Kut, had hier net een stukje getypt, maar drukte op de verkeerde toets.
Nou, waar het eigenlijk op neer komt is dat ik nergens vat op heb in mijn leven, en dat wordt ook flink benadrukt.
- mijn studie gaat kut: ik heb al een jaar vertraging opgelopen met mijn scriptie, simpelweg omdat mijn hoofd er niet naar staat, het te complex is, en ik er echt totaal geen zin meer in heb. Maar ja, in het zicht van de haven stranden is ook zo zonde en zou voelen als falen. Falen voor een studie die ik nota bene deels voor mijn ouders heb ondernomen, want ik had 'maar' een hogeschool diploma op zak.
- geen idee wat mijn relatie nog inhoudt, en mijn ouders zien alleen maar het verdriet. Ze zien hoe ik het hoofd boven water probeer te houden en probeer nog een relatie te onderhouden terwijl de relatie eigenlijk helemaal nergens meer over gaat: ik zie haar nauwelijks, krijg nog steeds geen toegang, maar blijf wel achter haar staan en dat waardeert ze. Elke keer dat ik haar zie verovert ze mijn hart. Het houden van komt nog steeds van beide kanten (denk ik), maar ze kan er nauwelijks uitdrukking aan geven. Dat is zwaar als dat al zo lang duurt. Dus het is tobben, en mijn ouders zouden me eigenlijk liever voor mezelf zien kiezen. Mijn moeder heeft zelfs meermaals gezegd dat ze niet denkt dat mijn vriendin eruit komt, en dat ze me eigenlijk ook niet bij haar vindt passen. Tnx mum, ik had wel genoeg aan mijn eigen twijfels.
- ik ben bezig met het zoeken naar woningruimte, want het zou veel beter zijn om het huis uit te gaan: pa en ma zouden mijn ellende niet zien en vice versa. Ik ben er ook echt aan toe. Daarin steunden ze me heel lief door te kijken naar een constructie waarbij ik een hypotheek neem met de overwaarde van hun huis als onderpand. Dus we zijn gezamelijk op huizenjacht geweest, maar alle woningen die zij aardig vonden voor mij waren veel te duur: wat ik wil is gewoon een klein woninkje, om zo min mogelijk maandlasten te hebben. Ook hier wordt de lat dus hoog gelegd.
- wat te doen met het inkomen? Dat is nu dus nog niet hoog genoeg om een hypotheek van 500 in de maand (+ servicekosten) te financieren en dan ook nog een beetje lekker te kunnen leven. Ik heb samen met mijn zakelijk partner een eigen softwarebedrijf en dat gaat hartstikke goed, maar ik haal er nog geen volledig salaris uit omdat we het langzaam opstarten en maar twee dagen in de week werken. Daarnaast heb ik mijn studie en heeft hij zijn andere baan. Je raad het al: mijn ouders zouden nooit voor de weg van een eigen bedrijf kiezen omdat het veel te onzeker is. Eigenlijk zouden ze me veel liever een vaste baan zien hebben met financiele zekerheid. Maar mijn bedrijf is wel iets wat ik zelf heb opgebouwd, iets wat lukt in mijn leven, dus het is me veel waard.
Veel onzekerheden dus. Onzekerheden die ik zo zou kunnen verhelpen: stoppen met de uitzichtsloze strijd, studie overboord, en een baan nemen. Nou is dat wel heel kort door de bocht, maar soms voelt het wel zo. Maar mijn hart ligt er niet, dat zullen jullie begrijpen.