Of de mond en klauwzeer remedie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:36 schreef Super7fighter het volgende:
Het is beste is dan ook voor het Westen om zoveel mogelijk concessies te doen aan de Moslimwereld, omdat de oorlog tegen het terrorisme niet te winnen is voor de Westerse Orde.
Ja, je hebt wel gelijk, de wetenschap van het moorden verstaat het westen als geen ander, ze hebben wat dat betreft een pioniersrol, 40-45 is een heel goed voorbeeld, wat ik overigens niet al te graag aanhaal vanwege het leed dat veel mensen hebben geleden, het zou te goedkoop zijn om op regelmatige basis gelijk te hebben door over de ruggen van een paar miljoen lijken argumenten te voeren.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:51 schreef Pracissor het volgende:
Als het Westen werkelijk zou willen was de gehele Islamitische wereld vernietigd of bezet, alleen beseffen die trotse arabieren dat vaak niet.
Je bedoelt het sarcastisch, maar het is wel de waarheid.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk, de wetenschap van het moorden verstaat het westen als geen ander, ze hebben wat dat betreft een pioniersrol, 40-45 is een heel goed voorbeeld, wat ik overigens niet al te graag aanhaal vanwege het leed dat veel mensen hebben geleden, het zou te goedkoop zijn om op regelmatige basis gelijk te hebben door over de ruggen van een paar miljoen lijken argumenten te voeren.˛
Veel mensen die Zarqawi tegen spreken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:56 schreef pomtiedom het volgende:
Al Zarqawi en Al Jazeera. Propaganda dus, we kunnen hier het omgekeerde bericht dus uit bevestigen.
Goed zo VS, jullie zijn aan de winnende hand, anders zouden Al Zarqawi en Al Jazeera niet het omgekeerde zeggen.
Geef die man vooral nog meer aandachtquote:Al-Jazeera zei dat de opname van Al-Zawahri in december was gemaakt, maar noemde geen datum. Hoe de zender aan de band was gekomen werd niet gezegd. Een woordvoerder zei dat de hele band twintig minuten duurt. Verwacht wordt dat later op de avond meer stukjes van de band worden uitgezonden.
Onzin. De steun voor de opstandelingen is tot onder het nulpunt gedaald bij de Iraakse bevolking.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel mensen die Zarqawi tegen spreken.
Toch is dat echt een geval van whisfull thinking
De Amerikaanse verliezen lopen van dag tot dag op. Hierin is ook geen enkele verbetering te zien. http://icasualties.org/oif/
Er wordt daarintegen erg weinig bereikt door de Amerikanen. Welliswaar worden er geregeld verkiezingen gehouden, maar dat is dan ook alles.
Van rust en orde brengen is al helemaal geen sprake. Het aantal aanslagen is nog steeds enorm. Een burgeroorlog lijkt steeds dichterbij te komen.
De olie-export is nog altijd ver onder het niveau als voor de oorlog. (Ondanks de sancties)
Ook in de VS neemt de steun voor de oorlog snel af. Het Amerikaanse leger raakt overstretched, na 2 of 3 rotaties in Irak kiezen steeds meer militairen om uit dienst te treden. Het materieel begint in rap tempo te verslijten.
Ook lijkt er geen enkele verbetering op te treden in bovenstaande.
Hoe nadelig en slecht ook, Zarqawi heeft dus wel gelijk. Het wordt voor Amerika steeds moeilijker om zijn positie te handhaven. En wanneer de VS terugtrekken voordat er in Irak democratie, orde, rust en veiligheid gerealiseerd is, zal dit inderdaad als een nederlaag voor Amerika gezien worden. En dit is wel hetgeen waarschijnlijk gebeuren gaat.
Amerika is NIET aan de winnende hand. Ze proberen met zo min mogelijk kleerscheuren weg te komen. Dat is het beste wat ze rest.
De steun voor de opstandelingen varieert per ethniciteit en regio. Vergeet niet dat het grootste deel van de opstandelingen uit Irak zelf komt, en dus niet uit het buitenland.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:35 schreef klez het volgende:
[..]
Onzin. De steun voor de opstandelingen is tot onder het nulpunt gedaald bij de Iraakse bevolking.
Zolang de aanslagen doorgaan zal dit zeker niet verbeteren. De Amerikanen trekken zich zoveel mogelijk terug, en de Irakis moeten zelf leren zwemmen. Dan hoeven ze geen rekening meer te houden met westerse media en mensenrechten, en zal elke terorrist gevierendeeld over de grens worden gesmeten.
In de toekomst zal de band met de Amerikanen blijven. De Irakis zullen niet vergeten dat zij Saddam hebben afgezet.
Support Irak-populatie medio 2005quote:A series of polls have been conducted to ascertain the position of the Iraqi public further on the insurgency and the Coalition occupation. A poll in late 2003 showed that about one-third of all Sunni Arabs are staunch supporters of the guerrillas and consider armed attacks on occupying forces acceptable. In al-Anbar province, which includes the cities of Fallujah and Ramadi, solid support for the Iraqi insurgency stood at 70%. Only about 10% of the Shiite Arab population supported violent insurgency.
Bron:http://www.azcentral.com/(...)11iraq-assess11.html (Een conservative krant uit Arizona NB!)quote:Meanwhile, a recent internal poll conducted for the U.S.-led coalition indicated that nearly 45 percent of the Iraqi population supports the insurgent attacks, making accurate intelligence difficult to obtain. Only 15 percent of those polled said they strongly support the U.S.-led coalition.
De opstandelingen bestaan volgens de meest ruime schattingen uit 50.000 man, waarvan inderdaad een groot gedeelte uit het buitenland.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De steun voor de opstandelingen varieert per ethniciteit en regio. Vergeet niet dat het grootste deel van de opstandelingen uit Irak zelf komt, en dus niet uit het buitenland.
Ze trekken het makkelijk, alleen de media en de publieke opinie hebben helaas te lijden onder een korte spanningsboog. Bekend westers fenomeen.quote:De reden dat de Amerikanen de Irak-oorlog "Vietnamizeren" is omdat ze het gewoon niet meer trekken om 150.000 troepen permanent gestationeert te houden in Irak. De steun voor het Irak-beleid van Bush onder de Amerikaanse bevolking is al lang onder de 50% gezakt, en neemt nog steeds verder af.
Jij weet helemaal niet wat ik allemaal heb meegemaakt. Op basis daarvan en op basis van de Irakis die ik heb gesproken (en dat zijn er redelijk wat) is het afzetten van Saddam en het verkrijgen van vrijheid belangrijker dan welk ongemak dan ook.quote:De Amerikanen zullen ongetwijfeld een vinger in de pap proberen te houden in Irak. Daar was het ze in eerste instantie toch om te doen. Maar voor de gemiddelde Irakees, Ali met het keppeltje zeg maar, is de situatie juist minder geworden sinds de oorlog. Niet alleen is de veiligheidssituatie enorm verslechtert, maar ook primaire voorzieningen als electriciteits- en watervoorziening, brandstof, werk, voedsel etc. zijn allemaal veel slechter als onder Hoessein.
Jij hebt vanachter je laptop in Nederland makkelijk spreken, (ik ook overigens), maar denk je werkelijk dat een meerderheid van Irakezen zelf voor de oorlog gekozen zouden worden wanneer ze alles van te voren wisten? Ik denk van niet.
Dat is nu net de grootste fout die de Amerikanen gemaakt hebben. Dan had dit probleem nu niet bestaan.quote:Waarschijnlijk eindigt Irak als een nauw aan Iran geliëerd shiďtische moslimstaat. Nét wat we niet kunnen gebruiken in die regio. Bush sr. had groot gelijk toen hij in 1991 níet oprukte richting Baghdad.
Hij heeft het onderschat. Maar een catastrofe is het zeker niet te noemen. De Irakis zijn gewend aan geweld, nu hebben ze daar vrijheid bijgekregen. En de mogelijkheid daar zelf iets aan te doen. Laten we hopen dat ze dat lukt, maar gezien de verhouding opstandelingen - bevolking die niets van ze moet hebben 1:300 moet dat zeker lukken.quote:Hoe kun je nu ontkennen dat Bush' jr. oorlog in Irak niet één grote CATASTROFE is geweest.
Nou is Nazi-Duitsland niet echt het toonbeeld van het Westen, maar je hebt gelijk, wanneer de Westerse landen zouden willen zouden ze hun macht flink kunnen misbruiken. Maar goed dat wij zulke bekwame leiders hebben die zich niet laten verleiden doordat soort ideeen, niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk, de wetenschap van het moorden verstaat het westen als geen ander, ze hebben wat dat betreft een pioniersrol, 40-45 is een heel goed voorbeeld, wat ik overigens niet al te graag aanhaal vanwege het leed dat veel mensen hebben geleden, het zou te goedkoop zijn om op regelmatige basis gelijk te hebben door over de ruggen van een paar miljoen lijken argumenten te voeren.˛
De getallen die je noemt zijn totaal ongeloofwaardig en daarmee de rest van je post ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk hoezeer veel mensen zich bij het trekken van een conclusie zich laten leiden door hun politieke voorkeur. Met andere woorden, hoeverre ze in staat zijn blind te worden om iets maar in hun straatje uit te laten komen.
Ik ben rechts, beslist niet pro-islam zoals jullie in mijn bijdragen aan diverse topics hebben kunnen merken, maar toch écht niet in staat om mezelf te doen geloven dat Amerika de oorlog in Irak aan het winnen is.
Om nog maar eens op te sommen wat Bush jr. bereikt heeft:
- Een enorme verzwakking, bijna een de facto ontmanteling, van de cohesie van de NAVO
- Schending van de internationale rechtsorde, en daarmee een aantasting van haar credibiliteit.
- De-stabilisering van het Midden-Oosten.
- Geweldige kansen voor radicale shiiten in de regio.
- Honderduizenden Irakese doden en gewonden.
- Tienduizenden Amerikaanse doden en gewonden.
- Honderden miljarden dollars belastinggeld verspild.
- Amerika zelf "schaakmat" gezet, maw ze kunnen nu nergens anders een grote oorlog voeren. Daarom kunnen bijv. Iran en Noord Korea nu zo'n grote mond hebben.
- De opkomst van het moslim-fundamentalisme aangewakkerd wereldwijd.
- Zelf gezichtsverlies geleden omdat geen massavernietigingswapens gevonden zijn.
- Door de oorlog de olieprijzen omhoog gejaagd, waardoor de wereldeconomie geremd is.
- De Amerikaanse staatsschuld enorm omhoog geschroefd.
En dit zijn nu de dingen die in 5 minuten zomaar in mijn hoofd opkomen. Er zal nog wel meer zijn.
De oorlog in Irak was een van de ALLERDOMSTE beslissingen OOIT door een Amerikaanse president genomen. De geschiedenis zal over hem oordelen.
Ongeveer 90% van de opstandelingen is Irakees. Hoofdzakelijk sunni.quote:De opstandelingen bestaan volgens de meest ruime schattingen uit 50.000 man, waarvan inderdaad een groot gedeelte uit het buitenland.
Het Amerikaanse leger heeft grote moeite om de rotaties te doen standhouden. Vooral the army (landmacht) en de marines (mariniers) hebben veel moeite om dit vol te kunnen houden. Een groot deel hiervan is de afgelopen 3 jaar al 2 of 3 keer daar geweest. De standing army van de VS is ongeveer 550.000. Om daarvan 150.000, dus 1/3 voortdurend ingezet te houden is bijna onmogelijk om lang vol te houden. Nederland heeft ongeveer 1/25-ste op uitzending. Er zijn op het internet verschillende artikelen over dit onderwerp te vinden.quote:Ze trekken het makkelijk, alleen de media en de publieke opinie hebben helaas te lijden onder een korte spanningsboog. Bekend westers fenomeen.
[..]
Wat jij allemaal meegemaakt hebt weet ik inderdaad niet. Ik neem aan dat de meeste Irakezen die je gesproken hebt vluchtelingen waren. Die hebben er natuurlijk een andere kijk op als Irakezen die nog in Irak woonden. Wil je het standpunt van de gemiddelde Irakees eens bekijken (over hele dagelijkse zaken) raad ik je http://riverbendblog.blogspot.com/quote:Jij weet helemaal niet wat ik allemaal heb meegemaakt. Op basis daarvan en op basis van de Irakis die ik heb gesproken (en dat zijn er redelijk wat) is het afzetten van Saddam en het verkrijgen van vrijheid belangrijker dan welk ongemak dan ook.
Ik denk dat Bush sr dit heel bewust gedaan heeft. De seculiere Saddam was een stabiele factor in het Midden Oosten, vooral gezien met betrekking op Iran.quote:Dat is nu net de grootste fout die de Amerikanen gemaakt hebben. Dan had dit probleem nu niet bestaan.
Ik noem maar 3 getallen, dus deze zal ik nu onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:04 schreef klez het volgende:
[..]
De getallen die je noemt zijn totaal ongeloofwaardig en daarmee de rest van je post ook.
WO2 heeft de Amerikanen veel meer geld en slachtoffers gekost. Hadden ze dat dan ook maar niet moeten doen?
Morgen meer, moet nu weg.![]()
Het lancet onderzoek is allang volledig onderuit gehaald. Doe niet net of je dat niet weet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik noem maar 3 getallen, dus deze zal ik nu onderbouwen.
Honderduizenden Irakese doden en gewonden: http://www.iraqanalysis.org/local/041101lancetpmos.html
Dit zijn alleen maar de irakese doden. Er zal een meervoud aan gewonden zijn.
Niet noemenswaardig aantal voor de Amerikanen.quote:Aantal Amerikaanse doden: 2193. Aantal Amerikaanse gewonden door vijandelijke acties: 16.329
Er zijn in totaal meer dan 38.000 Amerikanen uit de gevechtszone geevacueerd.
bron:http://icasualties.org/oif/
Ook niet om wakker van te liggen voor de Amerikanenquote:Kosten van de oorlog: $232.000.000.000. Dit zijn alleen nog maar de directe kosten van de oorlog voor de Amerikanen. Alle extra kosten ivm verslechterde economie, levenslange invaliditeitsuitkeringen, etc. etc. plus de kosten van de gehele coalitie nog niet meegerekend.
bron:http://www.costofwar.com
zoals het doet in Afrika?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:46 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
dus alles is voor niets geweest wou je zeggen ?
Saddam had moeten blijven waar hij zat en de wereld had gewoon de andere kant op moeten kijken ?
wat is er onpartijdig aan om die band te laten zien? Omdat het het westen niet goed uitkomt?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Geef die man vooral nog meer aandacht
Hoezo geen onpartijdige nieuwszender.
Paar dagen geleden was de dodelijkste dag na de verkiezingen, wat daarna al weer verbeterd is. Na het item over de aanslagen kwam de speech van Bush. Die ging alleen over hoe goed het wel allemaal niet gaat in irak en Afghanistan. Schoot spontaan in de ''lach''. Het was genant om te zien. En dan vond hij het gek dat er mensen uit het leger krtiek op hem hebben, dat hij in een andere wereld leeft..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:34 schreef klez het volgende:
[..]
Het lancet onderzoek is allang volledig onderuit gehaald. Doe niet net of je dat niet weet.
[..]
Niet noemenswaardig aantal voor de Amerikanen.
[..]
Ook niet om wakker van te liggen voor de Amerikanen
en de rest komt écht morgen.![]()
Nee, omdat hij de aandacht krijgt die hij wil.Wanneer die tiran geen aandacht krijgt, ebt zijn macht vanzelf weg , en kan het volk verder.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
wat is er onpartijdig aan om die band te laten zien? Omdat het het westen niet goed uitkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |