De wagen van men ma, een citroen picasso heeft het laatst begeven nadat ik erin gereden heb
![]()
Ding wilde niet starten volgende ochtend. Moeders had de wegenwacht erbij gebeld, en die vent zei dat de tank leegwas, terwijl de display in het dashboard aangaf, dat er nog 2 streepjes diesel inzat. Toen men moeder (na een sleepie van de Wegenwacht naar het pompstation) de tank vol had gepompt, ging er ook ruim 60 liter in. Toen zei die vent dat dat brandstofpomp kapot was, en dat ie gemaakt moest worden. Toen hadden ze dat ding naar de dichstbijzijnde garage gesleept, en toen men moeder aan het eind van de volgende dag opbelde, (ze moest de dag dáárna naar haar werk met die bak) zeiden ze dat ze niet konden vinden wat het probleem was. De volgende ochtend belden ze op, met het verhaal dat er níks met dat ding aan de hand was, en dat ie gewoon startte. Wij dachten dus dat het de kou was wat het probleem veroorzaakte, maar in NL is het naar mijn idee nooit dusdanig koud dat er geen dieseltoevoer meer mogelijk is. Zij had dat ding dus opgehaald, lekker naar d'r werk, wil ze terugrijden, wat denk je, wagen start niet meer
![]()
. Citroen dealer in de buurt opgebeld, en die zei: we komen hem wel halen, en kijken ernaar. Bleek de boordcomputer kapot te zijn. Moest 1600 euro gaan kosten, dus men moeder zei, ik wil toch een andere auto kopen, maar geen citroen. Ze zou er nog 3500 euro voor terugkrijgen bij de dealer. (ze wil een yaris kopen btw) Nou vragen wij ons af, of dat ding niet wat meer waard is dan 3500 euro. De dealer in Alpen zei namelijk, (een maand geleden) dat ze er 8000 euro voor zouden geven.
Verdere informatie:
Wagen komt uit 2000, heeft 260.000 km gereden, en is altijd dealer onderhouden geweest. Geen leaseauto, en rijdt nu alleen maar korte afstanden. 1 keer per week 40 km. Klein rekensommetje wat mij betreft, 8000 - 1600 = 6400 euro
geen 3500 euro
Nou vraag ik me af, waarom de dealer in leiderdorp, er bijna 3000 euro minder voor zou geven, dan de dealer in alphen... En is het de moeite waard om een auto ambulance te bellen om de wagen te verrijden naar Alpen? Hij staat nu nog bij de dealer in Leiderdorp...
Groeten, Eer-ik