abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34450085
ik vind ook dat TS maar een baantje moet zoeken..
Ik heb al vanaf mijn 11e een bijbaantje en daar verdiende ik best wel wat geld mee (wel zwart ja)
maar ik heb hierdoor zelf kunnen sparen en zelf dingen kunnen kopen die ik wou hebben (moet je wel kunnen sparen)
en mijn ouders kunnen het wel betalen, maar vonden het ook belangrijk dat ik met geld om leerde te gaan! en dat is gelukt
ik ben lief
pi_34450777
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:07 schreef DoubleDildo het volgende:
ik vind ook dat TS maar een baantje moet zoeken..
Ik heb al vanaf mijn 11e een bijbaantje en daar verdiende ik best wel wat geld mee (wel zwart ja)
maar ik heb hierdoor zelf kunnen sparen en zelf dingen kunnen kopen die ik wou hebben (moet je wel kunnen sparen)
en mijn ouders kunnen het wel betalen, maar vonden het ook belangrijk dat ik met geld om leerde te gaan! en dat is gelukt
Ze liep stage en kon het qua tijd niet redden.
En je ouders kunnen verbeteren op hun uitgave patroon is ook met geld om kunnen gaan.
Het is alleen ten bate van jezelf
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:12:01 #78
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_34454218
Ik kan allebei, TS en mama, begrijpen.
Ik had ook een moeder die ontzettend over geld kon zeuren, er was geen drie euro om mijn broertje naar het zwembad te laten gaan, maar ze kochten wel een huis, van dat soort grapjes. en maar zeuren hoe moeilijk ze het hadden, en hoe blij ik mocht zijn dat ik helemaal geen kostgeld hoefde te betalen. Ik denk dat de TS het vervelend vind dat moeder wel geld heeft voor dingen voor zichzelf, en het andere kind (en kleinkind), maar niet voor haar. En dat voor de moeder andere regels gelden dan voor de TS (wel de verwarming hoog en de tv aan) Dat zou ik ook vervelend vinden.
Maar aan de andere kant: het is je moeder's geld en haar huis, dus je hebt je aan te passen. verwarming hoeft niet héél hoog te staan en de computer kan uit als je er niet bij bent.
Je kan inderdaad best werken, ik werk ook vanaf mijn 12e, en ja, óók op zaterdag. (de eerste zaterdag dat ik niet meer hoef te werken ga ik elke supermarkt langs om de parttimertjes een hart onder de riem te steken).
Allebei inbinden, je moeder duidelijk maken wat je dwarszit. Wil ze het niet horen, schrijf het dan op. Als het echt te gek wordt, kan je inderdaad op kamers, maar volgens mij valt het wel mee want dan had je dat al lang gedaan.
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
pi_34454470
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:12 schreef Alchemila het volgende:
het is je moeder's geld en haar huis, dus je hebt je aan te passen. verwarming hoeft niet héél hoog te staan en de computer kan uit als je er niet bij bent
dus de moeder heeft haar gedwongen geboren te worden waarna ze zichzelf moet onderhouden op vroege leeftijd ? triest
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:12:16 #80
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_34463197
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef thedude0 het volgende:

[..]

dus de moeder heeft haar gedwongen geboren te worden waarna ze zichzelf moet onderhouden op vroege leeftijd ? triest
Dus omdat je als ouders kiest voor een kind moet je dat kind de rest van z'n leven vertroetelen, alles toelaten en alles voor je kind betalen? Het beste wat jij voor je kind kan doen is het als een stabiel en zelfstandig persoon te laten opgroeien.
Begrijp me goed, ik heb geen kinderwens en ik snap ook niet dat mensen zichzelf belangrijk genoeg vinden om de al overbevolkte wereld met hun nageslacht te vullen, maar de wereld heeft meer aan mensen die voor zichzelf kunnen zorgen dan aan huilies die vinden dat mams niet genoeg betaald. (niet gezegd dat de TS dat is)
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
pi_34469239
@ Zwaffel....als je kan zuigen heb ik ook nog wel een plekje voor je

Ontopic:
Zorg dat je zo snel mogelijk weg ben daar of in iedergeval niet laat overrullen door je moeder. Heb namelijk ook een tante die zo doet bij haar kinderen, kinderen moesten haar geld lenen, zelfs leningen afsluiten anders kwamen er consequenties voor hun.
Gevolg was dat 1 neef 70.000 schuld had en toen uitgeschopt werd toen ie om ze geld vroeg of wanneer hij een beetje kon terugkrijgen (ze had er trouwens een BMW van gekocht)
2e neef ging met 40.000 schuld weg, ook eruit gegaan wegens problemen want ze moeder kon niet meer lenen van hem en 3e is nichtje die met 60.000 schuld is weggegaan, uit huis geschopt ook omdat ze haar geld vroeg.
Tja mijn familie is best sick hahaha dus be aware
  donderdag 26 januari 2006 @ 02:18:33 #82
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_34470026
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:17 schreef shaun81 het volgende:

Gevolg was dat 1 neef 70.000 schuld had en toen uitgeschopt werd toen ie om ze geld vroeg of wanneer hij een beetje kon terugkrijgen (ze had er trouwens een BMW van gekocht)
2e neef ging met 40.000 schuld weg, ook eruit gegaan wegens problemen want ze moeder kon niet meer lenen van hem en 3e is nichtje die met 60.000 schuld is weggegaan, uit huis geschopt ook omdat ze haar geld vroeg.
Waarom zijn ze dan niet weggegaan voordat ze die leningen moesten afsluiten? Van dergelijke bedragen kun je best een tijdje leven.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_34470801
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 02:18 schreef vbmot het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan niet weggegaan voordat ze die leningen moesten afsluiten? Van dergelijke bedragen kun je best een tijdje leven.
Heb jij enig idee wat een beetje fatsoenelijke beamer kost vandaag de dag ? Bedoel, je wilt toch een moei nav systeempje erin, lederen interieur, mooie grote wieltjes eronder, flinke paardenstal onder de kap. Tel het bij elkaar op en dan gaat het hard.

Die paarden moet je flink voederen, de garagehouder wil ook op regelmatige basis wat geld hebben en dan ben je zo door de beschikbare euro's heen hoor.

Het is wel een vcreatieve manier om een inkomen te verwerven overigens, die van 40.000 was zeker wel een teleurstelling
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')