Dus jullie weten ook al niet meer wat de inverse wasquote:Op maandag 9 januari 2006 17:28 schreef the900 het volgende:
Wat was de inverse ookalweer dan?
Ik heb wel verstand van de Ti83 maar niet wat een inverse is
bij een inverse functie moet je de x en de y omdraaienquote:Op maandag 9 januari 2006 17:28 schreef the900 het volgende:
Wat was de inverse ookalweer dan?
Ik heb wel verstand van de Ti83 maar niet wat een inverse is
Het meeste tekst kun je kwijt m.b.v. Draw - text, dan krijg je een plot (graph) scherm waarin je tekst staat.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:14 schreef Ewaldus het volgende:
wie weet hoe je zeg maar programma'tjes maak alleen uit tekst?
dan past er meer text/spiekbrief in mijn scherm?
Alle vetgedrukte elementen moeten op een nieuwe regel (enter)quote:ClrDraw
// verwijder eventueel al bestaande tekeningen (of getekende text)
AxesOff
//Zet de assen uit (weer aan te zetten m.b.v. Format (2nd zoom) - AxesOn
Text(1,1,"zet hier je text neer voor de eerste regel")
// vergeet niet de "" anders word de tekst niet weergegeven, er past maar een bepaald aantal tekens in een regel, hou hier zelf rekening mee!
Text(7,1,"text 2e regel")
// dat 7 staat voor 7e pixel van boven en 1 voor 1e van links
Text(13,1,"text 3e regel")
// voor iedere nieuwe regel weer 6 pixels naar beneden je kunt doorgaan met regels maken tot je scherm vol is, daarna zul je door moeten gaan naar een nieuw scherm, dit doe je zo.
Pause
// hiermee wacht je op de invoer van een toets zodat het vorige scherm pas vervangen wordt wanner je klaar bent met lezen
ClrDraw
// verwijder de tekst die je eerst had laten verschijnen
Text(1,1"hier komt de eerste regel")
// je begint gewoon weer opnieuw met je regels tot je weer een vol scherm hebt. zo kun je steeds verder gaan. Het afsluiten van het programma gaan doe je zo:
Pause
// wacht weer tot je klaar bent met lezen (wacht op toetsinvoer)
Clrdraw
// verwijder je text, anders zie je het door je geplotte grafieken
heen
AxesOn
// zet de assen in je plot scherm weer aan (hoef je dit niet handmatig weer te doen.
Stop
// hiermee stop je het programma en ben je weer in het basisscherm van je gr.
dank jequote:Op maandag 9 januari 2006 19:06 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Het meeste tekst kun je kwijt m.b.v. Draw - text, dan krijg je een plot (graph) scherm waarin je tekst staat.
Je krijgt dan bijv. even globaal het volgende programma (met commentaar achter de // op de volgende regel):
[..]
Alle vetgedrukte elementen moeten op een nieuwe regel (enter)
Dat hoeft niet hoor, je kunt ze zelf op je gr intypen, kost wel heel wat tijd maar 't werkt prima. Gewoon bij PRGM voor NEW kiezenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:16 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
dank je
maar ga toch proberen een linkkabel met pc te maken .. typt iets sneller (A)
http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000075.gif
het is dus een programmaMoet dus echt even aan een linkkabel zien te komen
![]()
iemand tips?
d'accord.. en de comments (de zinnen achter de slashes incl. die slashes) ook niet intyptquote:Op maandag 9 januari 2006 19:33 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor, je kunt ze zelf op je gr intypen, kost wel heel wat tijd maar 't werkt prima. Gewoon bij PRGM voor NEW kiezen
(Nog even voor de duidelijkheid: let er wel op dat je de vetgedrukte woorden niet zelf intypt, maar opzoekt in de juiste menu's anders werkt het niet ).
Gelukkigquote:Op maandag 9 januari 2006 19:38 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
d'accord.. en de comments (de zinnen achter de slashes incl. die slashes) ook niet intypt![]()
Nee joh gek!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:16 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
dank je
maar ga toch proberen een linkkabel met pc te maken .. typt iets sneller (A)
http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000075.gif
het is dus een programmaMoet dus echt even aan een linkkabel zien te komen
![]()
iemand tips?
Dat zie er idd nog veel beter uitquote:Op maandag 9 januari 2006 19:47 schreef 2Mini het volgende:
[..]
Nee joh gek!
Dat doe je met Notefolio (Noteflio)
Daar kan je hele boeken in opslaan!
Al mijn programmaatjes geven meteen een berekening erbij.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Dat zie er idd nog veel beter uit![]()
Maarja, ik heb geen plus, maar al jaren een gewone Ti-83.
Overigens kun je met 't programmeren natuurlijk veel meer doen als alleen maar notities maken. Zo kun bijv. bijna al je natuurkunde lekker automatiseren. Dan is 't op je toetsen een kwestie van de goede waardens invoeren en je krijgt de goede antwoorden. Alleen ter controle natuurlijk, want je moet natuurlijk alsnog de juiste berekeningsmethode opschrijven, maar die beheers je wel als je eenmaal 't programmaatje hebt gemaakt.
dan moet je of tikken (zou ik niet doen..)quote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef Guidoow het volgende:
kan trouwens geen kant en klare programmas op mn GR zetten want ik heb niet zon speciale kabel
Waarschijnlijk bedoel je als conclusie dat x=y/2. Merk op dat de op een functie een inverteerbaar is op een interval wanneer de afgeleide op dat interval overal positief óf overal negatief is (en hooguit in één punt 0). De inverse van f(x) = x² op [-10,10] is bijvoorbeeld niet inverbaarbaar (de afgeleide, 2x, is <0 voor x<0 en >0 voor x>0).quote:Y=2x
2Y=x
en dan is het dus volgensmij de bedoeling om de formule zo uit te werken dat je krijgt:
Y=x/2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |