot klinkt en lekker kort is. De positieve lading en sfeer die het woord in zich heeft, geeft een ieder een warm maar toch zelfverzekerd gevoel. Daarom doeik mijn best het woord in te voerenn in de samenleving. En waar kan ik dat het best proberen? juist! op een forum waar alle bevolkingslagen bij elkaar komen, hier dus. Dus de volgende keer als je iets leuk, cool, stoer of wat dan ook vindt, gebruik dan het woord 'rof'! Dat zou ik erg rof vinden.
mogelijke defenitie van de betekenis: positieve uiting/kreet
ik hoop hiermee op meewerking van u, fokkers