abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:58:05 #1
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33731827
Waarom zou een verkoper, van bijv. Marktplaats ofzo, nou niet zijn te verkopen goederen willen verzenden onder rembours??

Hij moet 1. tóch naar het Postkantoor en 2. het pakketje wordt niet eerder afgeleverd na betaling van de koper, dus hij krijgt óf zijn geld óf altijd zijn spullen weer terug...

Is dat per definitie een fakert? Ik snap het niet hoor.....
pi_33731912
MIsschien vanwege hoge verzendkosten? Verzekering? Of breekbaar?

Anders zou ik idd al snel aan fake denken
Maar ja ik betaal nooit van te voren dan hebben ze al snel pech
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:02:33 #3
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33732045
Verzendkosten? Als ontvangende partij betaal je die kosten toch, lijkt mij? Die kosten zitten dan al in het te betalen bedrag, dat spreek je af.. En breekbaarheid zal niet minder worden als het vooraf betaald is, toch?

Voel me eigenlijk beetje nét-niet-bedonderd..
pi_33732138
Die verkoper kan dan drie weken op zijn geld zitten wachten, want de TPG is niet de snelste met het verwerken van de betalingen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:04:51 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_33732161
Als jij het pakketje weigert of voor de 'lol' een fout adres opgeeft, kost hem dat de verzendkosten. Bovendien snap ik niet waarom jij dat zo graag wilt: het geeft je geen zekerheid omdat je het pakket pas mag openen nadat je betaald hebt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:05:27 #6
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33732187
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:04 schreef _BR_ het volgende:
Die verkoper kan dan drie weken op zijn geld zitten wachten, want de TPG is niet de snelste met het verwerken van de betalingen.
Oh is dat zo? Daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen..
pi_33732189
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:02 schreef Woessssj het volgende:
Verzendkosten? Als ontvangende partij betaal je die kosten toch, lijkt mij? Die kosten zitten dan al in het te betalen bedrag, dat spreek je af.. En breekbaarheid zal niet minder worden als het vooraf betaald is, toch?

Voel me eigenlijk beetje nét-niet-bedonderd..
Wat is er gebeurd dan?
En sommige willen helemaal niet venzenden, zo bedoelde ik de breekbaarheid ook.
En je moet idd wel goeie afspraken maken wie de verzendkosten op zich neemt.
Ik geloof idd standaard de ontvangende partij
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:10:39 #8
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33732449
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:05 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
En sommige willen helemaal niet venzenden, zo bedoelde ik de breekbaarheid ook.
En je moet idd wel goeie afspraken maken wie de verzendkosten op zich neemt.
Ik geloof idd standaard de ontvangende partij
Oh, hahah zó bedoel je dat..

Ach, als iemand het niet per rembours wil verzenden voel ik me om bovenstaande redenen een klein beetje besodemieterd, omdat de verkopende partij van de koper ook moet begrijpen dat het niet zonder risico's gaat om -zomaar- een x-bedragje te storten.. Al is het 'maar' om 200 euro voor een digitale camera bijvoorbeeld..

Hoe doen anderen dat, gewoon op goed vertrouwen?
pi_33732458
ik heb dat weleens gedaan, veel werk hoor, noteren wat het waard is, daar weer een percentage dat je moet betalen en wachten todat het geld is gestort.

als ik een paar kleine dingen wil verkopen zou ik dat ook niet doen.
niks met betrouwbaarheid te maken.
pi_33733007
Als ik iets online koop, dan ga ik bij de mensen langs.
Mocht er iets ontbreken, of niet in orde zijn, dan ga ik gewoon terug.

Als je bij de mensen langskomt, dan weet je met wie je te maken hebt.
Online laten leveren via een bedrijf is wat anders, maar 2e hands spullen regel ik altijd persoonlijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:48:12 #11
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33734057
Het is niet altijd mogelijk om bij iemand langs te gaan toch? Als ik iets hier om de hoek kon kopen, deed ik dat natuurlijk ook persoonlijk..

Maar de verkoper wil toch ook een goede deal sluiten? Zeker bij grotere bedragen (luxe artikelen) zou ik het de koper gemakkelijk en betrouwbaar willen maken, maar aan de andere kant áls je dan toch betrouwbaar bent, waarom zou je ook..

uhm..
pi_33734251
huisgenoot van mij koopt en verkoopt camera's via internet, en hij wil ook niet onder remboers verzenden want het duurt gewoon een tijd voordat het geld op zijn rekening staat. hij wil liever het geld gelijk hebben zodat hij weer nieuw spul kan aanschaffen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:56:46 #13
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_33734367
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:53 schreef ProFox het volgende:
huisgenoot van mij koopt en verkoopt camera's via internet, en hij wil ook niet onder remboers verzenden want het duurt gewoon een tijd voordat het geld op zijn rekening staat. hij wil liever het geld gelijk hebben zodat hij weer nieuw spul kan aanschaffen.
Ik wist echt niet dat het zo lang duurde..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')