abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:13:38 #1
81237 releaze
best of both worlds
pi_33751059
ik ben zelf al sinds dat ik me kan herinneren mentaal allergisch geweest voor sierraden. goud, zilver, armbandjes, ringetjes, etc, is niks voor mij. ik krijg rillingen als ik er aan denk, erover praten vind ik ook vies, aanraken doe ik al helemaal niet, mensen een hand geven met sierraden om doe ik wel, maar daarna moet ik mn handen wassen met zeep. waar deze fobie/allergie vandaan komt weet ik niet, ik schijn het al vanaf babytijd te hebben. (ik ben overigens een vrouw)

nu heb ik de laatste tijd deze allergie nog eens onder de loep genomen, tijdens stage kom ik in contact met jonge meisjes die sierraden ook leuk vinden, en of ik mee wil spelen, die dingen dicht wil doen.... goed, ik vind het moeilijk hier op te reageren, maar dat terzijde,
ik zat eens aan een paar behangen mensen in mn omgeving te denken (mn zusje en mn moeder, het zijn gelukkig niet van die anita's, maar ze houden wel van sierraad, mn moeder van zilver en mn zussie van goud, want zilver reageert ze slecht op) en dat ze de ringen en armbandjes altijd om hebben, maar als ze de vaat doen of gaan douchen, dan gaat het af.
Misschien dat ik het daarom wel zo ranzig vind, omdat het altijd om je lijf zit, je vuil meeneemt, en het niet vaak schoongemaakt wordt. Ik weet niet hoe vaak mn zusje en mn moeder het schoonmaken, maar ik betwijfel dat dat iedere drie dagen gebeurt.

ik vroeg me dus af hoe het met anderen gaan die ook sierraden dragen. Hoe vaak maak je het eigenlijk schoon en douche/vaat je dr ook mee? Is het iets waar je bij stilstaat, de hygiene van je sierraden?

ik zal alvast zeggen dat ik verschrikkelijk ga gruwelen van de de antwoorden die ik zal krijgen, maar ik vind het een nodig proces in het omgaan met mn allergie/fobie.
pi_33751355
Ik draag een zilveren armband die ik gekregen heb toen ik 15 werd (ben nu 21) en die doe ik nooit af. Hij gaat dus ook mee onder de douche.
Ik draag regelmatig zilveren ringen, maar die doe ik meestal wel af als ik ga douchen, omdat de huid eronder anders zo erhm 'ranzig wordt' (wit en week en bobbelig, zoals je vingertoppen als je lang in een zwembad hebt gelegen). Ik maak ze eigenlijk nooit echt bewust schoon, maar als ik m'n handen was, hou ik ze wel om en droog ik ze zo'n beetje apart af (eigenlijk ook weer vanwege dat zwembad effect).
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:35:15 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33751666
Vroeger lang geleden vond ik het cool als ik flinke troep onder m'n horloge kreeg. Ik maakte het dus ook vooral nooit echt schoon, hoogstens krabte ik het eraf. Dat vond ik dan wel weer leuk.

Tegenwoordig ben ik sierraadvrij
Vampire Romance O+
pi_33751889
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:52:36 #5
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_33752181
Hygiene is in de westerse samenleving een behoorlijk overschat punt.
Een gezonde mens heeft aan 1x per week (of nog wel minder)wassen voldoende om het lichaam in een goed werkende staat te houden en dat het lichaam langer zou meegaan of dat het hygieniser zou zijn om je vaker te wassen is een fabel die hardnekkig stand houd.
Die fabels resulteren in fobieen zoals jij ondervind.

Even relativeren; weet jij wel hoeveel rotzooi je op een dag in ademt?
Wat wou je doen? ,de hele dag een zuurstogmasker gaan dragen?

Het feit alleen al dat je op een forum gaat onderzoeken hoe gruwelijk(in jouw ogen) de waarheid is; wij zijn allemaal zwijnen, doet meer dan vermoeden dat je niet echt actief een oplossing zoekt voor deze foute ziens/denkwijze maar eerder hoopt op beaming van mede lotgenoten of je eigen denkwijze terwijl je verstand toch weldegelijk aangeeft dat je ergens een denkfout maakt.

Ga eens naar een psychiater of psychotherapeut praten over je probleem en werken aan "genezing" want dit soort fobien hebben de eigenschap meestal erger te worden en zich ook uit te breiden tot andere fobien totdat je het punt bereikt dat je de deur niet meer uit kan...

Voor de goede orde en om jouw nieuwschieriugheid te bevredigen: ik draag geen sieraden, tis nix voor mij.
en ja, ik was me gewoon dagelijks alhoewel ik er principieel geen probleem in zie om me een paar dagen niet te wassen en dat op een vakantie oid dan ook wel eens doe.

[edit] hm, ik lees mijn eigen text opnieuw; het komt niet over zoals ik eigenlijk bedoeld had.
wat ik meer bedoel;
Er bestaat voor mensen die jouw fobie niet hebben niet zoiets als "sieraad-hygiene".
Mensen die jouw fobie niet hebben denken niet na over dergelijke dingen en dat zou jij ook niet moeten doen.
Het feit alleen dat je wilt weten hoe vaak,hoe veel,hoe vies enz enz geeft miz aan dat je nog steeds bezig bent te redeneren in de trand van de fobie terwijl je dat nou eigenlijk juist niet wilt.
Je weet al lang dat mensen nu eenmaal vies kunnen zijn en dat daar eigenlijk niets mis mee is omdat die "viesheid" puur een gedachte is, dieren wassen zich zelden of nooit en die zijn ook niet "vies" maar juist gezond.
Beaming op dit forum zoeken van de foutheid van je fobie is dan ook geen therapie maar werkt miz meer bevoorderend omdat je daarmee exact doet wat je fobie je opdraagt.

[ Bericht 11% gewijzigd door robber57 op 06-01-2006 01:09:44 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:21:33 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_33752818
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:52 schreef robber57 het volgende:
Hygiene is in de westerse samenleving een behoorlijk overschat punt.
Een gezonde mens heeft aan 1x per week (of nog wel minder)wassen voldoende om het lichaam in een goed werkende staat te houden en dat het lichaam langer zou meegaan of dat het hygieniser zou zijn om je vaker te wassen is een fabel die hardnekkig stand houd.
Die fabels resulteren in fobieen zoals jij ondervind.
die fabel houdt bij mij geen stand, m'n ouders hebben me prima opgevoed, (overdreven) hygiene was bij ons nooit belangrijk. Mn moeder vond het belangrijker dat we weerstand opbouwden dan dat we superhygienisch waren. De fobie is ook niet onstaan daardoor, zoals ik al zei heb ik dat al vanaf mn babytijd, maar als ik er nu aan denk vind ik het eigenlijk behoorlijk vies, net zoals ik geld behoorlijk vies vind (vooral stuivers) alsof ik gif in mn handen heb. Dan gaat het niet om het vuil, maar om het metaal zelf. Zelfs als iedereen z'n sierraden iedere dag zou ontsmetten zou ik het vies en eng vinden. Dat het eigenlijk zo verwaarloosd wordt maakt het alleen een klein beetje. Ik snap mensen niet die de deur niet vastgrijpen met hun hand, maar met hun trui, die hun zitvlak niet de bril van de wc laat raken, wél zo onhygienisch met hun sierraden omgaan. Je handen worden het viest van allen, en met je handen zit je ook het dichts in de buurt van gevoelige organen, neus, mond, ogen, gat en vagina.
Daarnaast zou de weerstand veel beter zijn wanneer we wat viezer waren, maar dat zijn we niet.
Onze weerstand is een lachertje.
quote:
Even relativeren; weet jij wel hoeveel rotzooi je op een dag in ademt?
Wat wou je doen? ,de hele dag een zuurstogmasker gaan dragen?
ik weet prima wat ik inadem, wat ik eet, wat er in mn huis bevindt, dat mn bed het meest vieze plekje is in huis, dat mn oude knuffels bijna zelf kunnen lopen van alle bacterien, dat het huis volzit met schimmels, waaronder heel giftige, dat mn voeding verzadigd is met stoffen die slecht voor me zijn, dat er tienduizenden chemicalien in allerlei spullen zitten waarvan we de giftigheid nog nieteens weten, dat ik van cola light kanker kan krijgen etc, etc.
En ik lig er totaal niet van wakker.
quote:
Het feit alleen al dat je op een forum gaat onderzoeken hoe gruwelijk(in jouw ogen) de waarheid is; wij zijn allemaal zwijnen, doet meer dan vermoeden dat je niet echt actief een oplossing zoekt voor deze foute ziens/denkwijze maar eerder hoopt op beaming van mede lotgenoten of je eigen denkwijze terwijl je verstand toch weldegelijk aangeeft dat je ergens een denkfout maakt.
Wow wat ken je me goed Not. Lukraak conclusies trekken gaat je goed af!

Maar goed, je hebt gelijk, ik zoek niet actief een oplossing, ik zie niet in waarom in hier van af moet. Alleen ik heb er last van, en dat komt ook 3x per jaar voor. Ik wil wel zien in hoeverre m'n "gruwelbeeld" voorkomt, zodat ik het niet in mn hoofd haal te gaan overgeneraliseren. Door de ontkrachting van het gruwelbeeld kan ik zelf wat minder gefrustreerd over sierraden praten zelfs, en als het niet ontkracht wordt dan verandert er helemaal niks.
quote:
Ga eens naar een psychiater of psychotherapeut praten over je probleem en werken aan "genezing" want dit soort fobien hebben de eigenschap meestal erger te worden en zich ook uit te breiden tot andere fobien totdat je het punt bereikt dat je de deur niet meer uit kan...
Een psychiater schrijft pillen voor, daar ga je niet naartoe voor een relatief betekenisloze fobie die geen impact maakt op het dagelijks leven. De volgende keer dat je iemand voor iets naar een behandelaar verwijst, zorg er dan voor dat je weet waar die gasten voor zijn en hoe hard ze nodig zijn.
Maar goed. Ik dacht dat ik aan het overreageren was, maar jij kan er ook wat van.
quote:
Voor de goede orde en om jouw nieuwschieriugheid te bevredigen: ik draag geen sieraden, tis nix voor mij.
we hebben iets gemeen!
quote:
en ja, ik was me gewoon dagelijks alhoewel ik er principieel geen probleem in zie om me een paar dagen niet te wassen en dat op een vakantie oid dan ook wel eens doe.
bij mij is het juist andersom.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:33:34 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_33753043
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:52 schreef robber57 het volgende:

[edit] hm, ik lees mijn eigen text opnieuw; het komt niet over zoals ik eigenlijk bedoeld had.
wat ik meer bedoel;
Er bestaat voor mensen die jouw fobie niet hebben niet zoiets als "sieraad-hygiene".
Mensen die jouw fobie niet hebben denken niet na over dergelijke dingen en dat zou jij ook niet moeten doen.
dat snap ik inderdaad niet. Dat mensen wel stilstaan bij het schoonhouden van handen, voeten, oksels en weet ik veel wat, je wast je kleren immers ook, een onderbroek gaat ook maar een dag aan, maar dat andere "kledingstuk", dat wat je dagelijks draagt, dat maak je dan een keer in de zoveel weken, maanden schoon? Je bestek maak je na gebruik ook schoon, daar zitten ook bacterien aan die je niet naar binnen wilt krijgen. Het is in een minder erge mate natuurlijk, de sierraden, maar dat er relatief weinig aandacht aan geschonken wordt vind ik dan weer vreemd, niet stroken met al die andere hygienische "regeltjes".
quote:
Het feit alleen dat je wilt weten hoe vaak,hoe veel,hoe vies enz enz geeft miz aan dat je nog steeds bezig bent te redeneren in de trand van de fobie terwijl je dat nou eigenlijk juist niet wilt.
zoals ik in mn vorige post zei, ik zal het nog maar eens herhalen, is het onhygienische aspect van het dragen van sierraden niet dat wat mn fobie veroorzaakt, maar wat mn fobie wel meer bekrachtigt, zeg maar. Het is een vraag die ik heb die voortvloeit uit mijn fobie voor sierraden, niet de oorzaak ervan.

ik zal ff een kort verhaaltje vertellen. ik heb een pracht van een babyfoto thuis tot ik er op een dag achterkwam dat ik een ringetje op die foto omhad. "Wow mama, vond ik dat vroeger leuk?"
Het scheen dus dat ik dat ringetje nog geen dag om had gehad, toen had ik hem al weggegooid. Was ik net zeven maanden oud. Zo is het bij al die sierraden gegaan, want meisjes krijgen die vaak, ik moest er niks van hebben, wilde het niet zien of aanraken. Staat een hele doos aan sierraden uit mn jeugd van familieleden die de ballen niet snapten van mn afkeer, die gaat dus na het overlijden van mn ouders linea recta naar m'n zusje. (hebben we al gedrieen afgesproken, jaren terug)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:49:59 #8
81989 KieWie
Ja is goed...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 02:08:50 #9
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_33753652
Tja, maar dat is het nu juist, ik denk dat mensen ,over het algemeen, ook niet echt stilstaan bij het wassen van hun handen of douchen ed.
Het is een soort automatisme, bij mij althans wel, ik denk er niet echt over na maar doe het gewoon, net zoals opstaan, slapen,lopen,zitten enz enz.
En zo denk ik dat de meeste mensen zo af en toe ook wel hun sieraden schoonmaken maar daar verder niet echt over nadenken aangezien , op de rand beschouwt, de meeste mensen niet vies van zichzelf zijn.

De bron van dit soort gedachten ligt vaak in het dierlijke vlak en zijn oerkrachten, overblijfselen van onze voorouders die dergelijke redeneringen nodig hadden om te overleven.
Mensen staan er over het algemeen niet echt bij stil waarom hun eigen poep niet vies ruikt maar die van een ander wel.
En waarom "stinkt" koeiepoep dan eigenlijk niet echt, net zoals de poep van de meeste herbivoren?
Logisch redenerend kom je er niet uit maar denk je in oerkrachten dan is het wel verklaarbaar; de ene vleeseter ruikt de andere en ruikt dus "concurentie" en daar verzet het lichaam zich tegen door een oer-reactie; gadverdamme dat stinkt.
Herbivoren zijn voor carnivoren voedsel en dus stinken die niet want die vertegenwoordigen voedsel/de volgende maaltijd, koeiepoep?; ha eten!

[edit] en eerlijkheidshalve; dat laatste heb ik eens uit de mond van Midas dekkers horen komen en altijd onthouden want ik dacht vroeger ook veel na over dat soort dingen totdat Midas eens met deze verklaring kwam, sindsdien kijk ik toch wel op een andere manier naar dit soort zaken.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:06:11 #10
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33756985
Apart topic: eigenlijk nooit echt over het schoonmaken van sieraden en hygiene nagedacht.

Ik draag een ring en heb verschillende zilveren armbandjes om mijn pols. Ik geef toe: ik zie er uit als een Anita maar ik zat in verhuizing en was bang om de armbandjes in de choas kwijt te raken. Zit nu, na 6 maanden, nog steeds in de choas dus houd ik ze nog maar even om.

De ring en armbandjes heb ik altijd om, ook onder de douche en tijdens het handen wassen, was ik ook, vluchtig, mijn sieraden. De (goedkope kralen-)kettingen die ik regelmatig draag, gaan 1x in de week, als ik er aan denk, in een bakje met wat zeepsop. Verder niet!

Lijkt me lastig om de hele dag op sieraden te letten en er over na te denken. Moet een hoop energie kosten, neem ik aan?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:28:44 #11
81237 releaze
best of both worlds
pi_33759153
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:06 schreef ennuik het volgende:

Lijkt me lastig om de hele dag op sieraden te letten en er over na te denken. Moet een hoop energie kosten, neem ik aan?
ik let totaal niet iedere dag de hele dag op sierraden, het fobie triggertje begint pas wanneer ik het fysiek moet aanraken, door middel van bijvoorbeeld het schudden van een hand. en gewoon een ring, een trouwring, vind ik niet zo erg, maar veel vrouwen hebben steeds vaker al hun vingers vol met ringen, soms meerdere ringen over elkaar heen, en dan moet ik wel zo snel mogelijk mn handen wassen
maar ik kan er prima mee functioneren.
totdat mn vriend bijvoorbeeld eens een ring koopt (gelukkig is dat totaal niks voor hem) en dan is het einde aanraken

maar goed, dank jullie wel voor het commentaar al vast
en over die van robber57 ga ik nog ff nadenken
pi_33818497
Ik denk dat je nog eens erg moet nadenken over de trouwring....... Waarom is dat opeens geen probleem?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:12:09 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33830476
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:13 schreef releaze het volgende:
(mn zusje en mn moeder, het zijn gelukkig niet van die anita's,
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:33 schreef releaze het volgende:
ik heb een pracht van een babyfoto thuis tot ik er op een dag achterkwam dat ik een ringetje op die foto omhad.
Een baby met een ringetje is anders behoorlijk 'anita' imo...
Je zult dat ringetje dus niet voor niets zelf afgedaan hebben...

En verder vind ik het een .. ehm.. laat ik zeggen 'aparte' fobie.
Echt nog nooit over nagedacht. Terwijl ik best smetvrezerige trekjes kan hebben (geld... brrrr ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_33830969
Als het om sieraden gaat, vind ik het ook heel snel vies!
Ik draag een zilveren duimring, en een stuk of 9 piercings.
Mijn duimring maak ik elke avond schoon met heet water, ik draag hem ook nooit als ik kook of als ik de vaat doe. Mijn piercings maak ik ook elke avond schoon, met unicura en goed heet water.

Ik ken mensen die al maanden een piercing of oorbel in hebben zonder die ooit schoon te maken *ril* zo ranzig, vooral als je weet wat voor troep er allemaal in blijft hangen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zondag 8 januari 2006 @ 14:30:10 #15
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_33831152
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:25 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Als het om sieraden gaat, vind ik het ook heel snel vies!
Ik draag een zilveren duimring, en een stuk of 9 piercings.
Mijn duimring maak ik elke avond schoon met heet water, ik draag hem ook nooit als ik kook of als ik de vaat doe. Mijn piercings maak ik ook elke avond schoon, met unicura en goed heet water.

Ik ken mensen die al maanden een piercing of oorbel in hebben zonder die ooit schoon te maken *ril* zo ranzig, vooral als je weet wat voor troep er allemaal in blijft hangen.
Ik maak hem altijd om de week schoon(oorbel)
En dan moet ook wel, want mijn uberfijne lichaam heeft dan de neiging om te gaan ontsteken ofzo
pi_33831309
Ik maak m'n ring nooit bewust schoon eigenlijk, maar hij is dan ook niet smerig ofzo. Hij zit vrij los en met het douchen komt er denk ik genoeg sop tussen tijdens haren wassen en soppen dat het wel schoon blijft. Horloge maak ik wel zo nu en dan ff schoon onder het douchen.

Maar het is idd een bron van bacterien. Daarom moet ziekenhuispersoneel ook de sieraden af doen tijdens het werk. Het kan in de weg zitten en het levert infectiegevaar op bij patienten met een zeer lage weerstand.
pi_33831771
Het lijkt me heel vermoeiend om hier constant mee bezig te zijn...
Mijn ring en armband was ik mee als ik mijn handen was. Verder heb ik een hele serie oorbellen die ik niet vaak schoonmaak, hoogstens 1x in het half jaar of zo. Dat vind ik niet vies. De oorbellen gaan in mijn schone oren en verder komt niemand er mee in aanraking. Het is net zoiets als schoenen. Maak je die van de binnenkant schoon? Ik denk dat de meeste mensen dat niet doen. Ik draag schone sokken en de binnenkant van mijn schoenen wordt ook door niemand aangeraakt.

Lijkt mij wel een ernstig gevalletje van smetvrees. Je kunt dan geen deurklink, computermuis, sleutel of liftknop meer aanraken, want overal heeft wel iemand met zijn handen aangezeten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Serendips op 08-01-2006 17:40:31 ]
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_33832311
Ik heb wel ringen. Maar draag ze alleen 's avonds en in het weekend. Mag overdag geen sierraden dragen ivm mijn werk. Maar let verder niet op de hygiene van die ringen.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:37:49 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33833349
Ik draag een tweetal gouden ringen en horloge en die gaan nooit af. Allereerst omdat ik ze niet kwijt wil raken en ik inmiddels al een fortuin aan goud ben kwijtgeraakt en ten tweede, omdat ik dat gewoon perttig vind. Ga ermee onder de douche, kook ermee, doe de afwas ( althans, zet het in de vaatwasser )

Het wordt vanzelf schoon als ik mijn handen was, douche of de vaat doe...zie het punt niet
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 15:41:58 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_33833458
Je eet zeker ook geen zelfgedraaide soepballetjes? Je wil vast niet weten hoeveel schilfers en schurft er in zit
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 8 januari 2006 @ 22:04:27 #21
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_33847344
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:41 schreef moussy het volgende:
Je eet zeker ook geen zelfgedraaide soepballetjes? Je wil vast niet weten hoeveel schilfers en schurft er in zit

Wat dacht je van home-made zelf gekneden pizzadeeg bij de plaatselijke pizzaria? Heerlijk!
  zondag 8 januari 2006 @ 23:04:34 #22
81237 releaze
best of both worlds
pi_33850059

hoe vaak moet ik het nog herhalen?
- mijn afkeer voor sierraden komt niet vanuit "de viezigheid", ik ben -totaal- niet bang of fobisch voor het onhygienische gedeelte
- ik geen enkele vorm van smetvrees whatsoever (foto van de keuken anyone?)
- en ik weet hoe "smerig" sommige handelingen en plekken in het huis zijn zonder daar over wakker te liggen.
- ik ben NIET constant, of zelfs regelmatig, bezig met het onderwerp sierraden.

ik heb dit nu geloof ik voor de derde keer herhaald. Waarom dringt dat toch niet door?

Dat ik er een topic over open omdat ik er na mn moeders verjaardag eens over ben gaan nadenken houdt niet in dat ik obsessief compulsief bezig ben met mn "fobie".
pi_33851863
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:04 schreef releaze het volgende:
Waarom dringt dat toch niet door?
Je hebt de schijn tegen....
quote:
- mijn afkeer voor sierraden komt niet vanuit "de viezigheid", ik ben -totaal- niet bang of fobisch voor het onhygienische gedeelte
Misschien niet bang, maar je vindt het wel ontzettend smerig:
quote:
Misschien dat ik het daarom wel zo ranzig vind, omdat het altijd om je lijf zit, je vuil meeneemt, en het niet vaak schoongemaakt wordt. Ik weet niet hoe vaak mn zusje en mn moeder het schoonmaken, maar ik betwijfel dat dat iedere drie dagen gebeurt.
ik zal alvast zeggen dat ik verschrikkelijk ga gruwelen van de de antwoorden die ik zal krijgen, maar ik vind het een nodig proces in het omgaan met mn allergie/fobie.
quote:
- ik geen enkele vorm van smetvrees whatsoever (foto van de keuken anyone?)
Het lijkt er anders wel veel op. Misschien geldt dit alleen voor sieraden, maar je gebruikt zelf woorden als 'ranzig' en 'gruwelen' als je het hebt erover hebt. Dat zijn nou niet bepaald woorden die de doorsnee persoon met sieraden associeert.

quote:
Dat ik er een topic over open omdat ik er na mn moeders verjaardag eens over ben gaan nadenken houdt niet in dat ik obsessief compulsief bezig ben met mn "fobie".
Onderstaande komt toch redelijk obsessief over.
quote:
ik krijg rillingen als ik er aan denk, erover praten vind ik ook vies, aanraken doe ik al helemaal niet, mensen een hand geven met sierraden om doe ik wel, maar daarna moet ik mn handen wassen met zeep.
De reacties die je krijgt, worden uitgelokt door datgene wat je schrijft. Dat is nl. een beetje apart. Maar goed, ik hoop voor je dat je fobie je dagelijkse bezigheden niet teveel belemmert...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 9 januari 2006 @ 00:53:33 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_33854091
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:45 schreef Serendips het volgende:

[..]

Je hebt de schijn tegen....
[..]

Misschien niet bang, maar je vindt het wel ontzettend smerig:
[..]

[..]

Het lijkt er anders wel veel op. Misschien geldt dit alleen voor sieraden, maar je gebruikt zelf woorden als 'ranzig' en 'gruwelen' als je het hebt erover hebt. Dat zijn nou niet bepaald woorden die de doorsnee persoon met sieraden associeert.

[..]

Onderstaande komt toch redelijk obsessief over.
[..]

De reacties die je krijgt, worden uitgelokt door datgene wat je schrijft. Dat is nl. een beetje apart. Maar goed, ik hoop voor je dat je fobie je dagelijkse bezigheden niet teveel belemmert...
*herhaalmodus*het belemmert mn dagelijkse bezigheden TOTAAL niet.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:13:13 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33873010
quote:

Je gruwelt niet alleen, je bekt anderen ook af.
Open dan geen topic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')