Hangt af van de bonen/melange die je gebruikt. Uit de keuze tussen oplos, senseo en filterkoffie zou ik voor de laatste gaan, mits je verse en goede bonen/melange gebruikt. Als je dan ook nog de bonen vers zou malen (vlak voordat je de koffie zet), dan kan geen enkele oplos- of senseo koffie daar aan tippen volgens mij.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Wat is volgens jullie de lekkerste koffie, ik heb meestal oploskoffie want dat vinden mijn vriend en ik lekkerder dan koffie gemaakt met het gewone koffiezet apparaat. Een senseo heb ik niet en hoef ik niet want is te duur in gebruik, gewone of oploskoffie is goedkoper. En dan het liefst de oploskoffie met goudkleurige deksel van de Famila supermarkt in Emspark in Leer, vandaar dat we regelmatig boodschappen doen in duitsland.
Mag ik dat apperaat lelijk vinden?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Edit, das meer voor feedback
[afbeelding]
OT Ik drink het liefst een espresso uit mijn Francis Francis X1 met lavazza bonen.
[afbeelding]
Tuurlijk, we verschillen sowieso van smaak, dus je mag hem best lelijk vinden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mag ik dat apperaat lelijk vinden?![]()
Ik ben er echter nog niet uit of ik ze nu mooi vind of nietquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:05 schreef W1ZZ het volgende:
espresso uit een ECM Giotto (niet van mijzelf hoor, zo kapitaalkrachtig ben ik nog niet)
Heb zelf ook wel gewone snelfiltermaling koffie in huis maar dat wordt hier bijna niet gedronken. Mijn vriend drinkt ook het liefst oplos, en ik ook. Alleen als er visite komt zet ik een kan gewone koffie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mag ik dat apperaat lelijk vinden?![]()
OT: echte gewone koffie. Senseo als er alleen maar een senseo apparaat staat, en oploskoffie nooit (ik ben tenminste nog nergens geweest waar ze wel oploskoffie hadden, maar geen filterapparaat oid)
wohoo, met jou kan ik praten,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Oploskoffie en senseo vind ik maar niks.
Ik zet mijn koffie met grofgemalen koffie in een cafetiere.
[afbeelding]
Ik spoel alle drab gewoon door de gootsteen, nog nooit problemen mee gehad. Krijg je volgens mij echt geen verstopping van. Verder spoel ik de kan en de 'plunger' met heet water af of ik doe het in een sopje.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:39 schreef deodupke het volgende:
[..]
tis wat meer werk, maar lekkere koffie.. maarruh ff vraagje, hoe maak jij hem schoon nadat je hem hebt gebruikt?
Ik lepel nu maar gewoon de drap eruit en de rest spoel ik door de gootsteen.
ik ga ook nog maar eens een bakkie zetten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Koffie uit een Nespresso![]()
[afbeelding]
Heb er vandaag een voor mijn verjaardag gehad!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Koffie uit een Nespresso![]()
[afbeelding]
Het is wel een zeer goede machine met warmtewisselaar, een tank van 1.8 liter en een e61 zetgroep. Vergelijk die zetgroep bijvoorbeeld met de zetgroep van je Francis. Die e61 is massief en kan de warmte goed vasthouden, zeer belangrijk bij het zetten van espresso. Veel gebruikers laten zo'n semi prof. HX machine dan ook altijd aan staan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben er echter nog niet uit of ik ze nu mooi vind of niet
[afbeelding]
Ja, heb ik ook wel gehoord. Van mijn broer.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Koffiedik door de gootsteen spoelen, mijn oma vertelde altijd dat je daar verstopping juist mee voorkwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |