Ik heb al een mac, maar daar staan dingen op geen enkele manier contact mogen hebben met het internetquote:Op zondag 8 januari 2006 15:39 schreef Doc__Zenith het volgende:
met 256Mb RAM & WinXP zou ik er al RAM bijzetten.
daarnaast, hangen? ben je niet echt kundig met je PC of is je hardware niet helemaal goed?
als ik jou hoor zou ik gewoon een Mac nemen
http://www.ubuntulinux.org/quote:Op zondag 8 januari 2006 15:42 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
Ik heb al een mac, maar daar staan dingen op geen enkele manier contact mogen hebben met het internetNee ik ben geen seriemoordenaar of iets dergelijks, maar er staan werken van mij. Maar wat is ubuntu precies? Is het simpel? etc?
Wat zijn concrete verschillen qua gebruikswijze?quote:Op zondag 8 januari 2006 15:48 schreef woutabest het volgende:
Ubuntu is op zich best simpel, alleen een hele andere insteek. Blijf het ajb een weekje volhouden en als je het nog niets vind, probeer dan wat anders.
Veel mensen vinden linux namelijk moeilijk omdat ze eigenlijk windows gewend zijn.
Eigenlijk zit alles gewoon op een andere plek. En simpele dingen zoals "naam wijzigen" heet in Ubuntu "Hernoemen". Heb ik mij dus lazerus naar gezocht.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:49 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
Wat zijn concrete verschillen qua gebruikswijze?
Waarvoor heb ik die commando's nodig? voor welke handelingen?
Nee er is nog geen linux versie van PS.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:00 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ok, maar ik kan dus niet zeg maar zodadelijk Ubuntu installeren, en simpel aan de gang gaan? Aangezien ik totaal niets ervan weet gaat mij dat volgens mij echt een paar maanden kosten, kan ik er wel programma's als photoshop op draaien gewoon?
ik weet dat veel mensen het veel te snel opgeven met het gebruiken van linux maar dit is wel heel erg dramatischquote:Op zondag 8 januari 2006 16:16 schreef CarpeNoctem het volgende:
hmmz tis natuurlijk wel irritant dat ik mijn programmas dan niet meer kan gebruiken,, filmpje kijken die je gedownload hebt gaat ook niet echt handig had ik gelezen.. dan denk ik niet dat linux echt handig voor mij s.
De meeste films zullen idd niet standaard out-of-the-box werken, maar dat ligt niet zozeer aan Linux opzich. Dit heeft echt met allerlei wettelijke dingen te maken waarom Linux niet standaard alle films na een standaard installatie kan afspelen. Maar Windows kan dit ook niet, dan moet je ook een codec-pack installeren. Windows heeft als voordeel dat je heel makkelijk dat soort dingen even kan fixen. Als je Ubuntu neemt, die heeft Apt-Get met en met dit proggie kan je in een hele grote database kijken om allerlei gratis software te installeren met een paar muisklikken, zodoende kan je in Ubuntu nog een hele hoop installeren zonder commando's te hoeven intypen, incl. codecs.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:16 schreef CarpeNoctem het volgende:
hmmz tis natuurlijk wel irritant dat ik mijn programmas dan niet meer kan gebruiken,, filmpje kijken die je gedownload hebt gaat ook niet echt handig had ik gelezen.. dan denk ik niet dat linux echt handig voor mij s.
Internet via een router met een netwerkkabel werkt standaard vaak automatisch, dan hoef je meestal niks speciaals voor te doen. En Apt-get moet je gebruiken via de grafische Synaptic, dit een grafische front-end om te voorkomen dat je commando's moet intypen. Apt-get met Synaptic zit standaard in Ubuntu.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:43 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik ga het gewoon proberen,, deze tooltjes, zoals Apt-Get zitten bij de installatie inbegrepen? En ik internet via een router, is dat een hoop gekloot om die te laten werken? Want aangezien ik niet over een printer beschik, lijkt het me toch handig om wat op internet te lezen nadat ik het geinstalleerd heb...![]()
Synaptic is een grafische programma voor APT-GET, dus ipv van APT-GET in te typen start je gewoon Synaptic op en krijg je een mooi grafisch scherm voor je, zodat je geen commando's hoeft in te typen. Onder de "motorkap" zal Synaptic dat alle apt-get commando's voor jou uitvoeren, dit bespaart een hoop tijd en typ werk.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:53 schreef CarpeNoctem het volgende:
grafische synaptic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |