abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:45:47 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33731239
* zit in het bestuur van een sportvereniging en is ook verantwoordelijk voor de ledenadministratie

Erg leuk allemaal, maar er is 1 ding dat ik gewoon niet begrijp: Wie wordt er nou lid van een club om binnen een seizoen weer spoorloos te verdwijnen zonder op te zeggen?!
Dat is toch stom? Zeker aangezien je gewoon verplicht bent contributie te betalen zolang je nog ingeschreven staat.

* heeft het er maar weer druk mee
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:47:53 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33731343
Ach maar het geld komt wel binnen, niet dan.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:48:29 #3
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33731378
Idd wtf is het probleem als hij gewoon blijft betalen ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_33731402
Stort het contributiegeld naar je (schaduw)rekening en ontken alles wat mogelijk tegen je werkt!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:49:16 #5
4177 Jojogirl
pi_33731417
Nee dus want we werken niet met automatische incasso's.
Maar dat wordt dus wel nr. 1 op mijn todo list.

Bovendien zijn die mensen vaak echt ook ineens verhuisd, niet meer te bereiken etc.
pi_33731532
nuil nie,....zeker een bridge clupje ofzo
pi_33731571
Ik heb wel eens 3 jaar achter elkaar geen contributie betaald!

Achteraf wel alles netjes gedokt!
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:28:16 #8
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_33733210
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:52 schreef Roellio het volgende:
Ik heb wel eens 3 jaar achter elkaar geen contributie betaald!
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_33733258
Het is belachelijk die automatische verlengingen. Als je je voor een periode opgeeft zit je er levenslang aan vast.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33733942
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:29 schreef longinus het volgende:
Het is belachelijk die automatische verlengingen. Als je je voor een periode opgeeft zit je er levenslang aan vast.
Het is uit zakelijk oogpunt gezien niet realistisch wanneer iedereen zich wanner hij maar wilt zomaar kan opzeggen. Automatische Incasso's worden tegenwoordig steeds meer de standaard omdat bedrijven tegenwoordig zeker willen zijn dat ze hun centjes binnen krijgen.
pi_33734456
Oh ok.....

En nu?

Ik heb te maken met vereniginen van eigenaren waar van enkele leden pertinent weigeren te betalen. En dat doe ik voor me werk dus heb er dagelijks mee te maken.

Ik mag vervolgens gaan smijten met incasso's e.d.

donderdag 5 januari 2006 @ 17:05:22 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_33734702
verplicht verplicht.
Sportvereniging.....
Houdt dat voor de rechter maar eens overeind.
Als meneer helemaal niet meer is komen opdagen en dus defacto geen gebruik heeft gemaakt van de "diensten" van de sportvereniging denk ik dat je naar eventuele contributie kunt fluiten.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_33734776
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:48 schreef Maikuuul het volgende:
Idd wtf is het probleem als hij gewoon blijft betalen ?
Waar is je scooter Maikuuul ?
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:10:35 #14
4177 Jojogirl
pi_33734896
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:05 schreef DoctorB het volgende:
verplicht verplicht.
Sportvereniging.....
Houdt dat voor de rechter maar eens overeind.
Als meneer helemaal niet meer is komen opdagen en dus defacto geen gebruik heeft gemaakt van de "diensten" van de sportvereniging denk ik dat je naar eventuele contributie kunt fluiten.
Dat is ook het probleem. Incasso is vaak niet haalbaar wegens te weinig gegevens.
UIteindelijk worden die leden er gewoon uitgegooid en kunnen we fluiten naar de contributie.

Ik begrijp het gewoon vooral niet. Als je je ergens aanmeldt, meldt je je toch ook gewoon weer af als je wil kappen, of verhuisd, emigreert, of whatever? Maar dat schijnt dus niet zo logisch meer te wezen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:13:39 #15
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_33735016
Mensen die de wekelijkse voetval- of basketbal- of whatever training al als verplichting zien, als inperking van hun "vrijheden" zien en daarom wegblijven.. tja opgeruimd staat netjes..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:15:16 #16
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_33735081
ben jij soms een wannabe die in allerhande verenigingen wil zitten om de indruk te wekken dat je een druk sociaal leven hebt?
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:15:24 #17
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_33735087
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:10 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem. Incasso is vaak niet haalbaar wegens te weinig gegevens.
UIteindelijk worden die leden er gewoon uitgegooid en kunnen we fluiten naar de contributie.

Ik begrijp het gewoon vooral niet. Als je je ergens aanmeldt, meldt je je toch ook gewoon weer af als je wil kappen, of verhuisd, emigreert, of whatever? Maar dat schijnt dus niet zo logisch meer te wezen.
Misschien is je vereniging wel een verzameling heel onprettige mensen waardoor de wegblijvers het liefst helemaal niets meer met jullie te maken hebben.
Of jullie stinken misschien.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_33735218
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

Het is uit zakelijk oogpunt gezien niet realistisch wanneer iedereen zich wanner hij maar wilt zomaar kan opzeggen. Automatische Incasso's worden tegenwoordig steeds meer de standaard omdat bedrijven tegenwoordig zeker willen zijn dat ze hun centjes binnen krijgen.
Daar heb je als klant natuurlijk geen zack mee te maken. Stilzwijgende verlengingen moeten ze verbieden. Drie maanden zou mooi zijn als max. Als jij enkele maanden ergens lid van bent geweest, dan verdienden ze zat aan je.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:37:04 #19
4177 Jojogirl
pi_33735936
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:18 schreef Golf het volgende:

[..]

Daar heb je als klant natuurlijk geen zack mee te maken. Stilzwijgende verlengingen moeten ze verbieden. Drie maanden zou mooi zijn als max. Als jij enkele maanden ergens lid van bent geweest, dan verdienden ze zat aan je.
Leuk voor tijdschriften en fitnessclubs, maar voor een sportvereniging die aan teamsporten in competitieverband doet onzinnig. Die dragen nl. ook voor een jaar contributie af aan een landelijke bond. Bovendien ben je gewoon een lul als je voor drie maanden gaat hockeyen, voetballen, korfballen, honkballen, noem maar op en daarna verdwijnt. Je laat nl. wel een heel team zitten.
pi_33735998
Ik denk dat dit gebeurt meer betekend dat het op je sportclub niet zo gezellig is.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:40:55 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33736065
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

Er is een aanzienlijk verschil tussen automatische verlening en een contract dat tussentijds niet beeindigd kan worden (of alleen met opzegtermijn).

Ik heb eens gehoord dat voor bepaalde zaken de stilzwijgende verlenging verboden zou worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:44:17 #22
4177 Jojogirl
pi_33736179
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik denk dat dit gebeurt meer betekend dat het op je sportclub niet zo gezellig is.
Nee hoor, de meeste leden blijven jaren en jaren en jaren. Het zijn vrijwel altijd mensen die op een vage manier binnenkomen en dan heel snel weer verdwenen zijn, nog voor ze de kans hebben om te ontdekken hoe gezellig het is. Waarom ze een aanmeldingsformulier invullen is mij een raadsel, want je mag gewoon een aantal keren meetrainen voordat je lid wordt.
pi_33736330
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Nee hoor, de meeste leden blijven jaren en jaren en jaren. Het zijn vrijwel altijd mensen die op een vage manier binnenkomen en dan heel snel weer verdwenen zijn, nog voor ze de kans hebben om te ontdekken hoe gezellig het is. Waarom ze een aanmeldingsformulier invullen is mij een raadsel, want je mag gewoon een aantal keren meetrainen voordat je lid wordt.
Wat voor jou gezellig is, wil niet beteken dat dat voor iedereen geldt.
Trust me, daar over verschillen de meningen heel erg hoor.
Na 22 lidmaatschap van diverse sportverenigingen heb ik daar genoeg mee te maken gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')