abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36108888
Ik weet gewoon echt even niet wat ik moet: als ik hier blijf dan ga ik ook geen enkele kans krijgen om te steunen, want ze accepteert helemaal NIETS!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:56:58 #177
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36108923
Als ik jou de tip mag geven....geef dit aan bij haar, dat je er erg graag voor haar wil zijn, maar dat je weet dat zij zich in haar diepste diepten volledig afsluit van alles en iedereen....en dat je door de vakantie extra energie op gaat doen om er daarna meer dan ooit voor haar te zijn!

Ik denk dat de wintersport voor jou echt enorm belangrijk is, ook om even uit de hele situatie te zijn, dus denk dat je nu toch beter voor jezelf kunt kiezen.....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_36108978
Tja, en dan contact houden zeker? Nou dan weet ik in elk geval dat het niks wordt die vakantie. Maar het draait niet om mij.

Sorry,maar ik ben echt woedend.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:01:25 #179
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109025
Kan me je woede indenken joh....het is ook gevoel van oneerlijkheid, je stopt zoveel in haar van je energie en je krijgt zo weinig terug....ook zij zal daar van balen, alleen kan zij niet geven wat ze wil.....

ik zou nu echt voor jezelf kiezen een keer denk ik.....

maar waarom precies die woede?
pi_36109199
Vooral woede naar haar denk ik, niet eens naar Mentrum hoewel daar een hoop fout gaat als ik mijn vriendins verhalen mag geloven. Maar mijn woede is niet eens gefundeerd. Ik ben geween heel boos op de situatie, op het moment, en op haar manier van handelen: het nooit eens kunnen accepteren van hulp, het voortdurend afstoten van alles wat haar lief is. Ze is als een bulldozer is een kruidenperkje: zo ontzettend destructief! En dat herhaalt zich keer op keer. Dat constante vluchtgedrag, die constante drang om dingen zelf te doen, en die constante introverte houding. De manier waarop ze met mensen omgaat is ellendig.

Maar dat zwak ik straks wel weer af, als ik tot bedaren ben gekomen.
pi_36109251
Ik denk dat ik er vanmiddag maar heen ga trouwens. Wil ze niet, maar moet ik misschien toch maar doen. Gewoon om het nog even op een goede manier te hebben over wat er staat te gebeuren, afspraken te maken over komende week, en uit te leggen wat mijn kant van het verhaal is...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:12:31 #182
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109291
Ik denk ook dat het goed is om het er even over te hebben...

En ja, ik weet ook uit eigen ervaring dat er in de kliniek soms hele rare dingen gebeuren....en ook dat dan de hel losbarst bij de meiden (de hele groep gaat er dan in mee, lekker rebelleren tegen de socio's!).

Het is echt verdomde zwaar voor je allemaal man....zin om binnenkort anders keertje biertje te gaan drinken in het Amsterdamse?
pi_36109375
Biertje drinken is ok, maar ook los van alle toestanden

Goed, ik ga nu dan even alles klaarmaken: koffer inpakken enzo
Dan vanmiddag daarheen, ik twijfel nog of ik van tevoren zal bellen, want ik gaf gisteravond al even aan dat ik nog langs wilde komen, maar dat wilde ze niet...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:18:24 #184
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109438
Gaan na je vakantie wel ff keer wat drinken, deal?!

Succes man!
je kan haar altijd bellen met de mededeling dat je langs wil komen, en als je dat niet mag, dat je dan niet op wintersport gaat.....
pi_36109635
Precies, of ik draai het om en zeg dat ik wel op wintersport vakantie zal gaan, maar het dan nog wel even met haar over bovenstaande wil hebben... is misschien constructiever
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:31:00 #186
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109750
Of zeggen dat je haar toch graag nog even wil zien voor je gaat.....
Kijk wel uit dat je haar niet met het gevoel achter laat dat je haar niet belangrijk genoeg vind...
(bijna onmogelijke taak denk, maar probeer het toch een klein beetje)
pi_36111011
Heren, het zit jullie even niet mee zo te lezen, het kan gebeuren...

CleeJee, die terugval moest een keer komen, eerst ben je blij dat je uit de behandeling bent, en na een tijdje is dat uitgewerkt, en dan kan het weer minder gaan... Als het goed is komt ze er wel bovenop..

Ami80, bij jou ligt het allemaal een stuk moeilijker... Het lijkt er toch op dat jouw vriendin nog niet aan de behandeling toe was ofzo... Aan de andere kant gaat er in de kliniek ook een hoop fout.. Ik hoop dat je vanmiddag nog een gesprek met haar hebt, en dat je iets rustiger je vakantie ingaat..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:31:51 #188
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36111336
Teigan, dat is zeker zo, een terugval daar hou je natuurlijk altijd rekening mee!

Gelukkig staat ze wel open voor mijn mening en kan ik veel dingen die zij denkt nuanceren, dat is heel fijn! Ze heeft in haar leven nooit geleerd om te praten, maar ze merkt nu dat dingen -juist door erover te praten- veel beter op te lossen zijn. Dat is zo fijn om telkens te merken!
pi_36116928
dat is de grote winst van therapie denk ik...
Leren over gevoelens te praten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:32:53 #190
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36117055
was ook blij dat ik gister in het telefoongesprek van een uur (.!.) merkte dat ik steeds meer tot haar doordrong...ze het toch steeds wat luchtiger kon zien....dat is denk de grote winst!

hoe is het met Teigan? al aan weekend toe?
pi_36118305
Ehm, ik heb ook een probleem. Niet zo groot weliswaar, maar toch. Ik lust bijna niets, en daarom wordt mijn eetpatroon heel erg eentonig. Ik neem nooit ontbijt en ik stel eten altijd uit, omdat ik er geen zin in heb. Niet omdat ik geen honger heb, want dat heb ik wel.. maar gewoon geen trek en geen zin om te eten.

Als ik dan wel ga eten krijg ik het met moeite naar binnen, niet omdat ik moet overgeven ofzo want dat doe ik nooit, maar gewoon omdat ik geen zin heb. Ook al eet ik nog zoveel mogelijk met avond eten, vaak heb ik daarna nog steeds honger, maar nog steeds geen zin om te eten dus er komt ook niks van.

Ik weeg ook maar 65 kilo, terwijl ik 1.80m ben, niet echt zwaar dus. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen en gezonder eten, maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:12:01 #192
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36118412
Enig idee wat de dieper liggende oorzaak is?
pi_36125340
Even heel snel: inderdaad het meissie gezien, constructief gepraat. Het is een zeer gevaarlijk punt, want ze moet inderdaad sowieso weer op haar lijn komen voor donderdag. Maar ze heeft vanmorgen een goed gesprek gehad met socio/psych. En bovenal: voor het eerst in een half jaar heb ik haar vandaag zien vechten. Ze heeft voor mijn neus chocoladekoekjes zitten te eten en doet een serieuze poging om het target te halen. De vastberadenheid straalde ervanaf, dus als ze dat weet vol te houden dan heeft ze in elk geval een kans.

Ik ga op vakantie. Het voelt nog steeds niet echt goed, maar ik kan eigenlijk niets voor haar doen, heb het hard nodig, en zit zo weer in Nederland als het fout gaat.

Succes allemaal en tot volgende week...
pi_36134642
quote:
Anorexia begint in de baarmoeder
Anorexiapatiënten blijken opvallend vaak een moeilijke levensstart gehad te hebben. Hun moeders leden tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld aan bloedarmoede of suikerziekte, of de placenta werkte slecht. Daardoor kwamen veel toekomstige patiënten al ter wereld met een te laag gewicht. Ook hun lichaamstemperatuur en de respons op prikkels waren vaak te laag bij de geboorte. Dat ontdekten onderzoekers van de universiteit van Padua, toen ze zich verdiepten in de allervroegste medische geschiedenis van een groep anorexiapatiënten. Bovendien zagen ze een verband tussen het aantal zwangerschapscomplicaties en de leeftijd waarop de patiënten hun eetstoornis hadden ontwikkeld: hoe meer ze te verduren hadden gehad, hoe jonger ze anorexia nervosa hadden gekregen.
De onderzoekers vermoeden dat een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen in de baarmoeder bij het kind hersenbeschadigingen kan veroorzaken die later tot anorexia nervosa kunnen leiden. Ook zou de 'hongerprogrammering' van het kind door deze vroege ondervoeding duurzaam ontregeld worden. (AP)
Archives of General Psychiatry, Januari 2006
Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.
Sanity is (not) statistical
pi_36406813
Kiekeboe, ben ik weer!

Nou, het is met een sisser afgelopen: ze heeft haar lijn gehaald en dat moet ze de komende anderhalve week nog volhouden en dan vervalt de waarschuwing. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt, want ze is aan het vechten! Gisteren was ik jarig en heeft ze voor het eerst in een jaar taart gegeten! Dat vond ik stiekem een heel mooi cadeautje...!

Hoe is het verder met jullie? Het is stil geweest hier afgelopen week...
pi_36406931
Heej Ami80!!

nog gefeliciteerd he..
Ik moest net nog aan je denken, omdat het hier idd zo stil was... Fijn dat je vriendin haar lijn heeft gehaald, dat moet een opluchting zijn...
Heb je nog een beetje van je vakantie kunnen genieten?
Met mij gaat het wel goed, alleen is de studie wat druk(al valt het nu ook wel weer mee nu ik met de opdracht bezig ben waar ik tegenop zag...) en zit ik nu thuis te werken, en eet ik iets teveel paaseitjes..
Ik begin weer positiever over mezelf te denken en dat is wel goed geloof ik..
pi_36407424
Dankjewel! Ja, het was een hele opluchting. Donderdag werd ze gewogen en hoe dichter die dag naderde, hoe gestresster ik natuurlijk werd. Moet nog leren om suks van me af te zetten, blijft moeilijk...

Maar inderdaad, ik was zo ontzettend blij, ik heb de hele dag geglimlacht wanneer ik aan haar dacht. Echt helemaal super. Ze zag er gisteren ook veel beter uit. Niet haar lijf bedoel ik (hoewel ze mooier en mooier wordt), maar haar gezicht stond gewoon veel beter, ontspannener. Dus het was hartstikke gezellig gisteren, ben ik weer heel blij mee! Dit had ik twee weken geleden niet gedacht hoor...

Lekker dat jij ook weer wat beter in je vel zit joh! Paaseitjes zijn verslavend, ik heb ze gisteravond maar weggezet want ik bleef ook bezig Misschien kun je jezelf belonen als je bijvoorbeeld weer een pagina hebt geschreven?
pi_36494779
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:08 schreef illusions het volgende:
Ehm, ik heb ook een probleem. Niet zo groot weliswaar, maar toch. Ik lust bijna niets, en daarom wordt mijn eetpatroon heel erg eentonig. Ik neem nooit ontbijt en ik stel eten altijd uit, omdat ik er geen zin in heb. Niet omdat ik geen honger heb, want dat heb ik wel.. maar gewoon geen trek en geen zin om te eten.

Als ik dan wel ga eten krijg ik het met moeite naar binnen, niet omdat ik moet overgeven ofzo want dat doe ik nooit, maar gewoon omdat ik geen zin heb. Ook al eet ik nog zoveel mogelijk met avond eten, vaak heb ik daarna nog steeds honger, maar nog steeds geen zin om te eten dus er komt ook niks van.

Ik weeg ook maar 65 kilo, terwijl ik 1.80m ben, niet echt zwaar dus. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen en gezonder eten, maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen.
Misschien ben je gewoon lui Want je hebt wel honger, maar geen zin Als je wilt aankomen, moet je eerst je zin maar eens veranderen
pi_36599134
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:24 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.
pi_36599648
Ja, want alles wat in Psychologie Magazine staat is flauwekul, daar staan nooit stukjes in die gebaseerd zijn op echte wetenschappelijke tijdschriften en zo.

Als je er blij van wordt, iets dergelijks heb ik ook in (ik dacht) SciAm gelezen, alleen dat artikel kon ik niet zo snel terug vinden. En zoals je ziet staat in het artikeltje uit PM een verwijzing naar de General Archives of Psychology.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')