Waarom zou ik? Ik kan er toch niks aan veranderen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Als het virus muteerd,naar een menselijke variant piep je wel anders denk ik.
dan wel.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Als een bang vogeltje, waarschijnlijk...quote:Op maandag 9 januari 2006 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Als, als... Als er een komeet op de aarde afkomt ontstaat ook paniek. Maakt toch ook niemand zich druk om nu?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
zolang ze van de mcdonalds kippen afblijven vind ik het bestquote:Op maandag 9 januari 2006 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
Ik eet nog gewoon lekker mn kipfiletje
Neem aan dat jij jezelf en je familie dan opoffert om als eerste te gaan onder het mom van overbevolkingquote:Op maandag 9 januari 2006 14:24 schreef greatgonzo het volgende:
ach, ff een griepje en Verdonk kan ook opstappen, dan zijn er ook geen problemen meer met overbevolking hier
nope, ik zal als eerste een vaccinatie krijgen, omdat ik in het ziekenhuis werkquote:Op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef devv05 het volgende:
[..]
Neem aan dat jij jezelf en je familie dan opoffert om als eerste te gaan onder het mom van overbevolking
Dan heb je ook weinig recht van sprekenquote:Op maandag 9 januari 2006 14:26 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
nope, ik zal als eerste een vaccinatie krijgen, omdat ik in het ziekenhuis werk
Je weet toch dat vooral die kippen in de McChickens verwerkt zitten?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
zolang ze van de mcdonalds kippen afblijven vind ik het best![]()
Nee hoor is al eerder gebeurt in de geschiedenis,en dat kwam ook door een vogelgriep variantquote:Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Als, als... Als er een komeet op de aarde afkomt ontstaat ook paniek. Maakt toch ook niemand zich druk om nu?
Ik vind het ook maar overdreven, net als met die SARS hype. Wat natuurlijk niet betekent dat we het niet nauwlettend in de gaten moeten houden. Maar die pandemie verhalen vind ik maar voorbarig.
neeehquote:Op maandag 9 januari 2006 14:27 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Je weet toch dat vooral die kippen in de McChickens verwerkt zitten?
Er is ook al eens eerder in de geschiedenis een wereld oorlog geweest of een komeet op aarde gestort. Mja, als je je druk wilt maken is er altijd wel iets.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:29 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nee hoor is al eerder gebeurt in de geschiedenis,en dat kwam ook door een vogelgriep variant
Ik maak geen domme indruk, jij eerder een egoistische... die ziektes maken niks uit omdat er alleen in Afrika mensen aan sterven en het toch niet hier kan komen?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:29 schreef Tobbes het volgende:
TS, verdiep je eens in de materie voor dat je in je eigen OP een nogal domme indruk maakt.
Dan had je bijv. geweten dat de epidiemien in Afrika in veel gevallen niet of moeilijk (via de lucht) overgedragen kunnen worden (maar bijv. via vervuild water).
Nee, jouw vergelijking slaat nergens opquote:Op maandag 9 januari 2006 14:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik maak geen domme indruk, jij eerder een egoistische... die ziektes maken niks uit omdat er alleen in Afrika mensen aan sterven en het toch niet hier kan komen?![]()
serieus, reken maar niet dat er biologisch scharrelvlees inzet, allemaal heerlijk legbatterijvleesquote:
Jawel. Hoeveel aandacht wordt er besteed aan 3 doden in Turkije in vergelijking met dagelijks honderden doden in Afrika? Geloof je echt dat er voor die epidimiën geen oplossingen bestaan? Er is gewoon geen prioriteit voor.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee, jouw vergelijking slaat nergens op
whaha gefoptquote:Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
serieus, reken maar niet dat er biologisch scharrelvlees inzet, allemaal heerlijk legbatterijvlees![]()
Die drie doden in Turkije kunnen een serieuze voorbode zijn voor een halvering van de wereldpopulatie. Die honderden doden in Afrika zijn er ten eerste wel vele duizenden en daarnaast kunnen wij daar inderdaad helemaal niks aan doen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Jawel. Hoeveel aandacht wordt er besteed aan 3 doden in Turkije in vergelijking met dagelijks honderden doden in Afrika? Geloof je echt dat er voor die epidimiën geen oplossingen bestaan? Er is gewoon geen prioriteit voor.
Een paar post hierboven beweer je nog dat de oorzaak vervuild water is. Daar kun je niks aan doen? Nee, daar WILLEN we niks aan doen. Of daar willen we misschien wel iets aan doen, als het maar geen geld of moeite kost. En daarnaast kunnen we aan de vogelgriep OOK niks doen, behalve een paar wetenschappers die vaccins ontwikkelen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Die drie doden in Turkije kunnen een serieuze voorbode zijn voor een halvering van de wereldpopulatie. Die honderden doden in Afrika zijn er ten eerste wel vele duizenden en daarnaast kunnen wij daar inderdaad helemaal niks aan doen.
We kunnen er niks aan doe nee. Niet als de 'politiek' in betreffende landen er niet voor open staat en de situatie het niet toelaat. Dat heeft niets met wil en geld te maken. Maar met onmacht.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:40 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Een paar post hierboven beweer je nog dat de oorzaak vervuild water is. Daar kun je niks aan doen? Nee, daar WILLEN we niks aan doen. Of daar willen we misschien wel iets aan doen, als het maar geen geld of moeite kost. En daarnaast kunnen we aan de vogelgriep OOK niks doen, behalve een paar wetenschappers die vaccins ontwikkelen.
mwa, halvering... de vorige maakten enkele miljoenen slachtoffers. Zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel er veel meer bevolking op de aarde is, is de medische wetenschap ook vooruit gegaan. Dat weegt mijns inziens enigzins tegen elkaar opquote:Op maandag 9 januari 2006 14:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Die drie doden in Turkije kunnen een serieuze voorbode zijn voor een halvering van de wereldpopulatie. Die honderden doden in Afrika zijn er ten eerste wel vele duizenden en daarnaast kunnen wij daar inderdaad helemaal niks aan doen.
We zullen zien. Het kan wel een onverwachte, snelle oplossing voor de vergrijzing zijnquote:Op maandag 9 januari 2006 15:00 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
mwa, halvering... de vorige maakten enkele miljoenen slachtoffers. Zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel er veel meer bevolking op de aarde is, is de medische wetenschap ook vooruit gegaan. Dat weegt mijns inziens enigzins tegen elkaar op
Halvering is vergezocht inderdaad. Het is en blijft maar een griep en die zullen enkel de zwaksten meenemen. Het probleem is dat een pandemie in het ergste geval uiteindelijk iedereen zal treffen. Dus als een griep slechts 0.1 procent van de besmette personen dood, zijn dat toch weer 6 miljoen doden wereldwijd. Dat is niet niks natuurlijk.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:00 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
mwa, halvering... de vorige maakten enkele miljoenen slachtoffers. Zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel er veel meer bevolking op de aarde is, is de medische wetenschap ook vooruit gegaan. Dat weegt mijns inziens enigzins tegen elkaar op
nee, een tweede hongkong-griep (A/H3N2 in 1968 ) of een tweede aziatische griep ( A/H2N2 in 1957)..quote:
De spaanse griep (20 tot 40 miljoen doden) trof juist vooral sterke, jonge mannen.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:25 schreef rockstah het volgende:
[..]
Halvering is vergezocht inderdaad. Het is en blijft maar een griep en die zullen enkel de zwaksten meenemen. Het probleem is dat een pandemie in het ergste geval uiteindelijk iedereen zal treffen. Dus als een griep slechts 0.1 procent van de besmette personen dood, zijn dat toch weer 6 miljoen doden wereldwijd. Dat is niet niks natuurlijk.
Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing/bron, maar ik denk dat het niet gek is te denken dat bevolkingsdichtheid ook een belangrijke factor is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, een tweede hongkong-griep (A/H3N2 in 1968 ) of een tweede aziatische griep ( A/H2N2 in 1957)..
een Pandemische uitbraak van een griepvirus zal iedere 10 jaar voorkomen ... in dit geval zijn 'vogel-virussen' meestal wel wat gevaarlijker (de spaanse griep van 1918 komt waarschijnlijk van een vogelvariant) ... maar het aantal doden zal niet zo groot zijn als in 1918, omdat toen andere omstandigheden sterk meespeelden, de voedselnood en slechte hygienische omstandigheden nav. de eerste wereldoorlog.
onzin en bangmakerij, inspelen op een ongedefinieerde 'angst' voor een grote epidemie....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:04 schreef rockstah het volgende:
Een 2de pest is zeker niet vergezocht. Het virus bestaat immers nog steeds en het houd zich enkel schuil. Het zou zomaar kunnen gebueren en we zijn er niet klaar voor.
Hetzelfde geld ook voor SARS bijvoorbeeld.
Dat neemt nog niet weg dat mensen die zich er echt mee bezighouden van het ergste uit mogen gaan, om het ergste te voorkomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:34 schreef RM-rf het volgende:
*zucht* ik ontken niks .. ik beweer enkel dat jij van iets dat heel normaal is, opeens een 'onheilsverhaal' maakt , welke het niet is.....
ziektes verspreiden zich door besmetting, als de ziekteverwekker door de lucht verspreid kan worden (bij H5N1 overigens niet, daarvoor is zeer direkt contact met besmette vogels nodig) gebeurt dat ook ...
als A/H5N1 ontstaat, een variant die van mens op mens overdraagbaar is, zal deze hoogstwaarschijnlijk inderdaad sneller verspreiden
Maar nee, geen enkele 'expert' kan nu op voorhand al beweren exact te weten 'hoe' en 'hoe snel' die variant zich zal verspreiden, dus doe dat dan ook niet, of enkel doen alsof hooguit het 'allerslechtse scenario' mogelijk is, er zijn veel mogelijk scenario's, qua verloop van zo'n besmetting van A/H5N1
'voorkomen' doe je er toch niks mee, als de WHO in zijn zwartste sceanrio uitkomt op ruim 120 miljoen doden (waarvan slechts iets van 10 miljoen in de hele westerse wereld, alhoewel ze voor het westen wel voornamelijk een grote financiele klap voorspellen, en overbelasting van de ziekenhuizen) is dat hun volledig recht ...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat neemt nog niet weg dat mensen die zich er echt mee bezighouden van het ergste uit mogen gaan, om het ergste te voorkomen.
Maar er zijn nu ook misschien nog wel zwaardere extra omstandigheden die toen ontbraken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'voorkomen' doe je er toch niks mee, als de WHO in zijn zwartste sceanrio uitkomt op ruim 120 miljoen doden (waarvan slechts iets van 10 miljoen in de hele westerse wereld, alhoewel ze voor het westen wel voornamelijk een grote financiele klap voorspellen, en overbelasting van de ziekenhuizen) is dat hun volledig recht ...
Het is echter onzin om je te fixeren op dat zwarste scenario en gelijk ook voorgaande ramp-epidemieen als de pest-epidemieen of de spaanse griep in 1918 ermee te verglijken daar spelden absoluut zwaardere extra omstandigheden een grote rol mee, die nu ontbreken.
Griepremmers zullen in zo'n geval niet of nauwelijks werken, het is immers een gemuteerd 'onbekend' virus.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:44 schreef rockstah het volgende:
Het hoeft niet persé de huidige vogelgriep variant te zijn. Maar ze zullen blijven komen. En all it takes om van een "vogel" griep een "mensen" griep te maken is een varken die beide varianten heeft en daardoor een "hybrid" creëert. En feit is dat zelfs de rijkste landen weigeren de juiste voorbereidingen te treffen.
(Het inslaan van griepremmers bijvoorbeeld)
Dat vind ik toch wel schrikbarend.
hoeft niet percé een varken te zijn, maar is wel waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:44 schreef rockstah het volgende:
Het hoeft niet persé de huidige vogelgriep variant te zijn. Maar ze zullen blijven komen. En all it takes om van een "vogel" griep een "mensen" griep te maken is een varken die beide varianten heeft en daardoor een "hybrid" creëert. En feit is dat zelfs de rijkste landen weigeren de juiste voorbereidingen te treffen.
(Het inslaan van griepremmers bijvoorbeeld)
Dat vind ik toch wel schrikbarend.
tammiflu zal wel werken, maar in slechts 30% van de gevallen heeft het een licht vertragende werking op de ziekte, het werkt op de neuramiden, bepaalde stoffen welke het griepvirus gebruikt voor de voortplanting binnen een lichaam...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:21 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Griepremmers zullen in zo'n geval niet of nauwelijks werken, het is immers een gemuteerd 'onbekend' virus.
mwah, google maar eens op Spaanse griep. Dat is echt niet te vergelijken met hetgeen jij noemt.... en dat begon ook als een klein muterend virusje, en de gevolgen waren catastrofaal.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:30 schreef devv05 het volgende:
[..]
Er is ook al eens eerder in de geschiedenis een wereld oorlog geweest of een komeet op aarde gestort. Mja, als je je druk wilt maken is er altijd wel iets.
klopt wat je zegt, maar als ik het goed begrepen heb, zijn de virologen niet zo zeer ongerust over het huidige virus, alswel dat er een spontane mutatie van het virus plaats vindt. Nu is die kans ook weer inet enorm, maar ik zag vorige week wat er geberut als het virus wel muteert, en die animatie werd je niet echt vrolijk van. Maar inderdaad, de kans dat dit een pandemonium wordt is niet enorm grootquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:45 schreef RM-rf het volgende:
mazaru, H5N1 is al weken terug vastgesteld in Turkije en Roemenie bij vogels, het is onderhand allang vastgesteld in Kroatie, wat nog dichterbij is ....
nu dus ook bij mensen alswel de eerste sterfgevallen onder mensen in oost-Turkije.
enkel, de vogeltrek is afgelopen en dat betekent dat er geen grote vogelbeweging meer is vanuit de besmette regionen naar west-europa ... het gevaar bestaat wel, maar dan via dier-exporten of meegenomen vlees
H5N1 is altijd al besmettelijk voor de mens geweest, maar het grootste voordeel is een besmetting voorlopig niet van mens op mens overdraagbaar is, enkel van vogels op mensen en niet verder...
Pas zodra er een menselijke variant ontstaat een A/H5N1 ontstaat een pandemie-risico...
de kans is momenteel echter ook groot dat het virus tijdens het voorjaar zal inslapen, in de zomer niet tot nauwelijks actief zal zijn, zoals alle "griep-virussen', maar eind van het jaar (september,oktober) weer zal 'opleven', en dan zeker in west-europa ook zal aankomen.
er zijn géén mens-op-mens besmettingen bekend.
Wat je doet is ongegrond paniek zaaien en je post valt op door zijn hoge bullshit-niveau, wil je dat achterwege laten? zoek eerst wat relevante en kloppende informatie op.
RM-rf als we dan toch met weetjes gaan smijten, het H5N1-virus is ook in centraal Azie vastgesteld.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:45 schreef RM-rf het volgende:
mazaru, H5N1 is al weken terug vastgesteld in Turkije en Roemenie bij vogels, het is onderhand allang vastgesteld in Kroatie, wat nog dichterbij is ....
nu dus ook bij mensen alswel de eerste sterfgevallen onder mensen in oost-Turkije.
enkel, de vogeltrek is afgelopen en dat betekent dat er geen grote vogelbeweging meer is vanuit de besmette regionen naar west-europa ... het gevaar bestaat wel, maar dan via dier-exporten of meegenomen vlees
quote:H5N1 is altijd al besmettelijk voor de mens geweest, maar het grootste voordeel is een besmetting voorlopig niet van mens op mens overdraagbaar is, enkel van vogels op mensen en niet verder...
Pas zodra er een menselijke variant ontstaat een A/H5N1 ontstaat een pandemie-risico...
quote:er zijn géén mens-op-mens besmettingen bekend.
Kruip eens even lekker van je sokkeltje af, ik bepaal zelf wel wat ik hier neerkalk.quote:Wat je doet is ongegrond paniek zaaien en je post valt op door zijn hoge bullshit-niveau, wil je dat achterwege laten? zoek eerst wat relevante en kloppende informatie op.
tja, dat gedaan en de RIVM heeft hun vertellinkje op hun website gecorrigeerd:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:37 schreef mazaru het volgende:
Als jij het beter weet dan de wereldgezondheidsorganisatie, dan moet je hun maar eens even bellen.
zo zie je maar weerquote:Er zijn geen bewezen gevallen van besmetting met het virus van mens naar mens.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, dat gedaan en de RIVM heeft hun vertellinkje op hun website gecorrigeerd:
ze noemen het nu correct H5N1 (dus zonder A/) en er staat nu
[..]
zo zie je maar weer
http://www.rivm.nl/gezond(...)eiten_en_cijfers.jsp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |