FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Boordcomputer picasso wasted
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 03:42
De wagen van men ma, een citroen picasso heeft het laatst begeven nadat ik erin gereden heb
Ding wilde niet starten volgende ochtend. Moeders had de wegenwacht erbij gebeld, en die vent zei dat de tank leegwas, terwijl de display in het dashboard aangaf, dat er nog 2 streepjes diesel inzat. Toen men moeder (na een sleepie van de Wegenwacht naar het pompstation) de tank vol had gepompt, ging er ook ruim 60 liter in. Toen zei die vent dat dat brandstofpomp kapot was, en dat ie gemaakt moest worden. Toen hadden ze dat ding naar de dichstbijzijnde garage gesleept, en toen men moeder aan het eind van de volgende dag opbelde, (ze moest de dag dáárna naar haar werk met die bak) zeiden ze dat ze niet konden vinden wat het probleem was. De volgende ochtend belden ze op, met het verhaal dat er níks met dat ding aan de hand was, en dat ie gewoon startte. Wij dachten dus dat het de kou was wat het probleem veroorzaakte, maar in NL is het naar mijn idee nooit dusdanig koud dat er geen dieseltoevoer meer mogelijk is. Zij had dat ding dus opgehaald, lekker naar d'r werk, wil ze terugrijden, wat denk je, wagen start niet meer . Citroen dealer in de buurt opgebeld, en die zei: we komen hem wel halen, en kijken ernaar. Bleek de boordcomputer kapot te zijn. Moest 1600 euro gaan kosten, dus men moeder zei, ik wil toch een andere auto kopen, maar geen citroen. Ze zou er nog 3500 euro voor terugkrijgen bij de dealer. (ze wil een yaris kopen btw) Nou vragen wij ons af, of dat ding niet wat meer waard is dan 3500 euro. De dealer in Alpen zei namelijk, (een maand geleden) dat ze er 8000 euro voor zouden geven.
Verdere informatie:
Wagen komt uit 2000, heeft 260.000 km gereden, en is altijd dealer onderhouden geweest. Geen leaseauto, en rijdt nu alleen maar korte afstanden. 1 keer per week 40 km. Klein rekensommetje wat mij betreft, 8000 - 1600 = 6400 euro
geen 3500 euro
Nou vraag ik me af, waarom de dealer in leiderdorp, er bijna 3000 euro minder voor zou geven, dan de dealer in alphen... En is het de moeite waard om een auto ambulance te bellen om de wagen te verrijden naar Alpen? Hij staat nu nog bij de dealer in Leiderdorp...

Groeten, Eer-ik
Youpzaterdag 7 januari 2006 @ 11:43
veel km's en een auto zonder waardevastheid... en telkens korte stukjes is trouwens helemaal slecht, dat moet je er nooit bij vermelden
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 11:55
haha, nee, ok. Dan doe ik dat maar niet.
Maar denk je dat het daadwerkelijk de moeite waard is om een auto ambulance te bellen om hem te verrijden naar een andere dealer? Die er dan blijkbaar meer voor geeft?
Ik weet niet wat die er van zegt, misschien geeft een andere dealer er ook wel minder voor nu de boordcomputer kapot is, maar dat het 3000 euro scheelt
Goochiezaterdag 7 januari 2006 @ 11:58
Ik ben er maar even van uitgegaan dat het een diesel aangezien de kilometerstand vrij hoog is..maar Carbase geeft voor deze auto met bouwjaar 2000 een inkoopprijs van 7800 euro. Nu gaat er nog wel wat vanaf omdat de computer kapot is, maar ik denk dat 3500 euro een beetje te weinig is.
Youpzaterdag 7 januari 2006 @ 11:59
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:55 schreef eer-ik het volgende:
haha, nee, ok. Dan doe ik dat maar niet.
Maar denk je dat het daadwerkelijk de moeite waard is om een auto ambulance te bellen om hem te verrijden naar een andere dealer? Die er dan blijkbaar meer voor geeft?
Ik weet niet wat die er van zegt, misschien geeft een andere dealer er ook wel minder voor nu de boordcomputer kapot is, maar dat het 3000 euro scheelt
gewoon slepen, kost niks
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 12:15
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:58 schreef Goochie het volgende:
Ik ben er maar even van uitgegaan dat het een diesel aangezien de kilometerstand vrij hoog is..maar Carbase geeft voor deze auto met bouwjaar 2000 een inkoopprijs van 7800 euro. Nu gaat er nog wel wat vanaf omdat de computer kapot is, maar ik denk dat 3500 euro een beetje te weinig is.
Het is idd een 2.0 HDI
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:59 schreef Youp het volgende:

[..]

gewoon slepen, kost niks
True, maar slepen zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging suckt wel. En het gaat om 25 km met allemaal gare rotondes enzo tussendoor. Vooral net leiderdorp uit is een hel op die manier

(kan ik trouwens op een makkelijkere manier 2 berichten in men post quoten dan elke keer voor de 2e quote een nieuw venster te openen?)
Fulcrum_Xzaterdag 7 januari 2006 @ 12:37
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:15 schreef eer-ik het volgende:

[..]

True, maar slepen zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging suckt wel. En het gaat om 25 km met allemaal gare rotondes enzo tussendoor. Vooral net leiderdorp uit is een hel op die manier
Pfff stel je aan, nooit in een auto zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging gereden? Zo erg is het helemaal niet
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 12:41
nee, eigenlijk niet.
Ik weet wel dat je de rem maar een paar cm kan intrappen als de moteur uitstaat
vond het niet echt prettig rijden. Maar goed, het is men moeders auto, dus die moet erin rijden. Ze gaat vandaag een yaris kopen

heb er geen hoge pet van op, maar misschien is het wel een fijn bakkie. Nooit in gereden
mistermaniaczaterdag 7 januari 2006 @ 13:11
Yaris zijn fijne bakkies hoor. En best betrouwbaar.
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 13:13
dat hoor ik ook steeds inderdaad
MouseOverzaterdag 7 januari 2006 @ 13:13
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:11 schreef mistermaniac het volgende:
Yaris zijn fijne bakkies hoor. En best betrouwbaar.
idd, leuk spul. Het probleem met die autootjes zit ook niet in de auto zelf maar in de personen die er meestal in rijden. Dus als moeders gewoon goed gas geeft is er niets aan de hand
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 13:15
oh, maar dan is het geen probleem
Ze rijdt altijd wel goed door
Liever wat harder, dan wat zachter zeg maar
Maar ik ben waarschijnlijk de gene die er het meeste kilometers in maakt. Ik ga er geregeld mee naar school enzo. Lekker makkelijk, en 10 keer sneller dan het OV.
Dus ik denk dat ik vanmiddag maar effe meega voor de proefrit
#ANONIEMdinsdag 21 augustus 2007 @ 10:52
sowieso OV..
Dromerdinsdag 21 augustus 2007 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:37 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Pfff stel je aan, nooit in een auto zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging gereden? Zo erg is het helemaal niet
Bij auto's waar die handel niet zit ingebouwd gaat dat stukken beter dan in een auto waar dat wel in zit, maar niet werkt.
Het gaat wel.. maar bij een abrupte remactie van de slepende auto kán het lastig worden op tijd en hard genoeg te remmen.. Het sturen gaat wel redelijk (bij normaal rijgedrag), maar ook weer flink zwaarder dan in een auto zonder stuurbekrachtiging aangezien een auto met stuurbekrachtiging veel directer stuurt: je hoeft het stuur minder rond te draaien voor eenzelfde wieluitslag.
Dromerdinsdag 21 augustus 2007 @ 13:49
oh damn.. giga topickick van LL zie ik nu pas.
edit: oeps.. ik moet dan natuurlijk ook niet nog eens posten.
Revolution-NLwoensdag 22 augustus 2007 @ 14:09
Dat krijg je met die franse bagger auto's
Ze zijn spuuglelijk en onbetrouwbaar.

Als je op de snelweg een auto met pech ziet staan is het 9 van de 10 keer een franse grafbak.
eer-ikwoensdag 22 augustus 2007 @ 14:11
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat krijg je met die franse bagger auto's
Ze zijn spuuglelijk en onbetrouwbaar.

Als je op de snelweg een auto met pech ziet staan is het 9 van de 10 keer een franse grafbak.

ga toch weg man, oud topic, al lang opgelost, gekickt zonder reden, totaal niet van toepassing.
Barcaconiawoensdag 22 augustus 2007 @ 14:14
Vertel er dan even bij hoe het is opgelost, nu ben ik nog benieuwd ook
eer-ikwoensdag 22 augustus 2007 @ 14:17
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:14 schreef Barcaconia het volgende:
Vertel er dan even bij hoe het is opgelost, nu ben ik nog benieuwd ook
nieuwe auto gekocht
Deze verkocht
Toch vond ik het een lekker autotje, die picasso
ThaFreakwoensdag 22 augustus 2007 @ 14:31
bejaard topic, dicht