Alhoewel ik een enorm voorstander van Firefox ben (en al helemaal nu 1.5 uit is), denk ik niet dat foxy het probleem op gaat lossen. De popups komen namelijk door spyware (ga ik van uit aangezien hij ze om de 10 minuten krijgt, zo slecht is de popup blocker van IE nou ook weer niet), dus als hij hiermee gaat browsen, krijgt hij alsnog Internet Exploder popups door zijn scherm heen. Als je met Firefox surft, heb je wel minder kans om nieuwe spyware te krijgen (geen ActiveX, de enige manier om toch aan spyware te komen is door dubieuze bestandjes te downloaden).
Je zou Firefox kunnen installeren en IE van de PC eraf gooien voor zover mogelijk (Configuratiescherm>software>Windows software toevoegen/verwijderen), maar ik vrees dat dit wat erg rigoreus is voor een verstokte IE gebruiker.
Mijn persoonlijke ervaring is dat AdAware ism Microsoft Antispyware erg goed werkt tegen spyware. Zo niet, kan je of met msconfig klooien, of gewoon een Format C er tegenaan gooien.
[ Bericht 8% gewijzigd door Cristan op 10-01-2006 14:27:47 ]
Als we wisten waar we mee bezig waren, zou het geen onderzoek heten. -Albert Einstein