xMijn eerste post
Ik heb een NX9000 van HP/Compaq tekoop. Deze laptop vertoont wat externe narigheden maar is "intern" volledig in orde.
Wat zijn de specs ?
- NX9000 met een 2Ghz Mobile processor.
- 768MB intern (256MB Compaq module, 512MB Kingston module)
- Readon 340M (Mem kun je aanpassen in de BIOS tot 128MB)
- 40GB HD 4200rpm
- CDrom/DVDrom
- Wireless lan 11Mbit
- Infrarood
- Com-poort (is tegenwoordig niet altijd meer standaard)
- inclusief laderZit overigens een XP PRO license bij natuurlijk !Wat is er met het beestje aan de hand ?
- Scherm gaat niet meer aan. Het scherm doet het overigens wel maar wordt tijdens het opstarten en de POST niet aangestuurd. Het is mij nog 2x gelukt deze aan te zetten maar nu is het opgehouden helaas. Contactje zou ook kunnen aangezien het beeld wel eens knipperde, de kabeltjes intern zijn allemaal goed en hebben niet knel gezeten.
Externe VGA werkt prima !!- Accu is defect en kan nog 3 minuten werken. Een originele accu kost ¤ 70,- bij een laptop-winkel in Utrecht die veel op Marktplaats adverteert. Origineel kosten deze namelijk bij HP het dubbele.
- Er is een klein stukje plastic uit de behuizing gebroken na een reparatie bij Compaq, er moest een nieuw moederbord in omdat deze volgens Compaq destijds niet goed was. Een of andere kneus vond dit noodzakelijk eruit te breken
![]()
Verder werkt de laptop prima, de HD is goed, de fan, de CDrom, enz. Opstarten doet hij ook, alleen het beeld gaat dus niet aan
![]()
De laptop is geheel schoon gemaakt van binnen (op nette wijze), dus stofvrij !
Het "computer gedeelte" van de laptop is dus prima in orde.
Doe eens een bod zou ik zeggen vanaf ¤ 175,-
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door LifeStyler op 09-01-2006 01:03:58 ]