Het begon allemaal nieuw, vlammen en rook klommen uit de ramen, verdwenen in de hemel en de taxi met jou en mij er in, reed er aan voorbij.
Ze kon niet praten dus schreef ze me vanachter de glimmende ruiten waarop de dansende vlammen ons achterlieten:
"Mijn schat, ik weet veel dingen, dit keer romantiseer ik het niet. Deze samenscholing zal je goed doen. Deze elegante zoete toebehoren worden gecreëerd om door welsprekende juffrouwen te worden aangetrokken. Ik spreek over jou. Jij verdient het absoluut om één van deze elegante talenten te bezitten. Jij verdient het absoluut om één van deze soorten liefde te bezitten. Het is prettig voor je om sommige unieke toebehoren voor jezelf te noteren.
Zoals altijd,
Alice"
En ik lachte en kuste de verhoging van haar denkbeeldige eindpunt en opnieuw rees ik gefascineerd door haar ingevingen boven alles uit, ik lachte opnieuw en las haar jaarlijkse agenda.
Het was de dag waarop de liefde werd uitgevonden, gefragmenteerd en vervuild door samenscholingen.
Fatalisme, apathisme et résignation sont les mamelles de nos défaites. Des luttes victorieuses ça existe. Le CIP.
Le lundi de Pentecôte à nouveau férié.