abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168821
quote:
op 05-05-2000 om 01:09 PM schreef Slidingtrancer het volgende:
Borgia ,.
jij schijnt niet te realiseren dat er verschillende IQ-testen zijn.

Jazeker, daarvan ben ik me zeer bewust en ik doel dan ook niet op alle individuele testjes die ontwikkeld zijn door psychologen en testinstellingen, veelal bedoeld om specifieke talenten of beroepskeuze vast te stellen.
Daarnaast zijn er legio fun-tests die je in tijdschriften en boekjes kunt vinden, die ik uiteraard evenmin bedoel.
De door mij gehanteerde standaard is die van de Mensa, een wereldomvattende organisatie met een universele standaard. Je wordt daar op tenminste 6 verschillende manieren blootgelegd, niet alleen maar taal- of rekenkundig.

quote:

Ik ben gewoon hoogbegaafd hoe je het ook went of keert.

Wat heerlijk dat je zo tevreden bent met jezelf. Nu nog een Mensa-testje? Misschien scoor je net als Einstein 186.

quote:

In deze eeuw nog werd statistisch bewezen dat negroide mensen minder slim waren door middel van IQ-testen.
Ze waren alleen vergeten dat deze negers geen weet konden hebben van bepaalde vragen.

Inderdaad en daarom kan een test ook alleen maar gebruikt worden in een specifiek cultuurgebied. Je kunt andere ontwikkelingen niet naar onze maatstaven meten.

quote:

Echter ben ik wel hoogbegaafd
De test die ik maakte en voor mij ligt zegt dat 125-130 buitengewoon begaafd is en 131-hoogbegaafd
Als jij zegt dat ik buitengewoon begaafd ben vind ik dat ook best , het is geen prestige

Nee, hoor je mij niet zeggen. Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om hoogbegaafd te zijn? Als je je dat wilt voelen, best, dan heb je geen ego-ondersteuning nodig. Heb je toch geen stukje papier voor nodig?
Voor mij ligt geen test maar een kater. Hij is hoogbegaafd, geen papier voor nodig. Dagelijks steek ik veel van hem op. Goed voor m'n belabberde EQ.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_168822
Ik geloof dat ik niet helemaal begrepen word....

D's en T's: Ik weet hoe de regeltjes zijn, maar dan moet ik ze ook nog toepassen... bij mij gaat dat niet vanzelf. Ik moet meer lezen denk ik. (= GAAN lezen )

normaals.. ik ben helemaal niet hoogbegaafd... ik weet alleen hoe het voelt.
(schreef ik het toch weer met een T, maar ik kwam er nog net op tijd achter )

Ok, en nu heb ik geen zin meer....

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_168823
Ik weet niet of er al iemand iets over die CITO toets heeft gezegt (erg veel tekst om alles door te lezen) Na snel even alles door gelezen te hebben zag ik er niks over. Ik heb dat ding nog in de kast liggen.

Hebben we het trouwens over de cito-toets die je op de basisschool kreeg? Of bestaat er geen andere? Nouja, ik heb de cito-toetsuitslagen van groep 7 en 8:

groep: 7 jaar: '92:
ik zie geen gestallen boven de 100. Wel bepaalde niveau's: A,B,C,D (van goed naar slecht) B is normaal. Zelf had ik het erg goed gedaan. bijna alles op A-niveau. Op wat spelling na, dat was op B-niveau (geen commentaar A.U.B. 1 keer is leuk...)

Groep: 8 jaar: '93: (ja, ik was dat jaar over )
Dat ziet er heel anders uit, veel minder getallen. Er staat op hoeveel vragen je per onderdeel goed hebt. Er waren in totaal 180 vragen... het aantal goed kan misschien als een IQ worden aangezien, maar dat is het niet! Want dan zou ik er 1 van 148 hebben
De uiteindelijke score word in een groot getal uitgedrukt: 501 - 550. 535 is gemiddeld.

Deze toets had ik veel minder goed gemaakt:
Score van 542, betekend: 77% kans dat ik de HAVO zou halen.

Ik ben naar 1 HAVO gegaan toen, dat heb ik verknalt. (en daar baal ik erg van!!!!) De MAVO was veel te makkelijk. Zucht zucht zucht. En nu zit ik op een niveau dat nog lager is dan de MTS. Thuis is het ook maar niks, mijn broertje zit te vaak op TMF-chat (dat zegt al genoeg ) En mijn moeder is heel anders dan ik. Ik kan helaas niet bij mijn vader gaan wonen... Daarom begrijp ik jullie.. al ben ik niet hoogbegaafd.

Ik ben bang dat je er niet veel mee opschiet.. maarja, ik heb mijn best gedaan.

Good luck.

------------------
Zeg het met... muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Svart Rose (Datum 05 Mei 2000).]

Sta stil bij elke stap die je zet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')