Ik kan allebei, TS en mama, begrijpen.
Ik had ook een moeder die ontzettend over geld kon zeuren, er was geen drie euro om mijn broertje naar het zwembad te laten gaan, maar ze kochten wel een huis, van dat soort grapjes. en maar zeuren hoe moeilijk ze het hadden, en hoe blij ik mocht zijn dat ik helemaal geen kostgeld hoefde te betalen. Ik denk dat de TS het vervelend vind dat moeder wel geld heeft voor dingen voor zichzelf, en het andere kind (en kleinkind), maar niet voor haar. En dat voor de moeder andere regels gelden dan voor de TS (wel de verwarming hoog en de tv aan) Dat zou ik ook vervelend vinden.
Maar aan de andere kant: het is je moeder's geld en haar huis, dus je hebt je aan te passen. verwarming hoeft niet héél hoog te staan en de computer kan uit als je er niet bij bent.
Je kan inderdaad best werken, ik werk ook vanaf mijn 12e, en ja, óók op zaterdag. (de eerste zaterdag dat ik niet meer hoef te werken ga ik elke supermarkt langs om de parttimertjes een hart onder de riem te steken).
Allebei inbinden, je moeder duidelijk maken wat je dwarszit. Wil ze het niet horen, schrijf het dan op. Als het echt te gek wordt, kan je inderdaad op kamers, maar volgens mij valt het wel mee want dan had je dat al lang gedaan.
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)