quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:52 schreef Roellio het volgende:
Ik heb wel eens 3 jaar achter elkaar geen contributie betaald!
Het is uit zakelijk oogpunt gezien niet realistisch wanneer iedereen zich wanner hij maar wilt zomaar kan opzeggen. Automatische Incasso's worden tegenwoordig steeds meer de standaard omdat bedrijven tegenwoordig zeker willen zijn dat ze hun centjes binnen krijgen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:29 schreef longinus het volgende:
Het is belachelijk die automatische verlengingen. Als je je voor een periode opgeeft zit je er levenslang aan vast.
Waar is je scooter Maikuuul ?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:48 schreef Maikuuul het volgende:
Idd wtf is het probleem als hij gewoon blijft betalen ?
Dat is ook het probleem. Incasso is vaak niet haalbaar wegens te weinig gegevens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:05 schreef DoctorB het volgende:
verplicht verplicht.
Sportvereniging.....
Houdt dat voor de rechter maar eens overeind.
Als meneer helemaal niet meer is komen opdagen en dus defacto geen gebruik heeft gemaakt van de "diensten" van de sportvereniging denk ik dat je naar eventuele contributie kunt fluiten.
Misschien is je vereniging wel een verzameling heel onprettige mensen waardoor de wegblijvers het liefst helemaal niets meer met jullie te maken hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem. Incasso is vaak niet haalbaar wegens te weinig gegevens.
UIteindelijk worden die leden er gewoon uitgegooid en kunnen we fluiten naar de contributie.
Ik begrijp het gewoon vooral niet. Als je je ergens aanmeldt, meldt je je toch ook gewoon weer af als je wil kappen, of verhuisd, emigreert, of whatever? Maar dat schijnt dus niet zo logisch meer te wezen.
Daar heb je als klant natuurlijk geen zack mee te maken. Stilzwijgende verlengingen moeten ze verbieden. Drie maanden zou mooi zijn als max. Als jij enkele maanden ergens lid van bent geweest, dan verdienden ze zat aan je.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Het is uit zakelijk oogpunt gezien niet realistisch wanneer iedereen zich wanner hij maar wilt zomaar kan opzeggen. Automatische Incasso's worden tegenwoordig steeds meer de standaard omdat bedrijven tegenwoordig zeker willen zijn dat ze hun centjes binnen krijgen.
Leuk voor tijdschriften en fitnessclubs, maar voor een sportvereniging die aan teamsporten in competitieverband doet onzinnig. Die dragen nl. ook voor een jaar contributie af aan een landelijke bond. Bovendien ben je gewoon een lul als je voor drie maanden gaat hockeyen, voetballen, korfballen, honkballen, noem maar op en daarna verdwijnt. Je laat nl. wel een heel team zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:18 schreef Golf het volgende:
[..]
Daar heb je als klant natuurlijk geen zack mee te maken. Stilzwijgende verlengingen moeten ze verbieden. Drie maanden zou mooi zijn als max. Als jij enkele maanden ergens lid van bent geweest, dan verdienden ze zat aan je.
Er is een aanzienlijk verschil tussen automatische verlening en een contract dat tussentijds niet beeindigd kan worden (of alleen met opzegtermijn).quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Het is uit zakelijk oogpunt gezien niet realistisch wanneer iedereen zich wanner hij maar wilt zomaar kan opzeggen. Automatische Incasso's worden tegenwoordig steeds meer de standaard omdat bedrijven tegenwoordig zeker willen zijn dat ze hun centjes binnen krijgen.
Nee hoor, de meeste leden blijven jaren en jaren en jaren. Het zijn vrijwel altijd mensen die op een vage manier binnenkomen en dan heel snel weer verdwenen zijn, nog voor ze de kans hebben om te ontdekken hoe gezellig het is. Waarom ze een aanmeldingsformulier invullen is mij een raadsel, want je mag gewoon een aantal keren meetrainen voordat je lid wordt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik denk dat dit gebeurt meer betekend dat het op je sportclub niet zo gezellig is.
Wat voor jou gezellig is, wil niet beteken dat dat voor iedereen geldt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste leden blijven jaren en jaren en jaren. Het zijn vrijwel altijd mensen die op een vage manier binnenkomen en dan heel snel weer verdwenen zijn, nog voor ze de kans hebben om te ontdekken hoe gezellig het is. Waarom ze een aanmeldingsformulier invullen is mij een raadsel, want je mag gewoon een aantal keren meetrainen voordat je lid wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |