Toen ik een aantal jaren geleden eindexamen deed waren er net van die sites waar je alle samenvattingen van kon downloaden. Die lees je, alles wat de examinator vraagt wat niet in de samenvattingen stond zeg je dat je dat bent vergeten. Zo heb ik het gedaan en had een 9quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef nlboy het volgende:
Waarom moet je nou echt 9 k*t boeken gaan lezen voor Nederlands? Ze zeggen dat het goed is voor je ontwikkeling etc etc. Ik haat boeken lezen, het is zo saai en dan ben je alsnog verplicht te gaan lezen. En vaak zijn de vertaalde boeken veel beter en spannender dan de Nederlandse saaie romans. (het gaat vaak over hetzelfde) En als je die boeken gaat lezen neemt het veel tijd in beslag, terwijl je ook nog voor andere vakken huiswerk moet maken.
Wat ik ook niet snap dat je dan alle boeken uit je kop moet weten voor het mondeling.
Die leraren naaien je volgens door van die details vragen te stellen uit het boek en dan haal je ze allemaal door elkaar.
En dan moet je ook nog zeggen wat het boek met je deed en wat voor soorten kenmerken (climax, ironie, etc.) kom je tegen en waar verwijst het naar.
En als laatste moet je bijna je hele gedichtenbundel uit je kop weten....
Kortom ik kan niet wachten op mijn mondeling Nederlands.
ik moet er 15, kuthuilie ¬¬quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef nlboy het volgende:
Waarom moet je nou echt 9 k*t boeken gaan lezen voor Nederlands? Ze zeggen dat het goed is voor je ontwikkeling etc etc. Ik haat boeken lezen, het is zo saai en dan ben je alsnog verplicht te gaan lezen. En vaak zijn de vertaalde boeken veel beter en spannender dan de Nederlandse saaie romans. (het gaat vaak over hetzelfde) En als je die boeken gaat lezen neemt het veel tijd in beslag, terwijl je ook nog voor andere vakken huiswerk moet maken.
Wat ik ook niet snap dat je dan alle boeken uit je kop moet weten voor het mondeling.
Die leraren naaien je volgens door van die details vragen te stellen uit het boek en dan haal je ze allemaal door elkaar.
En dan moet je ook nog zeggen wat het boek met je deed en wat voor soorten kenmerken (climax, ironie, etc.) kom je tegen en waar verwijst het naar.
En als laatste moet je bijna je hele gedichtenbundel uit je kop weten....
Een 4 zou wel mooi zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:26 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Drie van de negen boeken gelezen en toch een 7 gehaald.
Gewoon goed doorheen bluffen [afbeelding]
Of falen en gewoon een vier incasseren
Tja vroegah wisten de leraren die sites niet. Tegenwoordig wel...quote:Op zondag 8 januari 2006 17:30 schreef ClubLidnummer1 het volgende:
[..]
Toen ik een aantal jaren geleden eindexamen deed waren er net van die sites waar je alle samenvattingen van kon downloaden. Die lees je, alles wat de examinator vraagt wat niet in de samenvattingen stond zeg je dat je dat bent vergeten. Zo heb ik het gedaan en had een 9![]()
De truk zit hem in het lezen van een stuk of 5 unieke samenvattingen en daaruit 1 maken....quote:Op zondag 8 januari 2006 17:58 schreef nlboy het volgende:
[..]
Tja vroegah wisten de leraren die sites niet. Tegenwoordig wel...![]()
Mmm dat is misschien een goed idee.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:00 schreef matjas het volgende:
[..]
De truk zit hem in het lezen van een stuk of 5 unieke samenvattingen en daaruit 1 maken....
Ja, dat kost gelukkig veel minder tijd en inspanning dat het eigenlijke lezen van het boek......quote:Op zondag 8 januari 2006 18:00 schreef matjas het volgende:
[..]
De truk zit hem in het lezen van een stuk of 5 unieke samenvattingen en daaruit 1 maken....
Inderdaadquote:Op zondag 8 januari 2006 18:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat kost gelukkig veel minder tijd en inspanning dat het eigenlijke lezen van het boek......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het nadeel is dat ze vaak niet precies hetzelfde zijn.
quote:Op zondag 8 januari 2006 19:09 schreef nlboy het volgende:En dat de docenten die film waarschijnlijk ook hebben gezien en weten waar ze naar moeten vragen om erachter te komen dat je alleen de film hebt gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het nadeel is dat ze vaak niet precies hetzelfde zijn.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
Ga toch weg joh, huilebalk! Boeken lezen ìs goed voor je ontwikkeling. Als je dat nog niet weet, heb je te weinig boeken gelezen.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef nlboy het volgende:
Het is dyslexie, lamzak... En als ik van ieder persoon die heeft geclaimed dyslectisch te zijn een cent moest krijgen had ik nu in een kasteel gewoond met een aston martin als winkel-wagentje.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:57 schreef nlboy het volgende:
Misschien komt het ook door mij dislexie, dat ik lezen erg saai vind.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |