abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33858796
Hoe leer je skitricks? Als ik spring doe ik de benen even wijd, of maak een X-cross met me skies en dergelijke. Maar hoe zet je een 180° in bijvoorbeeld? Stilstaand lukt het me wel om 180° om te springen, maar om datzelfde ook even uit te halen op het moment dat ik het luchtruim verkies? Straks maak je een landing bij 270° of iets dergelijks, lijkt me pijnlijk.

Gewoon 'NO-FEAR' en gaan met de banaan?

...of met Snowblades eerst proberen bij een milde sprong, aangezien je daarmee sneller draait en dus minder hoogte nodig hebt?

*show je skills hier maar*
pi_33859016
idd ga voor de banaan optie, gewon gaan.

ik zou zeggen op zn nederlands, breek een been!
pi_33859598
Pointer: probeer ervoor te zorgen dat je wel hoog, maar niet ver springt. Dat maakt het landen aanzienlijk makkelijker als je niet perfect draait. Zeker als je een 180 wil doen en geen 360. Moet je nl ook nog eens letten dat je ski's goed parallel aan de grond blijven, anders duiken ze de sneeuw in.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_33859617
Ik heb zelf eerst een tijdje geskiet en snowboard nu, maar je moet gewoon dingen gaan proberen. Leer het met vallen en opstaan.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:31:52 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33860425
Wil je 180 graden draaien om je lengte- of je breedte-as?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33860577
Je kan je benen dit keer beter wel bij elkaar houden als je springt, als je namelijk omgekeerd met je benen wijd op de grond komt breek je vast iets. Of je ski's dat zou zonde zijn ! en let vooral op dat je niet te ver naar voren/achter leunt anders breek je je ski's ook...!
Fingerspitzgefühl
  maandag 9 januari 2006 @ 12:07:54 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33861335
Ik zorg altijd dat ik de punten van mijn skies diep de poedersneeuw in duw. Het liefst onder een stoeltjeslift. De hele lift kijkt dan vol ontzag toe!
  maandag 9 januari 2006 @ 12:25:57 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33861820
Een goede plaats om de eerste keer te oefenen is voor een dokterspraktijk of bij de ambulancepost.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33863811
wat ik zelf altijd een leuke trick vind, is net voor dat ik de lift in stap met mijn stokken naar achter te zwaaien. Volgens mij is dat ook de eerste trick die de meeste skiers leren
  woensdag 11 januari 2006 @ 13:48:33 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33936827
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:32 schreef Kentaro het volgende:
wat ik zelf altijd een leuke trick vind, is net voor dat ik de lift in stap met mijn stokken naar achter te zwaaien. Volgens mij is dat ook de eerste trick die de meeste skiers leren
Het is in ieder geval de enige die ze allemaal kunnen.
pi_34000689
gelden alle tips ook voor snowboarden ?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:06:23 #12
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34058843
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 01:31 schreef mixed-up het volgende:
gelden alle tips ook voor snowboarden ?
Ollie van de schans af i.p.v je der gewoon van af laten gaan. Heb je meer stabiliteit in de lucht.
Met straight airs beginnen en daarna grabben en daarna pas gaan roteren.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_34059942
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:06 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ollie van de schans af i.p.v je der gewoon van af laten gaan. Heb je meer stabiliteit in de lucht.
Met straight airs beginnen en daarna grabben en daarna pas gaan roteren.
zijn er hier in nederland nog goeie indoor hallen om te oefenen met een medium schansje zeg ma
mzzls micha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')