Acoustisch vergeeft je minder foutjes, dus leer je preciezer. Aan de andere kant, als je naar elektrisch wil gaan, ga vooral direct naar elektrisch anders zit je je alleen maar te ergeren hoe je acoustische gitaar niet klinkt als "vul favoriete electrische band in".quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:54 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
maar goed, als ik dan uiteindelijk toch elektiscch ga, dan kan ik toch beter meteen elektrisch gaan? Zit daar veel verschil tussen dan qua spelen?
Ja, maar eiegnlijk ben ik heel verlegen en een complete amateur op mn slaapkamertje, maarja!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:29 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gast, laat eens wat horen! Je loopt continu te pimpen met je projectjes maar je laat nooit wat horen!
Gaaf hoor!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:14 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dave is bezig met werken...... BEN IK DAN ECHT DE ENIGE HIER???????????
![]()
![]()
Trouwens --H-I-M-- : we zijn bezig met demo voor de band. Uiteraard met Logic. Die wordt vet; ik heb bij het inspelen de 2e gitaarpartij en drums gehoord!! Dat wordt een supergeluid. En daar was ie nog niet echt goed afgemixt en helemaal nog niet gemasterd.....Wanneer ik em op de pc heb staan leg ik em hier wel eens ff neer.... ben dan benieuwd wat jij ervan vind...
Dat klinkt helemaal niet verkeerdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, hier issie dan!
Ik heb em nog niet op andere systemen getest, maar ik heb het idee dat hij wat bassig is. Als jullie dat ervaren, of iets anders, dan zeg het ff want dan maak ik ff een remix!
Het liedje is een nummertje wat Last_action_hero en ik geschreven en op mn slaapkamer opgenomen hebben.
http://media.putfile.com/Vandeberg---The-Clearing
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, hier issie dan!
Ik heb em nog niet op andere systemen getest, maar ik heb het idee dat hij wat bassig is. Als jullie dat ervaren, of iets anders, dan zeg het ff want dan maak ik ff een remix!
Het liedje is een nummertje wat Last_action_hero en ik geschreven en op mn slaapkamer opgenomen hebben.
Dankje! Ja, we wilden in ons eerste opgenomen liedje wel ff een knipoog naar onze helden maken he! (en natuurlijk met behulp van de mxr phase90 kom je redelijk snel in de buurtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat klinkt helemaal niet verkeerd. Het riffje vlak na de solo deed me wel heel erg aan VH's Ain't talkin' bout love denken, maar dat kan aan mij liggen.
Ja, het nummer heeft een wel een vrij plotselinge omslag, maar ik moet nog ff kijken wat ik daar precies mee ga doen, misschien wat rustiger opbouwen...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:33 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Echter, jullie hebben er duidelijk voor gekozen om 'rustige' stukjes af te wisselen met wat meer 'rock'. Ik vond het 'rustige' (sec 0-50 en na 1ste 'refrein) erg mooi, ik vond het ''rock' gedeelte erg goed (lekkere solo).
Maar ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal lekker samenvloeien.
Klinkt netjes, aardig opgenomenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, hier issie dan!
Daar zal ik dan morgen eens naar kijken! Ik heb voor de bas een dynamic eq gebruikt maar had al een beetje het idee dat die niet toereikend zou zijn. Ook moet ik nog uit de linkerkant van het chorus onder de cleane gitaar een beetje 250hz weghalen, nu zingt dat een beetje mee....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:05 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Klinkt netjes, aardig opgenomen
'T is inderdaad wat bassig, maar dat kun je waarschijnlijk oplossen door een kleine EQ cut te geven op de basgitaar rond de 100 - 150 Hz ofzo, die is een beetje dreunerig (de EQ van de drums is weer wel ok).
Verder zijn de drums overcompressed naar mijn smaak, bij de snare hoor je de compressor veel te hard werken.
De stem klinkt goed (mooi subtiel galmpje!). Er zit ook nog genoeg dynamiek in (mag in zijn geheel iets zachter in de mix van mij, maar dat is een kwestie van smaak).
Echt?:Pquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:29 schreef DuranK het volgende:
Is dat jou leraar Cor Mutsers? Wel de mijne. Een erg goeie is dat ja![]()
Morgen eens proberen, bedankt!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:02 schreef Tobbes het volgende:
http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=2098
Bekijk die tab eens
Sommige van die Riffjes zijn echt geniaal.
Zo simpel en toch gewoon super vet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |