Onzin voor je leven!
Een tijd geleden ging ik op koninginnedag, zoals ieder jaar, met een aantal vrienden naar Amsterdam. We zetten de auto in de parkeerplaats en beginnen te lopen richting de dam. De ene met een jointje in z`n hand en de andere een lekker biertje, iedereen (op de bob`s na) was al behoorlijk aangetast. Wij lopen net een minuutje of tien, zien we in eens een Marokkaan voorbij rennen met zo`n oud beveiligings mannetje achter hem aan. Het stomme was dat ik echt goed zag dat ze allebei echt voluit aan het rennen waren, maar schijnbaar waren ze al zo lang aan het rennen dat ze allebei echt kapot waren en ze in feite dus heel langzaam langs voor ons heen rende. (als ik nu nog voor me zie hoe dat eruit zag
![]()
)
Wij er achter aan. Een vriend van mij schopte die Marokkaan op de grond en met meerdere hielden we hem rustig en in bedwang tot die beveiligings opa er bij was om te zien wat er nou aan de hand was. Was best een hele klus want het was een behoorlijk grote en sterke kerel. De beveiliger kwam er bij en vertelde dat de Marokkaan in questie een geurtje in een winkel gestolen had en zei dat het in z`n zak zat. De Marokkaan ontkende natuurlijk maar toen tegen zijn wil in z`n zakken gingen voelen haalde we het bewuste (vrouwen) geurtje uit z`n zak en was er voor hem geen ontkennen meer aan. Hij begon toen waarschijjnlijk te beseffen dat hij misschien wel een probleem had en in heel gebrekkig Nederlands smeekte hij ons of we hem wilden laten gaan, wat we natuurlijk niet deden. De beveiliger, die gezien zijn uiterlijk waarschijnlijk al met pensioen had moeten zijn, belde de politie en vroeg ons om die gozer in bedwang te houden.
Wij wachten en wachten op de politie en dat duurde en dat duurde maar. Inmiddels was er een hele kring van mensen om ons gevormd om het schouwspel te aanschouwen. Een paar jongens van mijn groep hielden die gast tegen de grond terwijl de rest van de groep er ontspannen bij stond en de jointjes rond liet gaan. Een vriend van mij trok weer een blikje biert open maar door de druk die er op stond spoot het schuim er uit en kwam er ook wat op die gast die met z`n buik op de grond lag.
Een groepje Marokkanen die net aan kwam lopen zag dat en ze begonnen zich ermee te emoeien. Ze begonnen mijn vrienden die de jongen tegen de grond hield te bedreigen dat als ze hem niet los zouden laten dat ze hun op zouden eten enzo. Een buitenlandse vriend van mij die erbij was begon aan hun uit te leggen dat hij een vrouwengeurtje had gestolen en dat hij dit gewoon verdiende. Die Marokkanen begonnen toen over racisme en discriminatie te schreeuwen maar toen meer van onze groep op hen afstapte en ze inzagen dat ze nooit een kans tegen ons maakte druipte ze af en liepen ze verontwaardigd weg.
Ongeveer 15 minuten en vele slokken bier later kwam de politie pas aankakken en hebben ze hem meegenomen. Het schouwspel was afgelopen en de mensen in de kring om ons heen hadden het wel gezien en begonnen weg te lopen. De beveiliger, die trouwens ook van buitenlandse komaf was, bedankte ons en liep weer in de richting waar hij vandaan kwam.
Het was een zeer mooi begin van koninginnedag, onze dag kon in ieder geval niet meer stuk...