abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33894285
Ik moet over een paar dagen stageverslag afhebben. Dit stelt niet zo veel voor, tis maar iets van 8 pagina's. Maar ik heb totaal geen insipiratie om dit te schrijven en geen discipline. Dan heb ik net 6 regels opgeschreven, wat al veel moeite kost, raak ik weer afgeleid en weet ik niks meer te schrijven.

Vervelende opdrachten ook. Bah!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:22:26 #2
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_33894317
Een stageverslag van 8 pagina's .
Hoe lang heb je stage gelopen een uur?
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:22:32 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_33894318
Ik ben er ook mee bezig, ik wil hem vandaag af hebben moet n og maar 5 punten dus .

Het is niet moeilijk als je weet welke bullshit je er neer moet zetten .
Gewoon je stage bedrijf betrekken tot de vraag, dus zoiets als. Mijn functie in bedrijf X was dit en dit en dit. Hierbij komen (en dan hier betrek je de vraag die je moet beantwoorden).

Edit:

8 Pagina's ik zit nu op 45 .
pi_33894341
zet er ook bij wie je stage begleider was en wat voor functie je moest doen beschrijf een paar dagen en niet dat je koffie moets halen en dat soort fratsen:P
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:24:59 #5
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_33894358
Klote, ik moet ook nog een stage verslag schrijven.......
en ik heb nog 3 dagen
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_33894368
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:22 schreef Vipers het volgende:
Een stageverslag van 8 pagina's .
Hoe lang heb je stage gelopen een uur?
5 mnd 40 uur p/w

Tja.... Opleidingskunde. Ze houden daar niet van grote verslagen. Ze willen eigenlijk alleen weten wat hoe ik aan mijn leerdoelen heb gewerkt, of ik ze gehaald heb, welke beroepstaken ik heb gedaan, welke vaardigheden ik daarvoor nodig heb en in welke mate ze ik bezit.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:28:41 #7
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_33894406
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:25 schreef Geesoes het volgende:

[..]

5 mnd 40 uur p/w

Tja.... Opleidingskunde. Ze houden daar niet van grote verslagen. Ze willen eigenlijk alleen weten wat hoe ik aan mijn leerdoelen heb gewerkt, of ik ze gehaald heb, welke beroepstaken ik heb gedaan, welke vaardigheden ik daarvoor nodig heb en in welke mate ze ik bezit.
Damm dan had ik toch die opleiding moeten doen. Mijn stageverslag ging over de 100 pagina's heen en binnenkort moet ik mijn afstudeerverslag schrijven
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_33894432
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:28 schreef Vipers het volgende:

[..]

Damm dan had ik toch die opleiding moeten doen. Mijn stageverslag ging over de 100 pagina's heen en binnenkort moet ik mijn afstudeerverslag schrijven
Wat studeer jij dan?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:31:03 #9
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_33894438
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:30 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Wat studeer jij dan?
Informatica & informatiekunde
pi_33894489
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:31 schreef Vipers het volgende:

[..]

Informatica & informatiekunde
Ik deed een jaar informatica in arnhem. Dat was ook veel meer werk dan mijn huidige studie. Mijn studie is soms een bedroevend laag niveau. Maar met verslagen is het wel prettig dat je alleen zinnige dingen er in hoeft te zetten en geen stierenschijt.
pi_33894512
In 8 pagina's kan ik net beschrijven hoe ik een bak koffie heb gehaald!
pi_33894684
Kutstage... Kutstageverslagen
pi_33894819
Ik ben nu ook bezig met een scriptie, maar wat een klote werk
Trots van het Noorden!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:09:32 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33895093
Schrijven zonder inspiratie lukt niet. Daarvoor moet je wel heel goed je best doen. Kan je niet beter gewoon even een uurtje wat anders gaan doen, en dan weer eens een poging wagen?
(Un)masking for the greater good.
pi_33895442
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:09 schreef Natalie het volgende:
Schrijven zonder inspiratie lukt niet. Daarvoor moet je wel heel goed je best doen. Kan je niet beter gewoon even een uurtje wat anders gaan doen, en dan weer eens een poging wagen?
Ja ben al met wat andere dingen bezig. Heb ook verkeerde stage uitgezocht. Ik heb een stage plek die totaal niet bij mij past. Voor volgend jaar maar wat meer moeite doen met het zoeken van een stageplek.
pi_33895466
zonde van het papier dat soort dingen worden toch nooit volledig doorgelezen net zoals werkstukken vroeger op school .. je kan er net zo goed wat blaadjes uit de margriet tussen leggen
pi_33895726
8 pagina's?!!?!?!?!?!!?!!?

Sjonge, ik kwam uit op 74 pagina's. En dat nadat mijn stagebegeleider had gezegd dat het wat korter moest, dat de richtlijn eigenlijk maximaal 50 pagina's was. Maar ik had een leuk project waarbij ik zo veel had gedaan dat ik het gewoon niet korter op kon schrijven. En echt hoor, er zaten bijna geen plaatjes bij... Magoed, ik deed HTS computertechniek, dat zal wel wat anders zijn dan jouw opleiding.

Een verslag is toch makkelijk? Je schrijft gewoon op wat je gedaan hebt, meer is het niet. JIJ hebt al die dingen gedaan, dus tenzij je een slecht geheugen hebt of je hele stage hebt lopen blowen en zuipen moet het niet al te moeilijk zijn om je te herinneren wat je nou precies allemaal gedaan hebt.

Een stageverslag moet geen probleem zijn, voor zoiets bestaat gewoon een vast format waar je je aan kunt houden.

Maak een lijstje van dingen die je er in moet en wil hebben. Probeer daar dan eens een soort inhoudsopgave mee te maken met een volgorde die je wel logisch lijkt. En dan alle punten uit je inhoudsopgave 'invullen'.

Halverwege kom je er wel achter dat je nog dingen mist, en die voeg je dan ook toe. En voor je het weet zit je aan 'tig pagina's tekst. Dan het uiterlijk nog een beetje opleuken en misschien toch nog wat dingen eruit gooien die er achteraf niet in lijken te passen. En klaar is Kees. Een voldoende haal je er dan in ieder geval wel mee.
pi_33895815
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:38 schreef RetepV het volgende:
8 pagina's?!!?!?!?!?!!?!!?

Sjonge, ik kwam uit op 74 pagina's. En dat nadat mijn stagebegeleider had gezegd dat het wat korter moest, dat de richtlijn eigenlijk maximaal 50 pagina's was. Maar ik had een leuk project waarbij ik zo veel had gedaan dat ik het gewoon niet korter op kon schrijven. En echt hoor, er zaten bijna geen plaatjes bij... Magoed, ik deed HTS computertechniek, dat zal wel wat anders zijn dan jouw opleiding.

Een verslag is toch makkelijk? Je schrijft gewoon op wat je gedaan hebt, meer is het niet. JIJ hebt al die dingen gedaan, dus tenzij je een slecht geheugen hebt of je hele stage hebt lopen blowen en zuipen moet het niet al te moeilijk zijn om je te herinneren wat je nou precies allemaal gedaan hebt.

Een stageverslag moet geen probleem zijn, voor zoiets bestaat gewoon een vast format waar je je aan kunt houden.

Maak een lijstje van dingen die je er in moet en wil hebben. Probeer daar dan eens een soort inhoudsopgave mee te maken met een volgorde die je wel logisch lijkt. En dan alle punten uit je inhoudsopgave 'invullen'.

Halverwege kom je er wel achter dat je nog dingen mist, en die voeg je dan ook toe. En voor je het weet zit je aan 'tig pagina's tekst. Dan het uiterlijk nog een beetje opleuken en misschien toch nog wat dingen eruit gooien die er achteraf niet in lijken te passen. En klaar is Kees. Een voldoende haal je er dan in ieder geval wel mee.
dankje

Ja bij mijn stageverslag gaat het niet om de inhoud van de werkzaamheden, dus dat scheelt een hoop. Leukheid van stage is natuurlijkook belangrijk voor het schrijven.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:41:15 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33895823
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:25 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Ja ben al met wat andere dingen bezig. Heb ook verkeerde stage uitgezocht. Ik heb een stage plek die totaal niet bij mij past. Voor volgend jaar maar wat meer moeite doen met het zoeken van een stageplek.
Als 't geen leuke stage is geweest waar je je ook niet prettig voelde, dan is een verslag schrijven idd vaak nog moeilijker... Heb ook eens zo'n soort stage gedaan en kreeg niets uit mijn vingers. Er viel gewoon zo weinig over te pennen omdat het me ook totaal niet boeide.
(Un)masking for the greater good.
pi_33897557
verslagen met meer dan 20 pagina's zonder plaatjes zijn gewoon kut en saai, snappen sommige mensen dat niet?
Mijn stageverslag was 30 pagina's ex bijlages en met lekker veel plaatjes, maar dat is het voordeel als je industrieel ontwerpen volgt
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:48:37 #21
131603 Afwazig
Serious business
pi_33897656
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:45 schreef Mute_Me het volgende:
verslagen met meer dan 20 pagina's zonder plaatjes zijn gewoon kut en saai, snappen sommige mensen dat niet?
Mijn stageverslag was 30 pagina's ex bijlages en met lekker veel plaatjes, maar dat is het voordeel als je industrieel ontwerpen volgt
Veel plaatjes in je verslag doe je in de 1e klas zodat het niet opvalt dat je hem van scholieren.com heb geript, niet op de HBO.
pi_33897819
ik moet ook eens verder met mijn verslag.. Ik wil eigenlijk voor het eind van de maand mijn inleiding en methoden afhebben, maar ik voorzie wat problemen Zo moet mijn onderzoeksvoorstel ook nog bijgeschaafd worden en moet ik mezelf even matlab gaan aanleren om fijn te gaan programmeren..

Maar afstuderen zal ik
En als ik even een 'dip' heb, ga ik even iets heel anders doen. Even een spelletje of als ik thuis ben opruimen. (dat laatste werkt het beste, je hebt een schoon huis en schoonmaken is zo niet leuk dat je graag weer gaat schrijven)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_33912870
Wat erg voor je geesoes ik weet dat je het kunt.
Je kunt het echt!
Alleen paupers kunnen het niet.
pi_33915230
Haha, de mijne wordt iets van 30 pagina's met ongeveer 50 aan bijlages ofzo, nie zeiken over 8

Mijn 1e 8:

Voorblad
Titelpagina
Voorwoord
Inhoudsopgave
Samenvatting
Samenvatting in nederlands
Inleiding
Hoofdstuk 1
Have fun...
pi_33921390
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:48 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Veel plaatjes in je verslag doe je in de 1e klas zodat het niet opvalt dat je hem van scholieren.com heb geript, niet op de HBO.
hoe ga jij een render van iets uitleggen als je m ook gewoon kan laten zien? plaatjes en foto's zeggen meer dan woorden in mijn geval.
Dus volgende keer kan je beter je "slimme" opmerking voor je houden en bedenken wat voor opleiding degene doet.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')