abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:07:16 #26
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33743298
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:53 schreef infra-roodborstje het volgende:
[afbeelding]

ik wil deze weten: Planten kunnen spreken.
Duurt even, ik plaats er een paar tegelijk
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:00 schreef 2609 het volgende:
2609 is geen kloon:

Ook al word het wel beweerd het is niet zo want er zijn geen andere accounts die de user achter 2609 ook gebruikt
Leuk, maar dat is niet de bedoeling.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33743360
Requestjes:
Bijen gaan niet dood nadat ze gestoken hebben.
Blinde mensen horen niet beter.
Bloed is niet rood.

Deze drie lijken mij het interessantst. Mijn eerste gokken als antwoord er op;
Bijen gaan niet dood nadat ze gestoken hebben.-> Pas later?
Blinde mensen horen niet beter.->Maar kunnen zich beter focussen opgeluid (dus niet fysiek beter horen)
Bloed is niet rood. ->Maar helder en het kleurt het door zuurstof rood?
Bertje en Henk
pi_33743461
Mooie OP, props .
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:13:25 #29
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33743539
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:08 schreef Shedfire het volgende:
Rode bloedcellen zijn toch echt rood. De kleur wordt veroorzaakt door het eiwit hemoglobine, wat verantwoordelijk is voor de transport van zuurstof. Maar dat hoort toch echt gewoon bij 'het bloed'.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_33744101
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vroeg het net aan mijn vriendin. Haar vader is zelf chefkok geweest(en is zelf Chinees), en zij heeft 5 jaar in zijn restaurant geweest en zij, zei ook dat het Indisch is.
Ik kan je helaas geen gelijk geven.
Nasi Goreng is een uitvinding van de Koninklijke Marine > goede kennis is marinehistoricus
Het misverstand is ook te verklaren, het zijn veelal Chinezen die nasi goreng aan de man hebben gebracht. Aan deze Chinezen werd ook gewoon gezegd dat het Indisch is, omdat deze het hebben overgenomen van de Indiers, die het verkochten omdat Nederlanders dachten dat het Indisch was.
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:29:43 #31
100054 Quarks
pi_33744228
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:08 schreef Shedfire het volgende:
Requestjes:
Bijen gaan niet dood nadat ze gestoken hebben.
Blinde mensen horen niet beter.
Bloed is niet rood.

Deze drie lijken mij het interessantst. Mijn eerste gokken als antwoord er op;
Bijen gaan niet dood nadat ze gestoken hebben.-> Pas later?
Blinde mensen horen niet beter.->Maar kunnen zich beter focussen opgeluid (dus niet fysiek beter horen)

Planten kunnen spreken:

Planten kunnen niet zien of horen.
Toch kunnen ze signalen afgeven die door planten verderop begrepen kunnen worden.
Veel planten verspreiden bijvoorbeeld vluchtige stoffen zoals alcohol of stikstofoxide om andere planten te waarschuwen.
De onder de wind liggende ontvangers van zo’n boodschap reageren daar chemisch op.
Een voorbeeld: zodra antilopen of giraffen aan bepaalde Afrikaanse acaciasoorten beginnen te knabbelen, scheiden deze een waarschuwingsgas uit dat met de wind meedrijft en andere acacia’s waarschuwt tegen deze belagers.
De gewaarschuwde planten produceren dan binnen een paar minuten grote hoeveelheden van het voor antilopen en giraffen zeer giftige tannine in hun bladeren.
Als de dieren dan toch aan de bladeren knabbelen, sterven ze binnen enkele dagen aan acute leverinsufficiëntie.
Ook andere planten staan via dergelijke chemische kanalen met elkaar in contact.
Een overrijpe appel steekt andere appels aan, rijpe tomaten vertellen elkaar dat het tijd wordt, en als in de herfst alle bomen in een loofbos gelijktijdig hun blad laten vallen, is ook dat geen toeval: de bomen hebben dat in de ware zin des woords met elkaar afgesproken.

Bron: J.M. Pelt, ‘Les langages secrets de la nature’, 1996

Bijen gaan niet dood nadat ze gestoken hebben:

Normaal gesproken gaan ze niet dood.
Als bijen steken, dan steken ze meestal andere insecten of dieren die net als insecten een chitinepantser hebben.
De bijen kunnen hun angel ondanks de weerhaken zonder problemen uit dit pantser terugtrekken.
Alleen in mensenhuid blijft de angel vaak vastzitten.
De wond die ontstaat als de bij zijn angel verliest, is vaak zo ernstig dat het dier het loodje legt.

Blinde mensen horen niet beter:

Blinde mensen horen niet beter en niet slechter dan andere mensen en ook het spectrum van geluidssterkten en frequenties dat zij kunnen waarnemen, verschilt niet van dat van mensen die wel over hun gezichtsvermogen beschikken.
Dat er veel blinde pianostemmers zijn komt onder meer doordat het gehoor van blinde mensen beter geoefend is.
Maar ook het feit dat het beroep van pianostemmer prima uit te voeren is zonder ogen speelt een rol – de snaren kunnen op de tast worden gevonden.
Er werken ook veel blinden in telefooncentrales, waar eveneens een deel van de werkzaamheden op de tast kan worden gedaan.

Bloed is niet rood:

Het bloed dat door onze aderen naar ons hart wordt gepompt, is paars, bijna blauw van kleur.
Op het moment dat wij ons verwonden en het bloed buiten de ader vloeit, wordt het door het contact met zuurstof meteen rood.
Bij sommige diersoorten is het bloed groen (de borstelworm), wit (sprinkhaan) en bij sommige soorten zee-egels is het oranje.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33744326
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vroeg het net aan mijn vriendin. Haar vader is zelf chefkok geweest(en is zelf Chinees), en zij heeft 5 jaar in zijn restaurant geweest en zij, zei ook dat het Indisch is.
Hmmz moet ik ff de Quest gaan mailen. Daar stond dat eens in namelijk. Liegen ze verliest het ze geloofwaardigheid . Ik verdedig nooit een stelling assik twijfel namelijk
JOHNNY HEITINGA
pi_33744366
Maar Quarks: Hoe weet je dat almaal?
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:37:48 #34
100054 Quarks
pi_33744568
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:33 schreef Fokkedop het volgende:
Maar Quarks: Hoe weet je dat almaal?
Lezen mijn vriend.
pi_33745766
Nou ik ben weer een stuk wijzer geworden!
Ga zo door....
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:23:19 #36
100054 Quarks
pi_33746542
Grijs haar bestaat niet:

Er is geen persoon op deze aardbol met grijs haar.
Grijs haar bestaat niet, er zijn mensen met bruin, blond, rood, zwarten en ook wit haar – maar grijs haar, nee.
De zogenaamde grijze haren líjken alleen grijs doordat ze worden afgewisseld door haren die hun kleur nog niet hebben verloren.
Dat het haar grijs lijkt, is dus optisch bedrog.
Van een afstand lijkt het haar grijs, maar als je het eens van heel dichtbij bekijkt, dan zul je geen grijze haren kunnen ontdekken.

Bron: ‘Graue Haare gibt’s nicht’, Ruhr-Nachrichten, 1996

Een zaak waar ‘haken en ogen’ aan zitten, daar is juist niets mee aan de hand:

Een zaak waar haken en ogen aan zitten is, in tegendeel tot wat vaak gedacht wordt, een zeer geslaagde zaak.
Voordat knopen werden uitgevonden (en dat is nog geen duizend jaar geleden) werden mantels met behulp van haken en ogen dichtgedaan.
Een goed dat haken en ogen bevatte was dus iets wat alles heeft wat het moet hebben, waarin alles goed met elkaar in overeenstemming is.

De haring is geen zoutwatervis:

Van de ongeveer 160 soorten haring die er tegenwoordig rondzwemmen, leveen er ook enkele in zoet water, zoals de elft, die zich een deel van het jaar terugtrekt in de bovenloop van rivieren.

Bron: W. Eigener ‘Grosses Farbiges Tirelexicon’, 1982

De Himalaya is niet een en al ijs en sneeuw:

Het grootste deel van de Himalaya is kurkdroog.
Er heerst een woestijnklimaat en de temperaturen kunnen er ’s zomers oplopen tot rond de 30 graden celsius.

Bron: Encarta

De houtworm is geen worm:

De houtworm (Anobium pertinax) is een kever.
Zijn larven, die berucht zijn wegens de gangen die ze graven in houtwerk, lijken wel op wormpjes.

De meeste joden wonen niet in Israël:

Van de ongeveer 16 miljoen joden die er op aarde leven, wonen er 6 miljoen in de VS en slechts 4 miljoen in Isräel.

Azijn verdunt het bloed niet:

Deze bewering kan uit de mond van menig grootmoeder worden opgetekend.
In werkelijkheid heeft een overmatige consumptie van azijn geen enkele invloed op de samenstelling van het bloed of het functioneren van de organen.
pi_33750771
Wat een geweldig topic. Je hebt mijn lof Quarks
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:23:46 #38
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_33751342
@Quarks, over die kleur van het bloed: heb jij daar ook een bron voor?
Niet dat ik je niet geloofd, maar ik heb het wel eens met vrienden er over gehad en toen wilden ze mij niet geloven en ik kon het ook niet bewijzen (behalve dan kijk naar je aderen onder je huid, die zien er blauw uit), dus vandaar.
Bertje en Henk
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:02:00 #39
78498 classpc
I don't like change
pi_33752411
Mooi om te weten
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_33755443
Leuk.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:15:21 #41
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33756080
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:23 schreef Shedfire het volgende:
@Quarks, over die kleur van het bloed: heb jij daar ook een bron voor?
Niet dat ik je niet geloofd, maar ik heb het wel eens met vrienden er over gehad en toen wilden ze mij niet geloven en ik kon het ook niet bewijzen (behalve dan kijk naar je aderen onder je huid, die zien er blauw uit), dus vandaar.
Ik wil ook wel een bron zien. Want hoe zit het dan met het bloed wat voor testen afgenomen wordt? Ik dacht dat de buisjes vacuum zijn, om de afname te bespoedigen. Dan is er dus geen contact met de buitenwereld, voor zover ik weet?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_33757370
Ik TVP lekker mee
wie het kleine niet eert is ambitieus
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:30:06 #43
100054 Quarks
pi_33759195
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik wil ook wel een bron zien. Want hoe zit het dan met het bloed wat voor testen afgenomen wordt? Ik dacht dat de buisjes vacuum zijn, om de afname te bespoedigen. Dan is er dus geen contact met de buitenwereld, voor zover ik weet?
quote:
In humans and other hemoglobin-using creatures, oxygenated blood is a bright red in color. Deoxygenated blood is a darker shade of red, which can be seen during blood donation and when venous blood samples are taken. However, due to an optical effect caused by the way in which light penetrates through the skin, veins typically appear blue in color. This has led to a common misconception that before venous blood is exposed to air it is blue.
http://www.people.virginia.edu/~rjh9u/blueblud.html

Dit is gewoon algemeen bekend in de medische wereld.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:57:03 #44
88849 Extend
Nee vast niet...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:00:45 #45
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33760153
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:30 schreef Quarks het volgende:

[..]

[..]

http://www.people.virginia.edu/~rjh9u/blueblud.html

Dit is gewoon algemeen bekend in de medische wereld.
Ik lees er toch echt dat bloed donkerrood is of wat lichter van kleur als het zuurstofrijk is. Niet paars of blauw. En ik doneer vaak bloed en in mijn ogen is het bloed dan toch echt donkerrood...

Maar ja, mijn vriend en ik zitten nog steeds te kibbelen of de nagellak die ik heb blauw of groen is, dus meningen over kleur kunnen verschillen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:15:12 #46
100054 Quarks
pi_33760642
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik lees er toch echt dat bloed donkerrood is of wat lichter van kleur als het zuurstofrijk is. Niet paars of blauw. En ik doneer vaak bloed en in mijn ogen is het bloed dan toch echt donkerrood...

Maar ja, mijn vriend en ik zitten nog steeds te kibbelen of de nagellak die ik heb blauw of groen is, dus meningen over kleur kunnen verschillen.
Als je bloed doneert komt er ook zuurstof bij, misschien niet zoveel waardoor het donkerrood blijft.

Zonder zuurstof ziet het er dus zo uit:

pi_33761025
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:15 schreef Quarks het volgende:

[..]

Als je bloed doneert komt er ook zuurstof bij, misschien niet zoveel waardoor het donkerrood blijft.

Zonder zuurstof ziet het er dus zo uit:

afbeelding
Ja, maar er staat toch juist dat het een misverstand is.
quote:
This has led to a common misconception that before venous blood is exposed to air it is blue.
Dus het is een misverstand, dat voor blootstelling aan lucht, bloed in aderen blauw is.
pi_33761051
Alcohollvrij bier zit geen echt geen alcohol.
Alleen in malt-bier zit nog een klein beetje alcohol.

Dit weet ik omdat wij bij Albert Heijn voor de lunch absoluut geen producten met alcohol mogen nuttigen. Dan is malt-bier ook niet toegestaan... (het zijn blijkbaar toch twee verschillende dingen)
Wist je dat in Vruchtensap ook een klein beetje alcohol zit en je zat officieel ook niet mag meenemen voro de lunch?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:31:37 #49
100054 Quarks
pi_33761192
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:26 schreef Guilin het volgende:

[..]

Ja, maar er staat toch juist dat het een misverstand is.
[..]

Dus het is een misverstand, dat voor blootstelling aan lucht, bloed in aderen blauw is.
Er staat ook dat het paars is, bijna blauw van kleur.
Het misverstand is dat mensen denken dat bloed altijd de fel rode kleur heeft.
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:27 schreef Agiath het volgende:
Alcohollvrij bier zit geen echt geen alcohol.
Alleen in malt-bier zit nog een klein beetje alcohol.

Dit weet ik omdat wij bij Albert Heijn voor de lunch absoluut geen producten met alcohol mogen nuttigen. Dan is malt-bier ook niet toegestaan... (het zijn blijkbaar toch twee verschillende dingen)
Wist je dat in Vruchtensap ook een klein beetje alcohol zit en je zat officieel ook niet mag meenemen voro de lunch?
Alcoholvrij bier is niet geheel alcoholvrij: dergelijke bieren mogen tot 0,5 procent alcohol bevatten.
Bij de meeste bekende biermerken ligt het alcoholpercentage van alcoholvrij bier tussen 0,35 procent en 0,48 procent
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:32:33 #50
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_33761228
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:17 schreef Camplo het volgende:
Nasi Goreng is geen Indisch gerecht maar een Nederlandse uitvinding .
Volgens mij bedoel jij de rijsttafel.
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')